The Butterfly Button
גיליתי שאשתי גולשת בסמארטפון לאתרים בעיתיים

שאלה מקטגוריה:

אשמח להתייעצות בנושא הבא
ראשית אציין שלי ולאישתי יש זוגיות טובה והיא אישה טובה

לי אין טלפון חכם כלל ואני ב"ה רחוק מכל הנושא הזה. ומודה להשם על זה יום יום
יש לה טלפון חכם לא מסונן ואמרתי לה אולי תעשי סינון היא אמרה שהיא לא צריכה סינון
לאחרונה גיליתי שהיא נכנסנת לאתרים לא צנועים וממש כואב לי על זה
היא לא יודעת את זה שאני יודע
ממש כואב לי הלב
לחשוב שאשתי חושבת גם על גברים אחרים
וגם מרגיש קצת חוסר אמון למה היא לא מספרת לי את זה
אני מתפלל עליה כל הזמן שה' יתן לה ולנו ביחד הצלחה ברוחניות בגשמיות וכו
מנסה לחשוב מה לומר ואיך לומר
אשמח לעזרה

תשובה:

תשובה

שלום לך אדם יקר מאוד מאוד.

הצורה שבה אתה מציג את הדברים, נוגעת ללב באופן מיוחד מאוד. אתה כנה עדין רגיש ואציל. ואתה שואל באמת כדי לדעת מה לעשות, ולא מערב אמוציות מיותרות, רק כאב ורצון להועיל. אשריך.

קשה לי מאוד לחוות דעה על פי קמצוץ של סיפור, כשלך. לכן אדבר את דברי באופן כללי, ואתה קח לך מאשר תבחר.

*

ראשית, אל לך לפחד או לחשוש כלל מכך שלאשתך יש פלאפון ושהיא מסתכלת באתרים שאינם לרוחך.

לא מפני שאין לך מה לפחד או לחשוש, יתכן שיש, איני יודע. אלא מפני, שאם אשתך נמצאת במצב מסוים, ולא רק אשתך, אלא כל אדם שנמצא במצב מסוים, הרי הוא נמצא וקיים שם, ואי אפשר להזיז אותו משם בפעולה פשוטה של 'די'. זה פשוט לא שייך במציאות,

אנחנו אנשים בוגרים שעוברים תהליכים בחיינו כל העת, ואם כעת הגענו לשלב מסוים בחיים, בו אנו חושבים ותופסים דברים מסוימים או את המציאות בצורה מסוימת, בכדי לשנות את תפיסתנו, עלינו לעבור תהליך של ממש, קצר או ארוך, אבל תהליך..

מה שנצרך בשלב זה כשלב ראשוני, זה פשוט להשלים עם זה שהאדם נמצא במקום מסוים, ולהשלים פירושו של דבר, להבין ולהפנים היטב, שעל פניו אם לא יהיו אירועים דרמטיים משפיעים, אותו אדם יישאר כפי שהוא עד סוף חייו, זה הוא, זאת נפשו, ואלו הם מעשיו שאיפותיו חלומותיו ומציאותו. וזה דבר חשוב מאוד לאמת ולנפש

נכון, זה לא נשמע כל כך טוב, ואפילו קצת גרוע, אבל בסופו של דבר זאת האמת, והאמת דרכה להשקיט ולהרגיע, וכשם אין שמחה כהתרת הספיקות, כך אין שמחה כהבנת המציאות בשלימותה כפשוטה באמיתותה.

עליך לקבל בתוכך את המצב הנתון כפי שהוא, כך ממש.

והערה מרגיעה בצד הדברים, עד שאין לאשתך קשר ישיר עם מישהו זר, אני מתקשה להאמין שהיא חושבת על גברים אחרים. צפיה בתכנים שונים ברשת, היא לא חיובית בדרך כלל, אבל היא לרוב איננה קשורה לחיים בפועל,

אלא רק מספקת איזה יצר סקרנות חלום או פנטזיה חולפת.

לכן לפי דעתי הסר חשש מליבך, מדובר בסך הכול על נפשה של אשתך ועל צרכים שהיא זקוקה להם, נפשית, או חברתית.

אחרי שהגעת לכך ונרגעת לחלוטין. מתוך המצב הנפשי השקט הזה, עליך להתקדם הלאה..

*

דבר נוסף, וחשוב מאוד!

עליך להבין את נושא הפלאפון בכללותו, כדי שיקל עליך לדבר עם אשתך שיחה כנה.

כשם שלך יש חיי חברה בכולל או בעבודה, כך לה יש סוג של חיים או משהו דומה לזה עם הפלאפון שלה.

בימינו אדם זקוק לדברים שישקיטו אותו, אין מנוס מלהשלים עם זה, הרשת היום מספקת עולם נפלא מאוד של חוויות עשירות מגוונות, ויזואליות ומלאות ביופי.

הזמן מתקדם לכך שאחוזים גבוהים ממה שאדם זקוק לו, יינתנו על ידי המחשב ומכשירי הפלאפון.

הפלאפון נותן יכולת לנהל את עצמך בכל התחומים.

הפלאפון נותן יכולת להיות בתקשורת בו זמנית עם כל החברים ביחד, עם כל המשפחה ביחד, עם כל האנשים שמתעניינים בדברים שאתה מתעניין בהם, עם החלק החברתי, הפוליטי, התחביבים שאתה משתייך אליו. וכן הלאה..

הפלאפון נותן יכולת להתקדם בכל תחום כל הזמן בכל צורה שתבחר, הכול.

הפלאפון נותן תעסוקה מליאה לכל רגע בחיים, תעסוקה מגוונת שמורכבת מכל דבר שרק תרצה או תחלום.

הפלאפון נותן לך חוויות הנאות, תחומי עניין ואינטליגנציה, הפלאפון פשוט נותן לך הכול.

אין סיבה לא להבין את מי שהתמכר אליו, בהחלט שאין סיבה, שא עיניך וראה את העם היושב בעולם, היכן שקועות עיניו, והיכן אחוזים שרעפיו.

נכון, יש בו גם בפלאפון ים של שאול שאפשר ליפול אליו, בהחלט וודאי. אין זאת סתירה, כמו כך דבר מועיל, יש בו גם את ההיפך.

אתה ברוך ה' ובעזרתו, מוצא את סיפוקך בחיי חברה אמיתיים ויפים, חיים פנים אל מול פנים, אשריך שזכית להיות מאלה. באמת אשריך.

אשתך בשונה ממך, ככל הנראה, מוצאת את סיפוקה וצורת חייה, מחוברת לרשת, לידע, לעולם הגדול. יש בכך מעלה ויש בכך צורך בגבול, אבל זאת העובדה.

הבנה זו תקל עליך לגשת ולבחון איתה את הנושא הזה בכנות גמורה..

*

אחרי שחשבת הבנת והפנמת את הדברים, ואינך חושש יותר. ומסגנון השאלה הרגועה שלך, אני חושב שלא יקשה עליך לעשות זאת. אתה נראה אדם שלו ורגוע ממש…

עליך לגשת אליה ולשוחח איתה. לא לשוחח איתה כדי 'לטפל' בעניין, אלא לדבר איתה כדי להכיר אותה. כדי להבין מה היא ומי היא, מה היא צריכה ומה היא צורכת, מה היא זקוקה ומה היא זוקקת, מה היא שואפת ומה היא אוהבת.

שיחה אמיתית שאינה שיפוטית חוששת או מטפלת, אלא שיחה כנה שנובעת מרצון עז להתחבר לנפש התאומה שלך – אשתך.

שיחה של אהבה, שיחה של רעות. שיחה של פירגון על כל מה שהיא אוהבת. שיחה של חיבור.

לא שיחה אחת, סדרה של שיחות שבהם תרצה לדעת עליה, ותרצה כמובן גם לספר לה על עצמך..

שיחות שבהם תכיר את עולמה הפנימי והחיצוני, משום שאם הינך רוצה לחיות איתה עליך להכיר אותה, על כל חלקיה.

עליך 'להכיר' ברובד החיצוני כמובן, אבל יתרה מכך גם 'להכיר', דהיינו מלשון 'הכרה', הבנה, הכלה ולגיטימציה מליאה.

התהליך הזה של רגיעה, הפרדת רשויות, פרופורציות, הכלה, הכרת אשתך, הכרת עצמך, יעשה לך אך טוב וחסד.

*

מתוך התהליך הזה, אתה תתחבר אליה, והיא תתחבר אליך, משום שאתה זקוק לה, וגם היא מחפשת מישהו שיהיה איתה, כל אחד מחפש מישהו כזה, רק שהשיפוטיות והריחוק הופכים את הסיטואציה להיראות כמו שני מגנטים הפוכים שבורחים זה מזה, אתה לחבריך והיא למכשירה.

ברגע שהשיפוטיות נעלמת, אתם תהיו זקוקים זה לזה, אתה לה והיא לך, ומתוך כך תוכלו באמת לשבת ולחשוב איך אתם מנהלים את הבית שלכם, את החיים שלכם. איך אתם דואגים כל אחד איך צרכי השני יסופקו בצורה שלימה יותר. איך אתם מתמודדים עם דברים. איך אתם פותרים בעיות. וכן הלאה.

כך מתוך הכרה ומודעות, רצון ואהבה, תמשיך הלאה והלאה, בלי לחשוב על המכשיר, ואתה תראה שהפתרון יבא גם יבא.

אשתך תהיה בשלה לשמוע ממך שאתה מרגיש בעצמך לא טוב עם כך שהיא מסתכלת על גברים אחרים, כי אתה אוהב אותה מאוד, ואתה רוצה להיות יחיד בחייה, והיא תשמח על כך. כי אם אתה תהיה בחייה לתמיכה לעידוד להכלה ולסעד, היא תהיה בחזרה שלך ורק שלך.

זאת הדרך, היא לא אינסטנט, והיא לא בזק, ממש לא. היא דרך חלקה סלוללה, חלקה זרועה בחצץ, וחלקה הררית מליאה אבנים קטנות וגדולות, ועל הכל אתה-אתם צריכים לטפס בדם ויזע, ולבנות את חייכם וחיי משפחתכם בעז"ה.

מקווה שנעמתי לעיניך, והנחתי לליבך, ונתתי מענה כלשהוא לחייך

הערכה גדולה וברכת הצלחה

דוד [email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. בתור אשה לדעתי אם אשה מגיעה למצבים כאלה זה בד"כ כשהיא מרגישה זנוחה ולא מסופקת בעיקר נפשית מצד הבעל. לכן כדאי מאד שהבעל יבדוק כמה פעמים הוא בכלל משוחח איתה, האם מפתיע אותה, האם הוא עוזר לה בבית בלי שהתבקש, אומר לה שהוא אוהב ועוטף אותה באהבה. אשה שמרגיש שהגבר אוהב אותה ומכבד אותה לא מעניין אותה שום דבר בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן