The Butterfly Button
מרגישה שפספסתי את החיים! אני מורעבת!

שאלה מקטגוריה:

אני בת 28,
אמא ל3 בעלת עסק רציני ומתפתח.
הכל טוב ויפה (כמעט)
חווה נישואין לא כ"כ פשוטים וחלקים
אני רוצה להתמקד במשהו שאני בטוחה שרבות מרגישות כמוני,
מרגישה שפספסתי את החיים
מתחשק לי לטרוף את העולם,
לצאת לטייל בו קצת (בעלי לא זורם, וגם לא מפרגן לי כ"כ לצאת עם חברות וגם אם כן אז זה יהיה מאוד מסובך ורק לימים בודדים ורק כשיהיה מספיק כסף ואני חייבת דחוף לנצל את הזמן שאני לא בהריון והילד הקטן מספיק גדול…)
ואולי עוד מעט אכנס להריון ואז שוב אהיה כבולה לכמה שנים טובות…
כעת המצב הוא שהנפש שלי פשוט מתפוצצת
אני עובדת מאוד מאוד קשה לפרנסתי עם עסק שעושה המון מתח כי זה השקעות גדולות ועובדים ועוד..
החיים בבית כאמור הם גם לא דבש וחלב. אפ ודאון.
חיי האימהות גם כן מורכבים לי ומלאים בעליות וירידות והמון מצפון
באלי לצרוחחחחחח כי אני רק בת 28
ונכון שלעולם לא הייתי מתחלפת עם חילוניה בגילי…שעדיין לא נשואה ואולי יש לה חבר שיזרוק אותה מחר והיא מרגישה שהשעון שלה מתקתק
נכון שלכאורה היום להיות בת 28 עם חברה גדולה ומצליחה, 3 ילדים, בית זה שיא ההצלחה
אבל עדיין.
אני רעבההה רעבהה לכל מה שיש לעולם הזה להציע
בא לי חברות (מה לעשות גם אם אני נפגשת פעם ב..עם חברות ילדות זה לא אותו דבר. וחברות לעבודה זה לא אותו דבר וגם לא חברות מהשכונה)
בא לי חברים (לא בקטע אסור אבל בקטע מהנה.)
בא לי לפעמים לצאת בלילה, לשתות בירה, לצחוק, לרקוד (שוב, לא בא לי דברים אסורים כי ב"ה הפת בסלי. אני מתכוונת לרובד אחר יותר עמוק של פשוט לפרוק מידי פעם. לא לחשוב יותר מידי, להיות האני האמיתית)
אני יודעת שתגידו שאני חושבת שזה יותר נוצץ ממה שזה באמת…
לא מחפשת נצנצים
פשוט עייפתי מלהיות כל הזמן בתבנית המוגדרת של אישה חרדית.
יש זוגות חרדים שמבלים, יוצאים, מטיילים בעולם.
לצערי בעלי פחות בקטע…של כל זה. יש לו קטעים אחרים , הוא נהנה מדברים אחרים. כשהתחתנו בהתחלה הוא כן היה כזה…אבל השתנה הקצין לאן שהוא הקצין וזהו. לא רלוונטי לא על זה שאלתי.
בקיצור מה אני יעשה כדי להשקיט את הרעב
איך לגרום לבעלי לפרגן לי
איך להכנס להריון עם תחושת שלווה (אני מאוד רוצה מצד אחד, אבל מרגישה שפספסתי את השנים בהם היה לי ילדים גדולים ולא הייתי בהריון)
הבטן שלי מקרקרת מרעב.

תשובה:

שלום חוה,

מה פתאום חוה, קוראים לך שרה או רבקה או כל שם אחר, אבל במכתב שלך את מביאה בעוצמה רבה את קולך כבת-חוה, כמי שרוצה לחיות ולחוות את החיים בעוצמה רבה.

איך בורכת! עם הרצון הזה את תוכלי למלא את חייך בחוויות ולצבוע את ימייך בססגוניות מהממת. נכון, לפעמים זה עלול לדחוף אותך קרוב מדי לעץ הדעת, אז טוב שאת מזכירה לעצמך שיש גבולות, ושאת לא באמת רוצה לנגוס מהפרי האסור. אבל כן, במסגרת המותר את רוצה למצות את האפשרויות ולחיות חיים עסיסיים ולא יבשים.

עד כאן הכל טוב, אלא שמציאות החיים לא תמיד מאפשרת את זה. לפעמים זו הבריאות שמונעת מאנשים לממש חלום (לעלות לאוורסט למשל). לפעמים אלה היכולות הכלכליות, מספר הילדים, סוג העבודה, ולפעמים… התבניות המוגדרות של החברה או של הבעל.

במקרים כאלה בדרך כלל אנשים מוצאים איזושהי נוסחת פשרה שמקובלת על כולם: כל אחד זז כמה מטרים מנקודת המוצא שלו ונפגשים איפהשהו באמצע. מהמכתב שלך נראה שאצלך זה לא קרה עד עכשיו. אולי בגלל שהתקשורת הזוגית לא מאפשרת את זה עדיין, ואולי בגלל סיבות אחרות. בכל אופן, את כותבת שהגעת למצב של רעב. כשאדם רעב מאוד והרבה זמן, הוא עלול להגיע לבולמוס. במצב כזה הראייה מתחילה להשתנות, מתחילים לפנטז ולחלום על אוכל בהקיץ ובשלב מסוים אפילו לאכול בלי שליטה. כך גם בעניין הצורך בחברה או כל חסר אחר. כשהחסר גדול או ממושך, מגיע מצב שנדמה כאילו זהו בור כל כך עמוק, שלעולם לא ניתן יהיה למלא אותו, ובטח שלא בדרכים סבירות ובכמויות סטנדרטיות. קול פנימי כאילו אומר לנו 'חיכיתי כל כך הרבה! עכשיו – רק משהו דרסטי יוכל למלא אותי'.

מהמכתב שלך אני מתרשמת שיחד עם החסר הגדול את מנהלת דיאלוג פנימי, ונותנת להיגיון ולשכל את זכות הדיבור. זה לא מובן מאליו, וזה יכול מאוד לעזור לך. אמנם זה לא ימלא את החסר אבל תוכלי להשתמש בכוח הזה כדי לחתור למילוי בדרך בריאה וטובה ולא בבולמוס שיכול לפגוע בך ובמשפחה היקרה לך.

אז מה כן?

אנסה לשרטט מפת דרכים, בטוחה שתפלסי את דרכך בחכמה ותיקחי מה שמתאים לך:

1. להכיר בחסר ולתת לו מקום.

את לא מבקשת לעבור על איסורים או לחצות גבולות, אלא זקוקה ליותר צבע ועניין, מקום פורקן ושחרור, ובעיקר – להיות את האמיתית.

כאישה יהודיה, אני חושבת שחובתך לתת לצרכים הרגשיים שלך מקום ומענה. בספר הכוזרי מוגדר החסיד כאדם שמזין את צרכיו הפיזיים והרגשיים כאחד, וכך הוא מוכן לעבודת ה' בכל עת.

2. להסביר את עצמך.

כנראה שבעלך לא חווה כמוך את החסר הזה, ויתכן שהצרכים שלו שונים משלך. תצטרכי לפעול בחוכמת נשים ולמצוא דרך להסביר לו את המקום שלך בלי שזה ייתפס כגורם מאיים או מלחיץ, ובאופן שיעשה לו חשק לעזור לך להרגיש טוב. אני מנחשת שאם הוא יבין מה תהיה התרומה של התמיכה שלו במילוי החסר לזוגיות ולמשפחה כולה, תהיה לו יותר מוטיבציה.

3. למלא את החסר באופן מותר, לאט ובטוח.

אני יודעת שכרגע נראה לך שאין שום דרך לעשות את זה. וזה נכון חלקית. נכון שכאישה חרדית לא תוכלי לסמן וי על כל הדוגמאות שהבאת, בטח שלא תוך זמן קצר. אבל אם תקפידי לתת לעצמך מדי פעם משהו קטן, את תראי שאחרי תקופה יהיה לזה אפקט מצטבר. אולי אפילו לוח יעדים יכול לעזור. או שיבוץ של 'זמן חוה' ביומן באופן קבוע מדי שבוע. כבעלת עסק, טבעי שאת רתומה לעבודה ולא מפרגנת לעצמך יותר מדי חופשים. תחשבי מה היית עושה אם היה לך יום חופש פעם בשבוע. לאן היית נוסעת? את מי היית פוגשת?

בקיצור, הרעיון הוא לאכול במנות קטנות לפני שהבולמוס בולע אותך. תמיד יהיו דברים שתרצי ולא תקבלי, וזה נכון לכל אישה בלי קשר למגבלות דת או חברה, אבל כשהבטן מקרקרקת, מה שצריך זה לא ארוחה ענקית אלא לאכול ארוחות קטנות בזמנים קבועים.

מאחלת לך שתמצאי את הדרך למלא את חייך בחוויות מספקות ומשמחות!

ברוריה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן