שלום וברכה.
רציתי לשאול בעניין נבואות ישראל,שמבחינתי זו הראיה האמיתית לתורתינו הקדושה.
לפי הבנתי,נבואה מרשימה היא כזו שמנבאת תופעה מיוחדת ונדירה,שאי היה אפשר לצפות אותה-ורצף נבואות כאלו מאוששות את הטענה שהן לא מקריות ושהקב"ה אחראי להן.הטענה הרווחת שאכן יש רצף נבואות כאלו ושהן קונקרטיות(לא משתמעות לשתי פנים)ואף יש רצף גדול שלהן-אך יש לי בעיה עם הטענה הזו ועל זה רציתי לשאול:
"והפיצך ה' בכל העמים מקצה הארץ עד קצה הארץ"-לפי המקובל,נבואה זו מדברת על פיזור עמ"י בכל העמים-השאלה:כתוב מקצה הארץ עד קצה הארץ-וזה לא קונקרטי(יש יותר מהבנה אחת),איך מבינים מפה שזה תיאור לכל העולם?זה יכול להיות גם מתימן ועד מצרים?
"ובגויים ההם לא תרגיע ולא יהיה מנוח לכף רגלך"-ההבנה המקובלת היום היא שפסוק זה מדבר על הגלויות הרבות והפיזורים של עמ"י בגלות.-השאלה:הרי זה גם לא קונקרטי,אולי ניתן לומר שזה מדבר על כך שתמיד נעבוד קשה אצל הגויים כך שלא ננוח לרגע?
"והלכו גויים לאורך ומלכים לנוגה זרחך"-ההבנה הרווחת היום היא שהפסוק מדבר על כך שעמ"י יהיה אור לגויים-אך הפסוק בהקשר שלו מדבר על כך שירושלים תהיה אור לגויים?והרי היום זה לא כך?הגויים לא שבו בתשובה לאור ירושלים.
"ונתתים לזוועה לרעה לכל ממלכות הארץ לחרפה ולמשל ולשנינה בכל המקומות אשר אדיחם שם"-היום רואים בה כנבואה לאנטישמיות.אך קשה לי-שהרי כתוב שכאשר נגיע לגלות,נהיה לחרפה וכו' בעיני הגויים-כמו כל עם שגלה מארצו לארץ אויביו-הוא שפל ובזוי בעניני המקומיים.מכאן והלאה הנבואה לא מתארת מה יהיה,אם אנטישמיות או אולי אהדה מהמקומיים שתהיה במרוצת הדורות-זה פשוט לא מופיע בפסוקים.
"רוּחִי אֲשֶׁר עָלֶיךָ וּדְבָרַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְהֹוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם" – מאיפה לנו שמדובר על נצחיות תורת ישראל?לפי פשט הפסוק מדובר על דברים שהקב"ה אמר ליחזקאל?
"כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא)-מאיפה לנו שמדובר על התורה?אולי מדובר על שירת האזינו?
אשמח מאוד לעזרה,תודה ותזכו למצוות בעז"ה.