The Butterfly Button
למה אנשים רוצים לקום בבוקר?

שאלה מקטגוריה:

לאחרונה אני לא מבינה מה מהות החיים למה אנשים קמים בבוקר ומה מניע אותם?
אציין שאני קצת לא מרגישה טוב לאחרונה משהו כמו חודש של כאבי בטן וזה בטיפול אבל כאשר מגיע הערב פתאום גם נופלת עליי עננה כזו של דיכאון ואני לא מצליחה להבין למה אנשים קמים בבוקר מה מניע אותם ואני לא יודעת מה הניע אותי אולי איבדתי את זה אשמח לדעתכם

תשובה:

שלום לך שואלת יקרה

שאלת שאלה חשובה מאד.

אני רוצה רגע לעשות הפרדה בין שני מושגים חשובים מאד שנוטים לבלבל ביניהם.

משמעות החיים – למה באנו לפה, מה התכלית של האדם בעולם.


טעם החיים – מה גורם לי לרצות לקום בבוקר, לנשום, להרגיש שנעים לי להיות פה.שאני רוצה בחיים.

הכתרת את השאלה בכותרת מהות החיים. ולדבר על מהות ומשמעות זה אכן דבר גדול וחשוב,

אבל בסופו של דבר מה שמניע אנשים לקום בבוקר זה טעם החיים. הרצון הפשוט לחיות.

אתן לך דוגמא מתחום האוכל😊

יכול לעמוד לפנייך על השולחן מזון מאד בריא. יכולים לספר לך ארוכות על הויטמינים והמינרלים שבו וכמה שהוא תורם לבריאות הגוף

אבל אם טעמו מגעיל ודוחה את לא תרצי לאכול אותו למרות שיש לו איכויות מעולות כמזין.

לעומת זאת אוכל טעים את תרצי לאכול בשמחה אפילו אם הוא פחות מזין ובריא. כי זה טעים… וכיף לאכול משהו טעים.

ככה אני רואה זאת גם בשאלת החיים.

לדון לעומק על למה באנו לעולם ומה צריך לעשות פה ומה התכלית של כל הסיפור זה לא מה שייתן לך את הדחיפה לטעום מהצלחת,

ובמקרה שלך- לקום בבוקר, לנוע על החיים שלך.

מה שייתן לך את הדחיפה הזו זה רצון. טעם. תשוקה.

את מספרת שאת חווה כאבי בטן , ויסורי גוף זה אכן דבר שיכול להוריד את הטעם.

כתבת שכאבי הבטן קורים לאחרונה ואני רוצה לשאול אותך- ומה היה לפני?

האם הרגשת אחרת?

את מתארת איך כשמגיע הערב יורדת עלייך עננה כזו של דיכאון. וזה בדיוק הסיבה שכאשר ששואלים שאלות על טעם החיים נשמע שהתשובות שצריך לחפש הן באזור הנפש

ולא באזור השכלי של תשובות חכמות ומובנות על משמעות החיים עם דף מקורות.

כי כמו שכתבתי זה שהאוכל מזין זה לא מספיק כדי שירצו לאכול אותו. הוא צריך גם להיות טעים.

אז איך את עוזרת לחיים שלך להיות טעימים?

כשאדם מספר שהוא לא מרגיש טעם. כששואל מה מניע אנשים לקום בבוקר זה בעיקר הדרך של הנפש להגיד- כואב לי. אני רוצה שהכאב הזה ייראה. יקבל נוכחות.

ולכן זה בעיקר מה שצריך לקבל מענה ופחות תשובות תיאולוגיות סדורות רציונליות וחכמות.

ממה שאת מתארת אצלך נשמע שחשוב לטפל גם בגוף וגם בנפש.

אני מקווה שאת בבירור רפואי לגבי כאבי הבטן. אל תשלימי עם כאב, בדר"כ הוא מאותת על משהו, חשוב לבדוק את זה בצורה רצינית.

וגם מבחינת הנפש- ממליצה מאד לפנות לטיפול פסיכולוגי כדי להבין עם מה את מתמודדת ואיך אפשר לעזור לך להרגיש טוב יותר. רוצה בחיים.

 

ועוד נקודה, שאלה גדולה כמו מה מהות החיים יכולה להיות גדולה עלינו מדי והתשובה לא תתאים כרגע ליכולת ההכלה שלנו,

אז אולי כדאי להתמקד בשאלות אפשריות יותר כמו: מה יכול להקל עלי כעת?

מה מתחשק לי לעשות?

מה אם יהיה מחר ביום שלי יתחשק לי מחר קצת יותר לקום מהמיטה?

איזה רגע טוב היה לי היום?

למי סביבי אני יכולה להושיט יד ולעזור?

מתי פעם אחרונה הרגשתי שעשיתי משהו משמעותי? מה היה הדבר הזה?

 

מקווה בשבילך שתרגישי טוב יותר

אם תרצי עזרה בהמלצות על מטפלות נשמח לעזור

חיים שמחים ובריאים,

תמר נ.

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...
איפה טעיתי? למה בורחים ממני?
גדלתי בבית חסידי מודרני. נכנסתי לישיבה קטנה ודי מהר נחשפתי דרך חברים רעים למושגים של העולם החילוני. באותה תקופה הייתי אחד שגם בחורים משיעורים גבוהים רצו בחברתו. ואז קרה מפנה קיצוני בחיי, גיליתי את חסידות ברסלב שנתנה לי חיזוק להתקרב להשם. במשך שנתיים רצופות לא דיברתי עם אף אחד, רק...
למה חשוב לחיות וכזה גרוע למות?
אני בת 22 ויש שאלה שמטרידה אותי כבר שנים. מה המשמעות של החיים? כאילו הבנתי שזה לעבוד את ה' וכו' אבל זה לא באמת ממלא כמה אפשר? למה זה כל כך גרוע פשוט למות כאילו למה אני אענה על זה בסך הכל לא באלי לחיות לא כיף לי… וואלה אין...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן