The Butterfly Button
התלבטות אם לבטל ארוסין

שאלה מקטגוריה:

היי אני בת 25
מאורסת לבחור שאיתו יוצאת הרבה זמן.
אנחנו אוהבים אחד את השניה באמת אבל הוא חם מזג עצבני וכל ריב מקלל אותי ואת ההורים שלי
לפעמים אני מוצאת את עצמי בוכה שעות רק כדי שהוא יודה שעשה טעות ועדין תמיד חושב שצודק
אני נכנסת להרבה דיכאונות בגללו הוא ממהר לקלל אותי ואת ההורים שלי ולהגיד מילים קשות שאני מתביישת לציין פה

כשהוא נרגע זה כאילו אדם אחר
הוא הסכים ללכת לטיפול אחרי שכנועים אבל אני כבר לא חושבת שזה יעזור וגם לא ממש רוצה להתחתן איתו
מבולבלת מאוד ולא מרגישה שזה הזיווג שלי
מה אעשה

תשובה:

שלום יקרה,

השאלה שלך מקפלת בתוכה לבטים קשים וחששות גדולים. לפני שארחיב רק אומר בקצרה ובאופן חד משמעי: ככה לא מתחתנים.

אז איך כן?

הפרסומות, הסרטים, הספרים, השירים – כל אלה מספרים לנו שמתחתנים מאהבה. והנה זוג ש"אוהבים אחד את השניה באמת" ובכל זאת ככה לא מתחתנים.

כי כדי להתחתן צריך גם אחריות, זהירות, בגרות, כבוד ועוד כמה דברים שבלעדיהם גם האוהבים הגדולים ביותר מגיעים למקומות קשים. היית מאמינה שאישה מוכה מסוגלת לחוות אהבה כלפי בעלה? זו המציאות. אהבה היא כוח עצום שמחבר בין אנשים, אבל עדיין היא לא ערובה לנישואין יציבים ומאושרים.

חשבת על זה פעם? היום יש קורסים לכל דבר: קורס הכנה ללידה, קורס אפייה, קורס קיפול כביסה (עכשיו הגזמתי, אבל אולי זה הסטרטאפ הבא…) ורק לדבר החשוב ביותר בחיים אנשים קופצים למים בלי הדרכה, רק בגלל ש"התאהבנו". וזה בשעה שמדובר בעתיד שלנו ושל ילדינו! אז אני שוב מציעה לך לומר לעצמך וגם לו, שוב ושוב במלוא הנחישות: ככה לא מתחתנים.

אבל מתוך אותם ערכים של אחריות, זהירות בגרות וכבוד אני מוסיפה גם: ככה לא מבטלים אירוסין. אם הוא הביע נכונות ללכת לטיפול – תני לזה צ'אנס אמיתי. חכי תקופה מסוימת ותראי אם הוא באמת הולך, אם הוא משתף פעולה ואם יש תוצאות. ייתכן ששווה לך לחשוב על טיפול זוגי שיאפשר לשניכם יחד לקבל כלים כדי ליצור ביניכם תקשורת טובה במקום כעסים וקללות, בכי ודיכאונות. אבל אם כל זה לא קורה – תחזרי לנקודת המוצא: ככה לא מתחתנים. ייתכן שהפרידה תהיה קשה אבל עדיין ככה לא מתחתנים.

ועוד נקודה חשובה,דברים לא מסתדרים מאליהם אחרי החתונה. להפך, הם מקצינים.

מה שראית בקטן בחיי הנישואין יהיה בגדול.

ההתנהגות שלו כעת היא עוד מרוסנת כי עדיין אתם לא נשואים, לאחר החתונה אנשים מרשים לעצמם הרבה יותר, מורידים את כל המסכות.

אדם שתמיד חושב שהוא צודק גם כשהוא עושה טעויות קשות כמו קללות הוא אדם שהייתי חוששת מאד לקשור גורלי בגורלו.

אנשים כן יכולים להשתנות, אבל בתנאי אחד. שהם יבינו שהם בבעיה וירצו להשתנות ויעשו מאמץ עצום כדי שזה יקרה.

עד שאת לא רואה שזה הכיוון הייתי מציעה לך לשמור את עצמך.

זה שהוא אחרת כשהוא רגוע לא אומר כלום כי גם אנשים אלימים יש להם את הזמנים הטובים והרגועים שלהם.

מאחלת לך זיווג הגון, שיהיו בו כבוד הדדי, תקשורת טובה, וכמובן גם הרבה אהבה.

ברוריה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. הי יקרה,
    את נמצאת עדיין במקום שיש ממנו דרך חזור, אחרי החתונה זה כבר סיפור אחר….
    אנשים לא משתנים כל כך מהר. אדם שאלו הדפוסים שלו, צריך המוווון בשביל להשתנות.
    ותאמיני חזק-
    שאין אפשרות לשום אדם בעולם לפגוע בך בשום צורה שהיא!
    את ראויה לטוב!!
    מגיע לך בחור שיכבד ויעריך אותך תמיד!
    תאמיני בזה- תלכי על זה- זה שווה!!!

  2. אהובה, זה באמת לא קל מה שאני הולכת להגיד אבל … את צריכה הרבה אומץ ולעזוב אותו. אדם שמקלל אותך ואת הורייך עכשיו, זה יהיה אסון אחרי החתונה. מנסיון של חברות שיצאו עם גבר מדהיםםם ושהאהבה שלהם פרחה.. אבל לפעמים היו לו כעסים בסוף זה הגיע לאלימות פיזית ואם לא פיסית אז מילולית והחברה הפכה להיות סמרטוט.. את לא באמת רוצה להתגרש בגיל כל כך צעיר. את צריכה להבין שאת מיוחדת ואין אדם שיכול לדבר אלייך ככה. בהצלחה. ולדעתי את צריכה ליווי של מישהי שתחזק אותך בדרך הזאת כי לבד יהיה לך מאוד קשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן