The Butterfly Button
איך לממש את המתנות שקבלתי מה'?

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה,
אני נערה חרדית בת 17, וכבר הרבה זמן אני חושבת ומתעסקת עם עתיד המקצוע שלי.
אלוקים נתן לי הרבה מתנות.
מאז שאני קטנה כולם אומרים לי כמה אני יפה, ומלאת חן
תמיד כשאני באתי למקום חדש היו מתלהבים עלי. אני חס וחלילה לא באה להתגאות או להשתחצן. אני מאד מודעת לכך שזה מתנות מה' וזה לא אני עשיתי את זה או משהו.
אני גם מאד מוכשרת במשחק. מאז שאני קטנה הייתי מציגה ומשחקת בהצגות והופעות של בית הספר או בדברים קטנים.
תמיד היא לי חלום להיות שחקנית.
הייתי בטוחה שלא תהיה לי בעיה. ילדה יפה, מתוקה ושחקנית מוכשרת.
אבל גדלתי והנה אני רואה ש- הופה, יש בעיה.
במעט הסרטים וההופעות של הציבור החרדי- השחקניות חילוניות ברוב המקרים ובכלל לא מחפשים שחקניות מהמגזר החרדי. וקשה מאד למצוא איך להיכנס לשוק המשחק.
זה היה לי מאד קשה, הייתי רואה סרטים והופעות והיה לי ממש קשה לראות אחרות מציגות ואני, שאני כל כך אוהבת לשחק- לא.
אני הרבה פעמים הייתי שומעת או רואה שחקניות צעירות חילוניות או סלבריטאיות בגיל שלי שפשוט היה להן איך להגיע לזה בגיל צעיר.
בציבור החרדי עולם המשחק והחיצוניות כל כך פחותים שאין איך לממש את הכשרונות.
פעם הייתי חושבת שאם הייתי ילדה חילוניה הייתי יכולה מגיל קטן להיכנס לעולם המשחק. בתור ילדה חרדית- זה ממש לא קרה.
אז אני שואלת את עצמי- למה?
למה ה' נתן לי את המתנות האלו אם אני לא יכולה לעשות אתן כלום???
טוב, ברור שאני לא אוותר עליהן גם אם אני לא אעשה אתן כלום. אבל אם אפשר גם לממש את הכשרונות והמתנות הללו- למה אני לא יכולה?
למה אני צריכה לחיות ובעתיד לעבוד בדברים אחרים שכשיש לי ברוך השם מתנות מופלאות שהייתי יכולה לעשות איתן הרבה דברים?
אני יודעת שהיופי הוא בשביל הבעל וכו וכו, אבל למה אני צריכה גם להסתיר את היופי שלי? אם אני יפה וכו, אבל למה ה' ברא נשים יפות ומהממות אם אין להן איך לממש את זה?
תודה רבה.

תשובה:

שואלת יקרה שלום לך,

כל כך נהניתי לקרוא את השאלה שלך, את מעלה שאלה כל כך יפה וחשובה

את מספרת על המתנות שה' חנן אותך בהן – יופי, חן וכשרון משחק, ומספרת על כך בטבעיות ובביטחון, והקשר שלך לבורא עולם מאד חי ומתבטא דרך השאלה- את מציבה את השאלה ויחד עם זאת מביעה נאמנות ומחויבות לערכים הפנימיים שלך, סולם הערכים שלך יציב וברור לך.

את שואלת- למה ה' נתן לי את המתנות האלה אם אין לי דרך לממש אותן.

אני רוצה להציע לך שני כיוונים, הראשון הוא – האם יש דרך לממש מבחינה מקצועית את היופי? והשני הוא – מהו מימוש?

אז לגבי הכיוון הראשון,

יופי, חן ומשחק הם תכונות שהן אכן מתנה. אני חושבת שכל מתנה שאנחנו מקבלים מבורא עולם היא לא רק הדבר בעצמו אלא גם המעגלים והתחומים הנוספים שעליהם הוא משפיע.

אני אתן דוגמא אחרת, אדם שקיבל הצלחה כלכלית ומשופע בכסף, המתנה שלו במילה אחת היא "כסף", אבל גם אם כל החנויות סגורות ואין לו איך להשתמש בכסף כרגע – לכאורה אין לו איך להשתמש במתנה שלו, אבל אם נסתכל על עוד תחומים, כסף יכול להשפיע על מידת מעורבות חברתית ויכולת השפעה, הוא יכול להשפיע על היכרות וקשרים עם אנשים מרחבי העולם, הוא יכול להשפיע על האישיות של האדם, ועוד ועוד.

מה שאני מציעה לך לעשות, זה לנסות לחשוב על איזה עוד תחומים ותכונות – המתנות שלך יכולות להשפיע?

אפשר לנסות לחשוב על מקצועות שבהם יופי וכישרון דרמטי יכולים לתרום, ואפשר מהכיוון השני- לנסות לחשוב איזה עוד כלים ויכולות פיתחת בתוכך בזכות היופי וכישרון הדרמה, ובאיזה מקצועות הכלים האלו יכולים לבוא לידי ביטוי.

אתן לך דוגמא אחת, לא בטוח שתתחברי אליה אבל אולי היא תפתח לך פתח למחשבה, הייתה לי מורה עם כישרון דרמה נדיר, וכל שיעור אצלה היה פשוט חוויה בלתי נשכחת. היא אמנם לא הייתה שחקנית, אבל הביאה לידי ביטוי את כשרון המשחק שלה בפני "קהל הצופות" – התלמידות שלה.

הכיוון השני שאני רוצה להציע, הוא- מהו מימוש?

בחשיבה העכשווית יש קשר מאד הדוק בין עבודה לבין מימוש עצמי, והשאיפה של הרבה אנשים היא להביא לידי ביטוי בעבודה את הכישרון הבולט שלהם, או את השאיפה הכי גדולה שלהם.

זו תפיסה ראויה, אבל נראה לי שיש לצידה מקום לתפיסה נוספת, כזו שאומרת- את המימוש שלי אני אביא לידי ביטוי בתחביבים שלי, בשעות הפנאי שלי, ועבודה היא בסה"כ עוד תחום בחיים שאני לא מצפה בהכרח שהוא יהיה המימוש העיקרי שלי, ואולי אפילו להפך- אני לא רוצה לקחת את "ציפור הנפש" שלי ולהפוך אותה לעבודה, כי עבודה אוטומטית תהפוך אותה למחויבות, לעול, למשהו עם מתח. (אם תרצי אשלח לך במייל קישור למאמר שמדבר בדיוק על הנושא הזה).

אני מכירה הרבה נשים שבמקצוע העיקרי שלהן עובדות בעבודות יחסית טכניות או שכלתניות, ובשעות הפנאי שלהן מציירות, משוררות, משחקות משחקים ספורטיביים, וגם מציגות:)

לבסוף, שוב, אם תרצי, אוכל לעזור לך ליצור קשר עם נשים חרדיות חובבות משחק, שתוכלנה לתת לך ידע מנסיונן, האם יש דרך להביא לידי ביטוי כעבודה או כתחביב את המתנות המופלאות שה' חנן אותך בהן.

אם תרצי להמשיך לשוחח אני כאן, [email protected]

בהערכה ובהצלחה,

אסתי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. לא נכון,היום בתי הספר למשחק בציבור החרדי
    כמו פסיפס,מלכות וכו
    הם ברמה גבוהה מאד!
    וחוץ מזה תתחילי,אח"כ שתכנסי לעומק הלימודים
    תוך כדי תלמדי עוד הרבה,
    להיות שחקנית זה עבודה לא קלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
עם כל ההשתדלות עדיין המצב הכלכלי שלנו דוחק
אני מרגישה שלא משנה מה נעשה רוב האנשים חיים כמו ההורים שלהם כמובן שיש יוצאי דופן) ולכן אין לי כבר כח להתאמץ כי זה לא עוזר אני אסביר אני ובעלי באנו ממשפחות מועטות יכולת שנינו עובדים וב"ה מתפרנסים יפה אבל עשינו איזה טעות עם דירה ולא הרווחנו כלום ובעצם כשאני...
איך ארגיש קשורה לתורה שמדברת עלי כך כאישה?
אני נגמרת מבפנים ולקח לי המון זמן בכלל להעיז לכתוב את זה. אני באמת מנסה להיות חרדית טובה ויש לי פחד נוראי שהמחשבות האלה הן כפירה גמורה. אבל אני לא יכולה לשאת את זה יותר. רק אציין בהתחלה שגדלתי במקום פוגעני מאוד ואני מטופלת על זה, אז בבקשה אל תתעכבו...
אני ילדה טובה אבל נופלת הרבה
הי אני שירה בת 17 אני קוראת לעצמי ילדה של אמונה אני חושבת ורואה וגם אומרים עלי שיש בי מלא אהבת השם אני נוהגת שגם אחרים ידעו את זה ממני כמה הוא משמעותי לי בחיים וכל כולי אבל בכל זאת אני לא מתלבשת צנוע ועוד דברים שאני לא מקפידה. ועד...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן