The Butterfly Button
עצובה וחסרת אנרגיות

שאלה מקטגוריה:

אני בת 29 נשואה ואם לתינוק. אינני עובדת מאז הלידה. עזבתי את מקום עבודתי. בני בן כמעט שנה. אבי נפטר לפני חצי שנה. אני מנסה לחפש עבודה אך מרגישה כאילו אין לי כל כך אנרגיות להניע את עצמי. אני יודעת שאני לא בדיכאון אך לאחרונה אני בבאסה אמיתית. רשמתי את הילד למעון ואני רוצה למצוא עבודה. נוסף לכך לאחרונה התערערו יחסיי עם בעלי עד שיחות על גירושין. איך יוצאים מהמצב רוח המזופת שיש לי? אני מרגישה עצבות וחוסר אנרגיות.

תשובה:

נפש יקרה,

 

שכל הסיבות שבעולם היו לה לשקוע מתחת לשמיכה, ולשקוע עמוק.

אך היא, בכוח פנימי אדיר, הושיטה יד, והקלידה את זעקתה: "אני רוצה לחיות!!!"

 

עוד לפני שאמשיך בכתיבת מילה נוספת, קחי רגע אחד  של התיחדות מקודשת עם המעשה הנשגב הזה.

תנשמי ותוציאי אויר לאט. ראי את רצון החיים מבעבע, הנפש שלך חיה בתוכך ובועטת לזכות הקיום שלה.

ראי שהנפש שלך רוצה לחיות, ואת מחבקת אותה ומרגיעה אותה: "את יקרה לי, נפש שלי, ואני אתמוך בך עד שנמצא את הדרך. ביחד – נמצא את הדרך"

תוציאי אויר לאט, שוב. ושוב.

 

את השורות הבאות אני כותבת אחרי קריאה ונשימת מכתבך כמה פעמים. יקירתי, באמת מגיעה לך אוזן קשבת, מישהו שיעזור לך להקשיב לעצמך ולכוחות הטמונים בך. פשוט כי ברור לי שהם קיימים, אך גם ברור שבמצב האובייקטיבי שבו את נמצאת קשה לך להפוך אותם ליישומיים כרגע.

אשמח לסייע לך ככל יכולתי למצוא כתובת, אם תפני ותבקשי.

כעת רק אכתוב מעט מאד, מתוך התחברות ככל שאפשר לצער העמוק והאמיתי שבו את שרויה, ומתוך תפילה שתקבלי כוון להאיר לך איזושהי פינה.

 

עצבות וחוסר אנרגיות הם תוצר של מה שאת עוברת, אבל גם ובעיקר – של איך את עוברת את זה. אם תסתכלי סביב תראי שתמיד יש הרבה יותר מאשר אין. זה תמיד נכון. אני כל כך משוכנעת בזה כי למדתי זאת מילדים בבית חולים שיקומי שבו אני עובדת. הילדים שם ננטשו על ידי הוריהם, משותקים בכל גופם ומחוברים למכונת הנשמה. המח שלהם מתפקד היטב והם מודעים לכל המתרחש. נשמע נורא, נכון? אבל זהו, שהילדים הללו הפכו להיות המורים שלי לאושר. הם לימדו אותי שציפיה היא אם כל אכזבה. אם ציפיתי שיהיה לי X ואין לי- אני מאוכזבת, אם ציפיתי שבעלי יעשה Y והוא לא עשה – הוא אכזב אותי. אבל אם החלטתי מראש שאני קמה היום ופשוט רואה את כל מה שיש לי, בהודיה והערכה. אם אני מתכוונת להנות מזה כמה שיתאפשר לי – הרי שהחיים יהיו צרופי מתנות אלוקים ואדם.

 

זה לא, בשום אופן לא, מפחית מהצער. כתוב במדרש ילקוט שמעוני שאברהם אבינו בכה בעקידת יצחק. מה?! איש האמונה, אברהם אבינו?! מה, הוא לא האמין ש"הכל טוב?"

אלא שהדמעות וביטוי של כאב אינו סותר בכלל את האמונה. כשכואב- בוקעת צעקה, כשעצוב – הדמעות מציפות. כשיש רגש – הוא עולה, כי בורא עולם רוצה אותנו כך, עם האנושיות שלנו.

העבודה מתחילה לא מהחלטה של "האם להרגיש מה שאני מרגישה", אלא "מה אעשה עם הרגש הזה?"

את עוברת תקופות כל כך לא פשוטות. כרגע את חשה במקום נמוך מאד. זהו החומר הרגשי שניתן לך כרגע, על מנת לסייע לך לעשות את תפקידך. לכן השאלה הרלוונטית היא "מה אני עושה עם האבל, הכאב, והצער הזה?" במקום כל כך נמוך, את במצב מיוחד של קרבת ה' "ממעמקים". מי כמוך מסוגלת לזעוק מקירות הלב? מי אם לא את תוציא לאור את החלק הזה בעולם של זעקה בודדה ונלחמת?

נתוני החיים שלנו נבחרו בקפידה להשלמתנו. לא אוותר על לשון הזהב של הרש"ר הירש זצ"ל:

 

דע – הקב”ה יעד אותך להיוולד דווקא בתקופה שבה נולדת,

בסביבה שבה באת לעולם,

להורים שהולידו אותך,

בנסיבות מיוחדות לך,

מפגיש אותך עם אנשים מסוימים,

נותן לך מורים מהם תלמד

וידידים להם תתחבר או תתרחק,

מעניק לך כוחות גוף ונפש במידה הנדרשת לצורכך.

מעמיד אותך במהלך חייך במצבים הייחודים לך.

כל אלה מהווים עבורך את האמצעים הטובים ביותר

כדי להגיע אל התכלית אליה נשלחת לעולם,

למלא רצונו יתברך

ובהם טמונה הצלחתך.

(כתבי הרש”ר הירש, חורב, פרקי התורות פ”ו )

יקירה,

אינני יודעת מה מתוך דברים אלו נגעו לליבך. אנא קחי רק מה שמתאים וטוב לך כרגע, והשאר- מיותר.

כך גם בחייך- השתדלי להתמקד על הטוב שנשלח בכל עת, גם כשהוא בערבוב עם הרע. כשהטוב יאיר לך את דרכך, תחושי שהוא מהווה לך עוגן בכל מצב, ותראי כמה אור יחזור אלייך- מבעלך בפרט.

כל רגש שעולה בך- הוא לגיטימי. קבלי אותו כחומר, כאנרגיה מיוחדת לרגע זה שבכוחו להניע אותך צעד נוסף קדימה ולמעלה. נתבי אותו לתפילה, חיבוק, שירה, ריקוד כתיבה, או עשיה אחרת. (ולפעמים רק לצאת מהמיטה בבוקר זאת פעולה משמעותית שמזכה במדליה!)

 

בהערכה גדולה,

ובתפילה איתך,

שפרה

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן