שלום לך,
מבין השיטין עולה כי ילדותך ונערותך עברו עליך מתוך קושי וכאב, והנה, למרות זאת, אתה לא מוותר, אתה ממשיך לשאול את השאלות שלא היה לך בעבר את מי לשאול, הן ממשיכות להציק לך ואתה לא הופך אותן ל'תשובות' כפי שעושים רבים מבני עמנו שאת שאלותיהם הפכו לתשובות ולאמירה שאם זה כך אז אני לא מאמין. אתה איש אמת שלא 'מטייח' את עצמו, וגם כשעשית בלי להבין אמרת את זה לעצמך. זהו כוח אדיר, מנוע רב עוצמה שיביא אותך לבירור האמת, ולהיכן שלא תגיע בהמשך חייך – תגיע אל האמת. אשריך! מאוד מסקרן אותי ללמוד ממך איך מגיעים ליושרה שכזו, אשמח אם תשתף אותי.
רבים וטובים מאז מתן תורה ועד היום שאלו ונתקשו בסוגיות אמוניות, בהבנת טעמי המצוות וביכולת לפעול על פי צו הא-ל מבלי להתכחש לצו המצפון הפנימי. לא הבנתי מהשורות המעטות והכאובות שכתבת מהן שאלותיך, אז אכתוב לך כבסיס את מה שאני רואה כעיקרי הדת שאולי לגביהם יש לך שאלות, ואם תוכל תפרט מעט יותר כדי שנוכל יחד להתבונן ולנסות לחתור אל האמת.
יהדות היא אמונה ב: אל אחד קדמון ונצחי שאיננו גשמי אשר ברא את היקום ובו בני אדם בעלי נשמה נצחית.
כל אדם נברא בצלמו של הבורא ונשמתו הינה חלק אלוהי נצחי השוכנת בגופו עד שתשוב למקורה העליון.
אין שום כוח אחר עצמאי שפועל ביקום.
הבורא משגיח על עולמו בכל עת
הבורא נתן לבני האדם על ידי משה תורה מן השמים. כל התורה המצויה בידנו היא הנתונה למשה בסיני (גם החלקים שנכתבו מאוחר יותר).
הבורא ייתן שכר לעושי רצונו ויעניש לעוברי רצונו.
הבורא הינו תכלית הטוב אך לבני האדם ניתנה היכולת להשפיע במעשיהם על היקום כולו וכפי מידת קרבתם וריחוקם מן הבורא כן מידת הארת פניו והסתר פניו מעולמו.
הבה ונתבונן בעיקרי הדת הללו וננסה ללבן את אמיתותם, את מידת הרלוונטיות שלהם לחיינו ואשמח מאוד אם תכתוב לי מה מפריע לך, ולמה אתה לא מסכים או כן מסכים עם הדברים.
בהערכה רבה,
אליעזר
[email protected]