The Butterfly Button
אני ילדה טובה אבל נופלת הרבה

שאלה מקטגוריה:

הי אני שירה בת 17
אני קוראת לעצמי ילדה של אמונה אני חושבת ורואה וגם אומרים עלי שיש בי מלא אהבת השם אני נוהגת שגם אחרים ידעו את זה ממני כמה הוא משמעותי לי בחיים וכל כולי אבל בכל זאת אני לא מתלבשת צנוע ועוד דברים שאני לא מקפידה. ועד לא מזמן שברתי מגיל קטן מאז שנולדתי בעצם את שמירת השבת ועכשיו אני חוזרת לזה לאט לאט זה היה כמה נפילות קטנות בזה , אני נוהגת להתפלל בוקר ולילה לאחרונה בגלל טיפה של ירידה באמונה אז קצת קשה לי להתפלל והלהקפיד בוקר ולילה , אני חטאתי הרבה לתקופה אחרונה בכל מיני מובנים  .

אבל אני לא ילדה רעה אני ילדה טובה יש בי טוב פשוט אני מרגישה ממש נורא שאני ככה אני מנסה להחזיק בכל הכוח באמונות וללכת בביטחון ולנסות לקחת על עצמי דברים אבל אני נופלת הרבה מחוסר ביטחון ממש נגיד על חיצוניות יש לי ממש בעיה זה משפיעה עלי בקטע מוגזםםםםםם מאוד לכן גם משפיע בצניעות אני מרגישה ריקנות יש חטאים שאני מתביישת לומר אבל פישלתי מאוד והפחד שלי שאני יחזור שוב ושוב לאותם מקומות ויפול אליהם מה עושים במצב כזה איך נשארים באמונה איך מקבלים ביטחון בהשם וגם בעצמי איך איך מרגישים יפים איך עושים שלא יהיה אכפת לנו בכלל מאחרים איך??

תשובה:

בס"ד

היי שירה

אני כל כך שמחה שאת פונה אלינו!

איזו שאלה יפה יש לך!

קודם כל אני רוצה להתייחס לכך שאת לא ציינת באיזו חברה את נמצאת: חרדית, דתית, מסורתית, חילונית?

מהשאלה שלך אני מניחה שאת נמצאת בסביבה לא כל כך דתית אבל בכל אופן רוצה לשמור מצוות, ואני אתייחס לשאלה שלך בהתבסס על הנחה זו.

את מתארת תחושה של קרבה שיש לך לה' ואת האמונה התמימה שיש בך. זה כל כך יפה ומרגש!

את מתארת כאן איזושהי סתירה פנימית שאת חווה:

מצד אחד את מרגישה כל כך הרבה אהבה לה' ורוצה לקיים את המצוות שלו.

מצד שני את מתארת תחושות של חטא, של חוסר יכולת לעשות את מה שאת מאמינה שה' רוצה ממך, למרות הרצון.

לא קל לחוות את הניגוד הפנימי הזה!

את מתארת קושי להתמודד עם העובדה שאת לא תמיד מצליחה לעמוד בניסיון, ונופלת. נשמע שזה גורם לך לתהות האם את באמת טובה, האם יש טעם שתעשי דברים אחרים שהם טובים אם את גם עושה דברים פחות טובים.

משהו שמאוד יכול לעזור לנו להתמודד עם הקושי הזה, הוא ללמוד להפריד. להפריד בין מעשה לא טוב שעשינו לבין מי שאנחנו. המעשה שעשיתי לא מגדיר אותי. חשוב גם להפריד בין מעשה אחד למעשה אחר. זה שעשיתי משהו אחד לא טוב לא אומר שלא עשיתי משהו אחר שהוא כן טוב.

כולנו נופלים וטועים כל הזמן. השאלה היא איך אנחנו מתייחסים לנפילה.

האם אנחנו מבינים שזה לא היה בסדר ועוברים הלאה תוך כדי שאנו בודקים מה אפשר לעשות מכאן להבא בצורה יותר טובה, או האם אנחנו מתמקדים בדבר הלא בסדר ומנפחים אותו?

כשמתמקדים במה שלא עשינו טוב ומתחפרים בתוך הייאוש אין לנו אנרגיה ומוטיבציה לנסות לשפר בפעם הבאה. כן כדאי להבין מה גרם לי ליפול, מה היו הגורמים שהובילו לכך ומה אפשר לעשות אחרת כדי שזה לא יקרה שוב.

אני רוצה להתייחס לנקודה נוספת, לחברה שאת נמצאת בה. החברה משפיעה, מאוד. אין דרך להתכחש לכך. קשה מאוד להיות בחברה שבה כולם מתנהגים בצורה מסויימת ולנסות לעשות דברים בצורה אחרת כל הזמן. זה דורש הרבה אנרגיות נפשיות וממש מתיש אותנו. קשה להתמיד בכך לאורך זמן.

תמיד יהיה איכפת לנו מאחרים, ממה שהם חושבים או אומרים עלינו. זה הטבע האנושי שה' ברא לנו. נכון שכאשר אנו יותר בטוחים בעצמינו אז זה משפיע פחות אבל זה תמיד ישפיע.

לכן חשוב שתסתכלי על עצמך בצורה חומלת באמת. באמת לא קל להיות בחברה שמתנהגת אחרת ממה שאנחנו רוצים להתנהג. אל תכעסי על עצמך שאת נופלת ולא מתקדמת בקצב שאת רוצה. זה כ"כ נורמלי בתוך המצב וזאת דרישה לא הוגנת להיות תמיד בסדר.

ה' רוצה שנשתדל להתקדם כל הזמן, נקום לאחר נפילה ונמשיך בראש מורם בלי להתייאש.

אני רוצה לשאול אותך, האם יש אנשים דתיים יותר שאת יכולה להתחבר אליהם כדי לקבל מהם תמיכה?

תמיכה חברתית זה דבר כ"כ חשוב שנותן כ"כ הרבה כח! החיבור לאנשים שמתנהגים בצורה בה את שואפת להתנהג יכולה לתת לך את העוגן הרגשי, את הדוגמה האישית, המוטיבציה והשאיפה להמשיך בדרך הטובה.

נקודה חשובה לסיום: כדי לא לחזור על אותה טעות שוב ושוב, צריך לצאת מהלופ שאנו נמצאים בו. לשבור את מעגל הקסמים הזה. אין טעם להשאיר את כל הנתונים זהים ולקוות שהתוצאה תהיה שונה פתאום. אם תמיד הצירוף של דברים מסויימים גרם לתוצאה מסויימת א"א לצפות שמשום מקום, בלי סיבה, פתאום זה לא יהיה כך.

לדוגמה: אם תמיד בחברת אנשים מסויימים, בסיטואציה מסויימת, אני מדברת לשון הרע, מבלי לשנות את הנתונים האלו קשה להאמין שאפסיק פתאום לדבר איתם לשון הרע.

לכן, צריך לשנות משהו. לא ללכת לאותו מקום באותה צורה שבה תמיד אנחנו נופלים. זהו כלל שנכון לכל מצב. תנסי לראות מה את יכולה לשנות בנתונים כדי שפעם הבאה יהיה אחרת.

יש בך כל כך הרבה רצון להתקרב לה' וכל כך הרבה כוחות להתמודד עם הקשיים והנסיונות.

את אלופה! למרות ועל אף הקושי, את- רוצה, מתקדמת, ולא מתייאשת!

בהמון הערכה וברכה להצלחה בהמשך הדרך,

חנה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...
איפה טעיתי? למה בורחים ממני?
גדלתי בבית חסידי מודרני. נכנסתי לישיבה קטנה ודי מהר נחשפתי דרך חברים רעים למושגים של העולם החילוני. באותה תקופה הייתי אחד שגם בחורים משיעורים גבוהים רצו בחברתו. ואז קרה מפנה קיצוני בחיי, גיליתי את חסידות ברסלב שנתנה לי חיזוק להתקרב להשם. במשך שנתיים רצופות לא דיברתי עם אף אחד, רק...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן