The Butterfly Button
מרגישה ריקנות ומתישה את עצמי

שאלה מקטגוריה:

אני מרגישה ריקנות ועצב חסר סוף חווה התקפי בכי פעם -פעמיים בשבוע ואני כל הזמן מגרדת את הראש ,הוא מלא פצעים ואני לא מצליחה להפסיק אין לי שליטה על זה אפילו שכואב לי וכבר יורד לי דם. אני לא מצליחה לשלוט על המחשבות ובגלל זה קשה לי להירדם הרצון היחיד שיש לי זה פשוט לא להיות אני
מאמינה בה' ויודעת שאם מישהו שם אותי פה הוא יותר גדול ממני וככה צריך להיות לכן אני לא מתאבדת
אבל אני לא רוצה להיות בעולם הזה.
אני בחרדות מכל דבר לא מוכר אני כל הזמן חושבת על שיחות שניהלתי עם אנשים וכמה יצאתי מפגרת כי אני באמת כזאת .
אני מתישה את עצמי אני כל הזמן חושבת על זה שאני זקוקה לטיפול ואני צריכה כסף ואמא שלי לא מבינה ,ביקשתי מימנה והיא אמרה שזה מידי יקר ובבית כל הזמן יש הרגשה של כעסים ולחץ
לא מרגישה טעם בחיים למרות שבשכל אני מבינה שה' רוצה שנעשה מצוות וזה יהיה הכי טוב לנו אני לי כח לחיות

תשובה:

שואלת יקרה,

תודה על פנייתך, מעריכה אותה כל כך, אני מאמינה שכתבת מתוך חוויה של חוסר אונים, כשהרגשות מציפים אותך, נשמע שאת נמצאת בסביבה לחוצה, מורכבת ולא פשוטה, לאורך חייך.

אגיד שאשתדל לגעת בכל חלק של המידע שנתת לי, מתוך הבנה שכנראה אני לא יודעת הרבה על מציאות חייך. מצאתי את עצמי שואלת כל מיני שאלות לגבי המצב שלך; האם כך הוא היה לאורך השנים? האם קרה משהו שהוא הידרדר? מה היו העוגנים שלך לאורך השנים? מה עזר לך להתמודד?

אני מרגישה שהרבה מההתמודדות שלך היא פנימית, להתמודד עם החרדות, הרגשות והמחשבות המציפות, והחוויה הקשה אל מול ההורים שלך. גם ניכר כי המציאות שאת חיה בה אינה פשוטה, כשהמצב הכלכלי של הוריך אינו פשוט, אבא במצב רגשי לא יציב ואף עצוב, ואמא מגיבה למצב זה בבריחה לקניות ובכעס רב.

אני מרגישה שכל כך קשה להיות במקום שלך, אוהבת את הקב"ה, מאמינה בו, וביחד, כועסת עליו, מפחדת להאמין בו, ומרגישה מאוד מאוד ב"הסתר", ה' יושב בסתר בהרגשתך וקשה, מאוד קשה, לקרוא לו מן המיצר. המצב בבית יוצר בתוכך לחץ, חרדה והרבה מחשבות קשות ואף מחשבות כואבות כלפי הקב"ה, כשניכר שאת אוהבת אותו, מאמינה בטוב שלו אבל מרגישה שאת בעת צרה, במיצר כל כך עמוק ובחושך שקשה לך לראות את החיבוק והאהבה שלו אליך.

נשמע שעצם האמונה בה' והנוכחות שלו בחייך מגינה עליך מפני מעשה קשה של ויתור, של ייאוש ואני מרגישה שבעצם את מפנה את הכעס כלפי הקב"ה ומצליחה להישאר ול"שרוד"

אבל, אני לא הייתי רוצה עבורך שתשרדי, אלא תפני לגורם מקצועי, כלומר, גם לטיפול פסיכולוגי וגם לרופא המשפחה שיפנה אותך לגורם רפואי מקצועי וכך ביחד עם הגורמים המטפלים, תעשו דרך שתגרום לך להתחיל לחיות, לרצות לחיות.

זה אולי נשמע לך מופרך, בנקודת זמן זו, הרי את כל מרגישה כל כך אבודה. אבל אגיד, אני מרגישה שלבד, להכיל את החוויות שאת עוברת, ליצור מיכל עבורך, זה ממש מסובך, ולכן מעודדת אותך לא להיות לבד בזה.

ואגיד לך עוד כמה מילים על מיכל, אני מרגישה, שאת מרגישה שאין מיכל עבורך, לתחושותיך, לרגשותיך ולמקומות בהן את מרגישה בודדה. ואז, בהתאם, המיכל שלך מוצף ואין מקום בתוכך לרגשות ולמחשבות המציפות.

ולכן, המחשבות שלך לא עוזבות, עצובות, מציפות ולא משחררות, בפסיכולוגיה זה נקרא "רומינציה"- אלו מחשבות שליליות, חזרתיות ולא מקדמות. הן מוסיפות לחוויית המצוקה ומעצימות את תחושת הריקנות. הייתי מציעה לך לעשות עבודה על קבלה, קבלה של זה שאלו הן מחשבות, ולא מציאות ולחשוב על דרך לשים אותן קצת בצד, לשחרר מהן, ולהתמקד בעשייה שעושה לך טוב, או במחשבות מנחמות.

ובגלל שהמחשבות מציפות, הרגשות הינן של חוסר אונים אז המצוקה האיומה, שמציפה כל כך מייצרת הדרייב, הדחף, הרצון לפגיעה עצמית. אגיד לך כמה מילים על פגיעה עצמית:

ישנן הרבה סיבות למה את עשוייה להרגיש צורך לפגוע בעצמך:

– הקלה על כאב נפשי

– הקלה על כאב מתעצם

– חוסר יכולת להרגיש

– הצפה רגשית

– חוסר יכולת לעמוד בכל הרגשה – טובה או רעה

– רצון להרגיש משהו

– ביטוי כעס

כנראה באמצעות הפגיעה העצמית את שומרת על עצמך בחיים, ומשמרת את השלמות הפסיכולוגית באמצעי היחידי שיש לך כרגע. זהו אמצעי הרסני לעצמך, אבל הוא עובד; את משיגה הקלה מהכאב, הפחד, החרדה והריקנות המציפים שקיימים בחייך. אבל אני מאמינה שפנית לפה, כי הגעת איזושהיא תובנה, פריצת דרך בה תביני שהשינוי אפשרי, שאת יכולים להיחלץ, ושדברים עשויים להשתנות. ושבעזרת השם, תתחילי לחפש דרכי התמודדות לא-הרסניות שיהיו טובות עבורך.

המחשבות על מוות גם מהוות עבורך אמצעי בריחה מהמציאות המורכבת והן עוזרות לך להתמודד עם הרגשות המציפים.

חשוב לי לומר, כשרגע אובדני מגיע, אל תיבהלי ממנה אך כן נהגי בה באחריות, תתייחסי אליו כמחשבה ורגש המעידים על כאב, על זה שאת רוצה וראויה לקבלת עזרה ואין זה מעיד על כך שאת חלשה. , מחשבות/רגשות אלה מצביעים על כך שקיים חוסר שווי משקל בין הכאב הנוראי שאת חשה ושאינו מרפה ממך, לבין כמות/סוג המשאבים לרשותך באותו רגע. מציעה שעבור רגעים אלו תייצרי עבורך רשימת משאבים, כגון חברה טובה או אחות לשוחח איתה, ותנסי להיעזר בהן, וכמובן, תפני לעזרה מקצועית.

ואסיים באמירה, שה', שהוא יושב בסתר, נתן לך את הכוח לפנות, ואף מבטיח שגם בהסתר, הוא נמצא ושומר. מאמינה שכשתגיעי לאיזור יותר מוחזק, פחות כאוב, תצליחי יותר לשוחח עם השם על הקשר שלכם, ועל כך שאת רוצה לראות אותו, מחזיק אותך שומר עליך ופחות בהסתר.

בהערכה רבה,

מירי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. תפני לקופת חולים. הם יעזרו לך בעז"ה. יעזרו לך גם לנסח פניה לביטוח לאומי שתקבלי עזרה כספית אי"ה. זה מגיע לך. אל תהססי ואל תחשבי שאולי מה שקורה איתך זה לא מספיק רציני. זה מאוד מאוד מאוד רציני ומחייב טיפול מקצועי ואין טעם לא לקבל עזרה בגלל חוסר נעימות. אפילו אם תחליטי לפנות אח"כ למטפל/ת פרטי/ת זה יעזור שיהיה לך תקציב בשביל הטיפול אצלו/ה, אפילו חלקי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן