The Butterfly Button
כימיה ומציאת חן בפגישת שידוכים-זה הכרחי?

שאלה מקטגוריה:

אני 38 חוזרת בתשובה מספר שנים ,נמצאת בשידוך עם בחור רווק בן40, על פניו לפי השכל מתאים למה שאני מחפשת אין לי סלידה ממנו אך מפריע לי דברים קטנים כמו שהוא רזה מדי בעיניי ,בפגישות הראשונות הפריע לי הצחוק שלו ובשיחות טלפון שהיו מאוד קצרות לא יותר מ15 דקות )במקרה הטוב) לא אהבתי את הקול שלו .. אני מרגישה שהוא בן אדם עם מידות טובות ואני מנסה ורוצה להרגיש חיבור אליו אך לא מצליחה , הוא קצת מופנם ואני מאוד רוצה בחור שיודע להפגין חום ורגש בדיבור
,אני מבולבלת ולא יודעת אם לחתוך את הקשר מהפחד ?בגלל שבגילי אין עוד בחורים טובים והוא בסך הכל בחור טוב ומכבד ומצד שני השיחות לא זורמות ואני לא מרגישה חיבור והנאה בשיחות איתו ,למרות שהוא מנסה לפי יכולתו להיות פתוח ולשתף .
רוצה זוגיות מתוך בחירה ואהבה ולא מתוך צורך .
האם אהבה יכולה להיבנות אחרי נישואין או שאם זה לא קיים לפני זה לא יצמח אחרי הנישואין ?

תשובה:

תשובה:

פונה יקרה,

ראשית אני חייבת להתייחס לכנות שבפנייתך, למודעות שלך עד לפרטים הקטנים וליכולת שלך לנתח את המצב מול התחושות שעולות בך. אכן, לא פלא שחזרת בתשובה? , ניכר בכתיבך העומק, החיפוש, הרצון להתחבר לשורש שלך ולמהותך האמיתית וזה אחד המתנות הגדולות ביותר שהקב"ה מעניק. ואצלך זה ניכר ובגדול.

מובן מאד שבגילך, כשאת מאד רוצה לבנות את הבית והשנים גם מתקדמות ובמיוחד כשאת מודעת לערכים המיוחדים שחשובים לך לאחר שעמלת ביזע רב לרכוש אותם, בהחלט לא קל להוריד הצעה שעל פניו – מבחינה חיצונית נראית מתאימה. וככל הנראה, כפי שציינת, זה גם אחד הגורמים לבלבול.

כשאת כותבת " רוצה זוגיות מתוך בחירה ואהבה ולא מתוך צורך" את יודעת מה את רוצה. את מכוונת לשם.

הקב"ה שם בתוכינו מין 'בת קול' פנימית שנועדה לכוון אותנו. כשהוא ברא אותך, הוא נתן לנפש של את הכילים לדעת מה טוב לה ומה נכון, איפה עליה להתקרב ואיפה עליה להתרחק.

המשימה שלנו היא פשוט להקשיב למה שעולה. זה הרי מידו של בורא עולם, זה קודש קודשים. וזה תמיד בתדר עדין, הרי לא אנחנו בוחרים האם נעים לנו בד מסויים שלבשנו, או האם טעים לנו פרי זה או אחר או איזה נעל נוחה לנו ואיזו לא. אלו דברים שנטועים בנו בדרך של השם מאז שברא אותנו.

כשהשם ברא לנו את החצי השני שלנו, הוא שתל בתוכינו את הניואנסים הדקים ביותר לחוש האם זה שלנו. האם האדם שמולינו מוצא חן בעינינו, והאם לא.

ומה שמעניין שאפילו שיש לך עכשיו סיבות ברורות למה הוא לא מוצא חן בעיניך, את יכולה להסתכל סביבך ולמצוא אנשים שמוצאים חן בעיניך מאד (חברות, משפחה וכו') שיש להם גם מאפיינים חיצוניים מסויימים דומים ועדין הם מוצאים חן בעיניך.

כי יש שם משהו עמוק יותר מרק הסיבה החיצונית. זה הסך הכללי של "מציאת חן" כדי שנגיע רק לאחד הנכון שלנו ולא נתעה בדרך.

ואין כאן מקום לחוויות והתנסויות. אם אין מציאת חן מההתחלה, לא תבוא האהבה האמיתית אח"כ.

הטעות הנפוצה היא שאנחנו שומעים, שאהבה היא תהליך, וזה רק אחרי החתונה וכו' – דבר נכון מאד! אבל כדי שנוכל לצאת לתהליך כזה, אנחנו צריכים שהלב ירגיש שהוא רוצה להיות עם האדם השני, שהוא רוצה להתקרב ולהכיר יותר, שיש רצון כלשהו להיות יחד. אם אין רצון, זה אומר שזה יעשה בכוח- בהכרח ואז לעולם לא תבוא האהבה, הלב ייסגר.

נכון זה קשה להוריד כשלא רואים תקווה אחרת באופק. אבל את, שעברת הרבה דרך כדי להגיע לבורא עולם, כבר יודעת שהוא אף פעם לא עוזב.

הוא רק מסתיר לרגע את פניו ומזמין אותנו להאמין בו עוד קצת. להאמין בו שהוא כ"כ רוצה את הטוב עבורינו ולא רוצה שנתפשר על מה שחשוב לנו ומדוייק.

שהוא יודע במדויק מה אנחנו מרגישים ומכין לרגשות המדוייקים שלנו משהו מותאם ממש. נגד כל ההיגיון!!

למרות כל הסיפורים החיצוניים (סטטיסטיקות, אנשים, התנהגויות, ערכים, גילאים, מצבים) הוא מעל לכל- מעל לטבע, מעל למה שרואים בעיניים. רק להישען עליו, להישען על אבא ולסמוך עליו שאם הוא שתל בך את הרגשות הללו מול ההצעה הזו אז עוד לא הגיע שלך, ובעזרת השם מהר יגיע. הוא מכין לך אותו מדוייק אליך ממש. ופתאום אולי לא תביני איך ומה ואפילו למה דוקא הוא, אבל תרגישי בלב שלך שזה נכון לך. שזה מדוייק.

אסייג, שיכולות להיות ספקות ותהיות, אבל עדין הלב ירגיש שזה זה. ואת שאת מחוברת לעצמך מאד, את תביני כשזה יגיע.

לסיום, ממליצה לך ממש בכל יום לדמיין את החיים שלך כשאת בזוגיות בריאה ושמחה בסיטואציה שעושה לך טוב בלב. כולל כל הפרטים: הדיבורים, הקולות, המעשים, הרגשות, האנשים שיהיו בסיטואציה. (אפשר בכתיבה יומית או בהאזנה למשהו שכתבת בעצמך) זה מקרב מאד את הגאולה. זה לחיות אמונה.

בפרשת השבוע האחרונה, פרשת בשלח, ממש סמוך לקריעת ים סוף משה אומר לעמ"י: "התיצבו וראו את ישועת השם" כשאנחנו מתייצבים ורואים בעיני רוחנו את ישועת השם אנחנו נגאלים!

מאחלת לך את כל הטוב שבעולם ושתזכי מהר למצא את האיש שלך ולבנות בית נאמן בישראל בלב שמח ממש!

כאן לכל שאלה וסיוע נוסף,

ריקי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן