The Butterfly Button
איך להתמודד עם הצורך הנואש בלחוש נאהבת?

שאלה מקטגוריה:

שידוכים https://textratz.co.il

שלום,
אני רווקה בגיל קצת מתקדם אבל ב"ה לא עברה את ה25 ובא לי לקבור את עצמי מבושה בגלל מה שאני אכתוב כאן אבל אני פשוט נואשת לאהבה.
זה עצוב ומצחיק בו זמנית כי תמיד הייתי עצמאית ואנרגטית כזו ואפילו לפני כמה שנים רציתי לחיות לבד כל חיי כי פשוט היה טוב לי מדי עם עצמי… אף פעם לא הייתי תלותית.
אבל לאט לאט משהו נכנס בי וממש אני מרגישה רצון ב"להתבטל" למישהו ולקבל ממישהו… אני בנאדם נורמלי, בלי בעיות מיוחדות, בנאדם עצמאי ובוגר, ופתאום (טוב, לא ממש פתאום אבל בשנתיים האחרונות כזה) אני מרגישה הרבה פעמים בודדה (ויש לי משפחה אוהבת והכל).
זה קצת בעייתי כי בחודשיים האחרונים זה הגיע למצב שבו אני ממש "נמשכת" להמון גברים, התחלתי בתקופה האחרונה עבודה שבה יש איתי גברים בצוות, אני כמובן שומרת על גדרי הצניעות ולא מתקרבת ולא כלום אבל אפילו רק מלשבת באוטובוס אני מרגישה נואשת ורוצה להתקרב למישהו לחיבוק או משהו.. קשה לי לחשוב על דברים אחרים שאני גם אוהבת מאד לעשות, וכל מה שממלא לי את הראש זה פשוט כמו מנטרות שחוזרות על עצמן "אני רוצה לחוש נאהבת", לפעמים אפילו יוצא לי קול כזה כמו שבוכים מרוב שאני, (אוף אני מתביישת לכתוב את זה, אבל-) "מתחננת".
אני לא יודעת מאיפה זה בא לי, אני רק מבינה שזה טבעי אבל זה כל כך חזק ממני שזה פשוט ממלא לי את כל המחשבות בתת מודע, וקשה לי כל כך שיש סביבי גברים ואני רוצה להתקרב אליהם ולהרגיש חום וקירבה ואהבה.
אני לא שומעת כמעט הצעות למרות שההורים כן עושים השתדלות עד כמה שהם יודעים, אני יודעת שאני פשוט צריכה להמתין אבל זה קשה. זה שלחברות שלי יש כבר שני ילדים לא נורא, אבל ההרגשה הזו של עצמי שאני רוצה קירבה למישהו פשוט משתלטת עלי ופשוט קשה לי לחשוב רציונלית ולנסות לנצל את תקופת הרווקות להתקדמות רוחנית, אישית, כלכלית וכו'.
זה פרץ חזק מאד של רגש וקצת עצב (ופחות בקטע של סתם תאוה, אלא באמת צורך רגשי במגע לא דווקא אינטימי) וזה מבלבל אותי כי אני בנאדם מאד שכלתני ואני גם חוששת בצדק שבגלל שזה משפיע לי על חוסר השיפוט אני עלולה לבוא בגישה לא נכונה- זה עלול לגרום לי לצפות למישהו סמכותי כמו אבא, ולהתנהג כמו ילדה, בצורה מאד נואשת, או לחילופין להיות המטפלת והתומכת שלו.
אבל קשה לי ואני לא יודעת אם אני רוצה להיות בוגרת יותר או ללכת "לפי הספר", כאילו אני ממש נמצאת במצב שמאד מבקש לקבל חום.

מה עושים?

תשובה:

שואלת יקרה מאוד,

זו שאלה משמחת וכואבת כאחד. העובדה שאת נואשת לאהבה משמחת ומאתגרת בו זמנית. קשה לחזר אחרי האהבה שאיננה, אבל קשה עוד יותר לחזר אחרי הרצון לאהוב. לכן, למזלך הטוב, משוכה אחת כבר מאחורייך – את רוצה! אז עכשיו כפי ששאלת ״מה עושים״?

ההשתוקקות לאהבה ולקשר אינטימי, היא כפי שכתבת, טבעית ונורמטיבית. היא מתעוררת בד בבד עם הבשלות הפנימית שלנו, ולא שעה אחת קודם. כמו שכתב דוד המלך ״אל תעוררו את האבה עד שתחפץ״. הנפש חפצה, ואז הלב מתרחב ומחפש אחר אהבה. גדלת, התפתחת, הבשלת, ועכשיו הנפש מרגישה מוכנה לחבוק בן זוג.

(במאמר מוסגר – היותך עצמאית, אינו בא בסטירה לרצון שלך להתמסר לזוגיות. גם בתוך זוגיות יש מקום לנפרדות ועצמאות.)

אם כן, הרצון התעורר ונכון לכתיבת השורות, האהבה איננה. את כותבת שאת מוטרדת מכך שהמחשבות האלו רודפות אותך, ושהאנרגיה הנפשית שלך מתרכזת בתשוקה שלא ממומשת. את חושבת על הגברים שבסביבתך. את מרגישה בודדה, למרות שאת מוקפת במשפחה. את מתוסכלת, ומרגישה לא ממומשת מבחינה זוגית. זהו מצב לא נעים, למרות שהוא הגיוני.

אז איך להתמודד עם אותן מחשבות מטרידות, שלא מרפות? הדרך להתמודד עם מחשבות טורדניות, היא לפעול בפסיכולוגיה הפוכה.

ההיגיון אומר לנו – לעמוד על המשמר, להילחם, אולם ההפך הוא הנכון. דומה הדבר למרצה שחושש מאוד להזיע בעודו מרצה מול הקהל. ככל שהוא יחשוב על כך במהלך ההרצאה, כך יגדל הסיכוי שהוא ימצא את עצמו מזיעה יותר. אולם, אם אותו המרצה יספר לעצמו שלא איכפת לא אם יזיע, סביר שיזיע פחות.

כך הוא הדבר לגבי מחשבות טורדניות – ככל שננסה להדוף אותן, הן תתחזקנה. החשש מפני אותן מחשבות, גורם לנו לעסוק בהן ללא הרף. החרדה מפניהן מזינה אותן. היא ממקדת את תשומת הלב בהן, בעוד אנחנו שואפים בדיוק ההיפך.

לכן, הצעתי היא קודם כל להסכים למחשבות האלו להיות שם. לקבל אותן. לחבק אותן. לומר להן בלחש – אני לא מפחדת מכן, אני חזקה מכן. תרפי מהן. ככל שהחשש מהופעתן של אותן מחשבות יפחת, כך אלו עשויות להיעלם בהדרגה.

לצד זאת, תמקדי את האנרגיה הנפשית שלך בדברים שעושים לך טוב. תמקדי את תשומת הלב במה שממלא אותך. במה שיכול לפצות על הריק שאת חווה.

אם נסכם – אל תהדפי את אותן מחשבות מטרידות. תני להן להיות שם. לצד זאת, תמקדי את תשומת הלב שלך בדברים שמשפרים לך את המצב רוח.

מאחלת לך רק טוב, ושבקרוב תזכי למשפחה משלך שתמלא את ליבך.

בהצלחה,

דבורה ב.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן