The Butterfly Button
לא מצליחה להיגמל מהתיסבוך

שאלה מקטגוריה:

אני יתומה מאמא. כבר שנתיים אני מתוסבכת על בחור שהוא סולן של להקה מפורסמת חרדי.
במשך תקופה ארוכה אני ממש אובססיבית עליו, אני מתלהבת כל פעם שאני שומעת שירים שלו ברחוב או את השם שלו.מהרגע הראשון שראיתי אותו נדלקתי.
כל היום שלי מסתובב סביבו, אני כל הזמן חושבת עליו.
אני כבר לא שורדת יום שלם בלי לראות תמונות שלו, הוא החמצן שלי.
אני רואה תמונה שלו ואני נרגעת תמיד.כשמשעמם לי אני מקישה את המספר שלו מלא פעמים,
המצב מדרדר מיום ליום, אני בוכה הרבה בלילות.
קשה לי מאוד.
כתבתי לו בווצאפ את כל מה שעובר עלי והוא לא התייחס.
ורציתי לשאול אם יש לכם עצה כדי למגר את הבעיה שיש לי או דרך להתמודד איתה יותר טוב בתודה מראש

תשובה:

שלום לך יקרה!

אני מעריכה אותך מאד על האומץ שלך לשתף ולבקש עזרה.

החוויה שאת מתארת היא אישית מאד, והיכולת לשתף ולבקש דרכים להתמודד מעוררת התפעלות.

לפני שאתייחס לבקשה שלך אנסה להתייחס למצב ולנתח אותו מעט.

ראשית, אני לא יודעת איך את מרגישה כלפי המצב בו את נמצאת, ואין לי נתונים סטטיסטיים אבל חשוב לי שתדעי שהתופעה שאת מתארת נפוצה מאד, נערות רבות מוצאות את עצמן במצבים דומים ואם את במצב הזה סימן שאת אנושית, יש בך רגשות, יש לך יכולת לאהוב, יש לך צרכים שמחכים למילוי ואת עשית ועושה כל מה שהרגיש לך נכון לעשות. ונכון, יש גם צורך לבחון את המציאות ולבדוק איך לעבור ממצב מתסכל למצב של בניה ומילוי.

אולי כדאי שננסה להבין מה עובר עליך-

מהו תסבוך?

אין התייחסות בספרות המקצועית למושג הזה, אבל מקובל להסביר אותו כהתאהבות/ יחסי תלות במישהו/י.

ההתאהבות פירושה תחושת אהבה עזה והשתוקקות למישהו, התאהבות יכולה להיות מוצתת בן רגע, לא מושתת על הגיון ומחוייבות, תיאוריות רבות ניסו להסביר מהו הגורם שמצית את התאהבות, ואין לכך תשובה חד משמעית.

התלות משמעותה ההישענות על אותו בנ"א, ביטול העצמיות וחוסר היכולת (כביכול) להיות בלעדיו. בתסבוך בד"כ קשה מאד להגיע לתחושת סיפוק אמיתית כי מושא התסבוך הוא קשה או בלתי אפשרי להשגה.

הסיבות למצב הזה יכולות להיות רבות ומגוונות. אני לא מכירה אותך וגם לו הייתי מכירה אותך קשה היה לדעת מהו הגורם, אפרט כמה גורמים ותבדקי איזה מהם את יכולה להבין שמשפיעים עליך-

לכולנו יש צורך באהבה ושייכות, צורך בקשר אישי, הצרכים הרגשיים האלה גדלים ומודגשים בגיל ההתבגרות, ומצטרפים לאי אלו שינויים הורמונליים ותשוקות יצריות (בריאות ואנושיות).

מחסור בהסטוריה האישית בחום וקשיים רגשיים יכולים להעצים את תחושת הצורך (את כותבת שהתיתמת מאמך יתכן שאין לכך קשר אך יכול להיות שהעובדה הזו מגבירה אצלך את הצימאון והצורך בקשר) ההתאהבות מצטרפת לצמאון להכלה, לחום לאוזן קשבת, ולפעמים קושי מסויים בדימוי העצמי ובתחושת הערך העצמי יוצרים דפוס של קשר שיש בו תלות.

ישנם מצבים בהם ההתאהבות הזו מתיישבת יפה על קושי בתחושת אישור והתנהגויות טקסיות, או התנהגויות החוזרות על עצמן ללא סיבה מצטרפות לאותו התסבוך.

כשראית את אותו זמר, שמעת את כולו הערב נדלקת אחד מהמרכיבים האלה או יותר גרמו לכל הרגשות הנ"ל להתעורר ומאז ועד היום את נמצאת בסיפור הזה.

יתכן שיש במציאות הזו הרבה קסם, ריגוש ופנטזיה שיכולים להיות מהנים לשעתם, אבל עם כל זה המצב מתסכל, כי הוא לא בר השגה ואם את צמאה לאהבה כל ההתנהגויות האלה מתגלות כלא יעילות בדרך אליה…

אין לי מושג האם אותו זמר פנוי, ובהנחה שכן, אולי את אומרת לעצמך- שהתסבוך אינו פנטזיה ואת בת 18, ואולי יום אחד יצא משהו מהסיפור הזה בדרך מקובלת וכשרה…

חשוב לבחון מה המחירים שמשלמים בדרך. ישנו כלל בסיס ביצירת חוסן נפשי, שכדאי שניתן לעצמנו למלא תשוקות ולהגשים חלומות שיש לנו, אך בשני תנאים:

  1. שבדרך להגשמת החלום אורח החיים השגרתי שלנו לא יפגע, שנמשיך לחיות ולא נעצור את החיים.
  2. שלא נפגע בעצמנו או בזולת בדרך להגשמת החלום.

אם שני התנאים לא מתמלאים אנו נפגעים מהתשוקה/ החלום שלנו וכדאי לחשוב איך להשיג אותם בדרכים אחרות, או לוותר עליהם מתוך בחירה מושכלת.

במקרה שלך יקירתי, את מודעת לכך שהתסבוך פוגע בשגרת יומך, פוגע בך ואולי גם בו (מבחינת ההטרדה) באיזשהו אופן. המיגור וההתמודדות הטובה יותר יהיו ע"י מציאת דרכים יעילות ומתאימות יותר למציאות למצוא קשר ואהבה.

מכיוון שזוהי משימה קשה, אחרי שנתיים של חוויה כזו לעצור ולשנות, ומכיוון שזוהי עבודת עומק, לפני שתצאי למצוא את האהבה נכון לך אולי לעשות בירור מהם הצרכים שלך, על מה את חולמת, מה במציאות החיים שלך דורש עיבוד והבנה. בתכתובת כזו קשה לתת עצות מעשיות לקושי שלך בלי להכיר אותך לעומק.

בשביל הבירור הזה את זקוקה לאדם מבחוץ, שבהתמסרות ומחויבות יעזור לך להתמודד עם המצב ולצאת ממנו.

יתכן שהפניה לעזרה תדרוש אומץ, הפניה יכולה למישהו (מבוגר) בסביבתך שאת נותנת בו אמון, או (ובעדיפות, אם מתאים לך כמובן) לאיש (אשת) מקצוע. אבל כבר הראית כמה אומץ יש לך, ובשביל עצמך, כדי שתוכלי בקרוב להיות פנויה ובנויה לקשר אמיתי של אהבה ומחויבות, אל תוותרי על זה. מגיע לך.

אשמח לעזור לך לחשוב למי לפנות ואיך, או אם יש שאלות נוספות את מוזמנת לפנות באופן אישי.

בהצלחה רבה, בהערכה גדולה

ובהרבה אהבה-

חנה

[email protected]

 

 

 

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. ממליץ לך בחום על טיפול קצר בהיפנוזה, יכול לפתור את העניין בקצת כסף וזמן.

  2. את נשמעת עם הרבה אומץ!
    תחשבי כמה בנות גילך מרגישות כך אך אין להן את האומץ לקום ולבקש עזרה.
    וממליצה לך ללמוד מעבר ללימודים, משהו חוויתי שאת אוהבת ומתחברת ותשתדלי כמה שיותר ליצור קשרים עם חברות, לצאת קצת…
    תאפשרי לעצמך את זה.
    ובקשר להמלצה לטיפול "עופי על זה".
    זה קשה אבל שווה.
    זה מפגיש אותך בדיוק עם המקומות שאת רוצה לברוח מהם, נפגשת ויוצאת גדולה.
    תתייעצי עם אקשיבה כדאי לך הם יעזרו לך ולא יעזבו אותך עד שתגיעי למישהי המתאימה לך. מנסיון.
    את כתבת שאת יתומה מאמא וזה עצוב וכואב ומשמעותי להכל בשבילך.
    ואנשים שחווים בחיים קשיים ונעזרים ומתקדמים הם מגיעים הכי רחוק.
    קחי את האומץ הזה שלך תעזרי לעצמך ואת תגיעי רחוק!!
    מחזיקה לך אצבעות!!!!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן