The Butterfly Button
מרגישה עצבות והחמצה של החג

שאלה מקטגוריה:

שלום לכם, אני אשמח אם תענו לי לפני הושענא רבה!
שמעתי שיעורי תורה על סוכות.
מה חשיבות הסוכה. מה חשיבות הימים הללו.מה הקדושה הרבה!!!
וזה מביא לי מלא מלא פחדים שאני מפספסת את החג הזה עם האורחים שבאים אלינו לסוכה…
1,אמרו שהסוכה יותר קדושה מבית כנסת ואסור להכניס בה דלי מים ואם הכניסו הסוכה פסולה.(וגם פסולת ופח אשפה..)
אז אמא שלי או האחיות הקטנות יותר כל הזמן מכניסות..
ועכשיו כשאני יושבת בסוכה אני חוששת שהיא פסולה.ולא מרגישה בה בנוח.
2, אמרו שאסור לדבר דברי חול בסוכה ודברי לשון הרע וכו..
וכל הזמן כשהאורחים באים אז מגיעים לרכילות ולשון הרע.
ואני כל כך כואבת.
מסתכלת למעלה על הסכך ..(ששמעתי באחת ההרצאות שהוא המעיד אם הסוכה שלנו טובה..) וכואב לי…
וקשה לי לשמוע לשון הרע..
ויש המון המון פעמים שאני הולכת לחדר שלי בזמן שאורחים באים כדי להימנע מלשון הרע.
אבל אז אני לא שותפה לשמחה עם האורחים ואם יש דברים מצחיקים (שהם לא לשון הרע) אז אני מפסידה את השמחהה!!!
אוף..אני ממש מבולבלת!!
3, אמרו שכל יום משבעת ימי החג אז הוא קובע לכל השנה לגבי השמחה..
ואתם לא מבינים כמה כאב וצער עברתי ונסיונות והיו לא מעט רגעים שהייתי עצובה ומדוכאת מממש ממש ממשש…
לפחות 8 שעות מתוך הימים שעברנו הייתי לא בשמחההה!!!
ולפחות שעתיים מתוך כל הימים הלללו בכיתי מצער ודמעתי והייתי בעצבות נוראיתתת!!!!
אז בגלל ה6 שעות יהיו לי צער וייסורים הרבה פעמים במשך השנה?
עכשיו אני מפחדתתת!!!
מאד!!
4, לא אמרתי הלל יום אחד.שכחתי והלב שלי נצבט.
ומאז ההלל שלי לא שמח.
אוףף..אז הפסדתי. לפי ההרצאות ששמעתי הפסדתי קדושה מאד!
אני מאוכזבת מעצמי שאני לא מצליחה לנצל את היימים הללו!!!!!
כל חג זה ככה .
כל חג אני כואבת ומאוכזבת ומתוסכלת על הניסיונות שיש לי וזה שאני לא שמחה בחג ובמועד כשכתוב לשמוח.
ואני ממש עצובה מזה שלא הולך לי לקיים בשלימות את מה שהשם ציווה!!!
קשההה ליייי!!!
אין לי כבר כוח !!
כל פעם זה קורה לי!
כל חגגג!!
כל מועד!!
כל יום שיש בו קדושה מיוחדת !!!
כל פעם משהו קורה ואני שוב כואבת ומתוסכלת.
אני כל כך רוצה לנצל..
מנסה להיות מוכנה כמה שאפשר אבל שוב ושוב נופלת!!
נופלת באמונה שלי (וכועסת\מאוכזבת\כואבת) מניסיונות שהשם נותן לי…
ואני נהיית יותר עצובה מזה.
וגם כל יום מימות חול המועד יש לי בזיונות וניסיונות אחרים..
אין לי כוחחח!!
אני כל הזמן נכשלת!!
ואני בעצבות מזה!!

תשובה:

שלום לזו שממש אינה סתם אחת,

קראתי בעיון את שאלתך ואני ממהר להשיב לה (אם כי בקצרה בגלל החג).

תיארת רגשות אשמה קשים, שאינך מצליחה לעמוד בסטנדרטים ששמעת על חשיבותם, בקדושה הנשגבה שעליה שמעת.

חיפשתי שוב ושוב היכן נמצאת האשמה בהתנהגות שתיארת, חיפשתי שוב ושוב ושוב, ומצאתי רק דבר אחד.

חיפוש אחר דת ו"קדושה" שאינם חלק מהחיים.

התורה מצווה לחיות בסוכה, לחיות!

לחיות זה אומר אורחים, לחיות זה אומר פח, לחיות זה אומר שמחה, לחיות זה אומר רוגע. כל זה צריך להיות בסוכה (והציווי הוא לגברים).

אם אינך חיה את המצווה באופן שמח – משהו בתפיסה שלך לגביה אינו נכון.

עזבי בצד את כל ההרצאות ששמעת, את כל העניינים של הקדושה וההשפעה והשפע והכל, ותגשי לבסיס:

מה ה' רוצה מאיתנו? שנחיה. ובחרת בחיים.

עצבות, עצבנות, מרדף אחר עניינים וקדושה מלחיצה אינם חיים. זה לא רצון ה'.

שימי את ההההכככללל בצד, וחשבי מה משמח אותך, כבחורה, כאישה, כאדם. מצאת? זו המצווה של החג!!

מדאורייתא אדם חייב לשמח את אישתו וילדיו בחג, וקל וחומר את עצמו. זה דאורייתא, כל שאר הדברים ששמעת עליהם, כולל הישיבה בסוכה עצמה , אינם אלא מנהגים או דברי חסידות רחוקים.

אבל הבסיס – שמחה! תכשיט, בגד חדש, אורחים, חברות, מוזיקה, כל מה שגורם לך לשמוח. אלו מצוות החג.

זו עבודתך בחגים הקרובים. מחר בבוקר.

 

פצחי בריקוד, זכית להיות שייכת לעבדי ה', עבדים שאדונם מצווה עליהם לחיות בנחת ובשמחה!

 

חג שמח!

 

אשמח לדעת אם סייעתי,

מיכאל

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן