The Butterfly Button
קשה לי להאמין לבעלי שהוא אוהב אותי

שאלה מקטגוריה:

אני נשואה טרייה ומבולבלת.

התחתנו לפני עשרה חודשים.

במהלך תקופת האירוסין הרגשתי בטוחה לגמרי באהבתו של מי שהוא היה אז- החתן שלי,

אבל בדיעבד הבנתי שייתכן שפירשתי לא נכון חלק מהסימנים. בעלי אמר לי שתכלס רק מהזמן האחרון ממש הוא התחיל לאהוב אותי ממש.

היום, למרות שהוא אומר שהוא אוהב אותי, הספק הזה משתק אותי ואני מתקשה להאמין לו באמת. האם הוא באמת אוהב אותי?

גם אז חשבתי שהוא אוהב והוא לא באמת אהב!

ואיך אוכל להשתחרר מתחושת חוסר האמון הזו ? זה ממש מציק לי.

תשובה:

אישה יקרה.

אני קוראת אותך ושומעת את תחושת הבלבול.

אני שומעת את הרצון העמוק והכל כך טבעי ובסיסי לחוש נאהבת, ואני שומעת את חוסר האמון שמכרסם בלב. האם הוא אוהב אותי?

תחושת הבלבול הזו לא באה בחלל ריק. במשך תקופת האירוסין חשבת שהאיש שלך אהב אותך והסתבר בדיעבד שאולי קראת את המציאות בצורה לא נכונה. והטעות הזו שלך עוררה אצלך את הספק, והספק מתיישב לך בלב, ואת כבר לא מאמינה למה שהוא אומר לך היום.

אני רוצה להניח בפנייך רעיון שאני מאד מאמינה בו. זוגיות היא כמו מוניטור. היא מהבהבת לנו פעמים רבות נקודות רגישות אצלנו מהעבר. כאבים מודחקים שפגשנו בילדות או בנערות ומצאו להם מקום אצלנו בלב. ומה שקורה בפועל, שכשהכאב עולה שוב במסגרת הנישואים, במקום לגעת בעומק ולברר מה קורה לנו שם, אנחנו פעמים רבות משליכות על האיש שלנו את האחריות לכאב. במקום לגעת בו ולצלול לעומק ולתקשר עם הרגש שעולה, אנחנו עסוקות ב'פתרון החיצוני': פותחות מריבה, דורשות ממנו דרישות (שיוכיח שהוא אוהב/שיתנצל על מה שהיה ועוד).

אבל באמת באמת, הפתרון לא יגיע מבחוץ, אלא מתוכנו.

אני לא מכירה אותך, ואת לא נמצאת מולי כדי שאבדוק איתך, אבל אני מזמינה אותך לברר שניה בפנים, בתוכך, את סיפור האהבה.

אהבה היא צורך ראשוני וכל כך בסיסי. ואני רוצה לשאול אותך: האם את מסתובבת בעולם בתחושה שאת אהובה? האם הרגשת שאהבו אותך בילדותך?  ויותר מהכל, אני מבקשת ממך לפתוח את הלב ולשאול אותך, פונה יקרה, האם את אוהבת את עצמך?

הרבה יותר קל ומפתה לעסוק בשאלה של האהבה שלו אליך, אבל אני חושבת שיותר עמוק יהיה לבנות בתוכך את האהבה שלך לעצמך. להסתכל על הילדה הקטנה שהיית בעין חומלת, להעניק לה חיבוק, מילה טובה. להגיד לך שאת אוהבת את עצמך בלי תנאי ושאת טובה, ורצויה ואהובה.

כשאת תחזקי את האהבה בתוכך, יהיה לך יותר קל להאמין לדברים הפשוטים שאומר לך בעלך. הוא אומר שהוא אוהב אותך, אבל את לא בפניות להאמין לו, גם כי "נכווית" בעבר. אבל אולי בעומק זה כי את לא מרגישה מספיק אהובה בתוכך.

אני מציעה שבחודש הקרוב תבני אהבה בתוכך. אהבה עמוקה שאינה תלויה בדבר.

קחי מחברת ותרשמי לעצמך בכל יום מה את אוהבת בך. תתחילי ברמה הפיזית (אני אוהבת את צבע העיניים שלי, את השיניים שלי, את צורת אצבעות הרגליים שלי), תמשיכי לפרט איזה תכונות את אוהבת בך (אני אוהבת את טוב הלב שלי, את הדיוק שיש בי, אני אוהבת את כשרון המוזיקה שלי), ותעברי לפרט לעצמך איזה מעשים עשית היום שאת אוהבת (אני אוהבת את האוכל שבישלתי היום, את זה שהשכבתי את התינוק ברכות ושרתי לו שירים).

לבנות אהבה בלב זה לא תהליך פשוט, אבל הוא הכרחי. אהבה הוא רגש כל כך בסיסי בתוכנו, והיא נותנת כל כך הרבה כוח וביטחון.

בחודש הקרוב השקיעי במילוי אהבה פנימי. דברי לעצמך ברכות ובחמלה והאירי בתוכך נקודות טובות.

אישה יקרה,

גם אם בעלך יגיד לך 100 פעמים שהוא אוהב אותך, אם את לא תאהבי את עצמך, לא יהיה לברכה על מה לחול.

הוא אומר לך שהוא אוהב אותך, האמיני לו, ובמקביל התחילי לעטוף את עצמך באהבה עמוקה, אהבה שתמצא משכן בליבך לעולמים.

באהבה גדולה

רבקי

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן