The Butterfly Button
מי מבטיח לי שאצליח לתת לילדים שלי את כל צרכם?

שאלה מקטגוריה:

קודם כל תודה על האתר המדהים הזה!
אני לא כל כך טובה בניסוח אבל יש לי שאלה
אני אתחיל מהרקע אני בת 19 ועברתי ועוברת תקופות לא קלות מבחינה נפשית נטhיה לדיכאון וכן מצבים בבית ובחברה שגרמו לי לשנוא את החיים שלי
בכל תקופה שעברתי מה שהחזיק אותי היה שיום אחד אני יעבור את זה ויתחתן וקים בית וייתן לילדים שלי מה שלא היה לי ויעזור להם במה שלי לא עזרו
עכשיו פתאום שאני הולכת להיכנס לשידוכים שאבי חושבת על זה שמי מבטיח לי שאני יצליח לדאוג לילדים שלי לכל מה שהם צריכים מבחינה פיזית ונפשית בעזרת ה' שיהיו לי ילדים מי ערב לי שאני באמת אצליח לספק להם ולדאוג להם אני יודעת שבסוף אני יכולה לעשות השתדלות ותפילה וכו אבל לא רק זה השאלה אלא אם חס וחלילה הם יסבלו בעתיד במהלך חייהם או חס וחלילה יכאב להם ולא יהיה לי איך לעזור להם אז זה אומר שבעצם אני חושבת על עצמי אם אני אביא ילדים
אני לא חושבת עליהם ועל מה שהם יצטרכו לעבור בחיים שלהם בגללי כי אני בחרתי להביא אותם והם לא בחרו בזה. זה אנוכיות לחשוב רק על עצמי ועל זה שאני רוצה ילדים אני יודעת שאין לי איך לשאול אותם לפני…
אבל אני לא יודעת מה לעשות ומפחדת שיום אחד הם יאשימו אותי בכאב שלהם
מקווה שתצליחו להבין את השאלה שלי..
תודה מראש

תשובה:

שלום לך שואלת יקרה

ראשית חשוב להבריא ולהחלים בשביל עצמך!

ובשביל הבריאות שלך שחשובה לך

כי את ראויה בפני עצמך ויש לך ערך.

נשמע שאת רואה בילדים שלך יכולת לתקן את מה שאת עברת

זה מדהים

וגם מפחיד

איך אני אצליח?

מי אמר שזה יעבוד?

אז לפני שנענה בואי נציף עוד כמה שאלות:

א. לפני ילדים, מה עם חתונה? מי מבטיח לי שאתחתן עם האדם הנכון (עוד סיבה לפחד?), ומי אמר שהאיש שארצה בו כאדם וחבר ובעל, יראה את נושא הילדים בצורה שבה אני רואה אותו? אז מה, נציב את זה כתנאי?

ב .ואם נביט פנימה, מה הסיבה שבגללה באמת אני מתחתנת? ולמה לפי האמת צריכים להתחתן, אולי אני מתחתנת כי אני רוצה להתחתן? כי זה דרך העולם, כי יש לי צורך בזה, כמובן, כי זה יביא לי בית עצמאי מרפא? (את יודעת, כדי שבית יהיה מרפא צריך להשקיע בו ובקשר עם בן הזוג).

אז כפתיחה לכל העניין בואי ונפנים יקרה את דברי חז"ל שהביא רש"י על הפסוק ’תמים תהיה עם השם אלקיך’ ,דברים יח יג :

’’התהלך עימו בתמימות, ותצפה לו, ולא תחקור אחר העתידות. אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות, ואז תהיה עימו, ולחלקו’’. נכון מתוק? אולי תסתכלי שם בפנים ותראי את הרקע, איך אומות העולם חיים, בניחושים, תחזיות, ונסיון ללכת רק על בטוח. אנחנו עם ה’,בתמימות, והוא מוביל.

אז בואי נתחיל לנסות ולעשות סדר בדברים בעזרת השם.

ראשית נפריד בין חששות ושאלות שלך שנגרמות מפחד או חרדה, ואלה ראויות לטיפול בפני עצמו. באופן מקצועי לבניית חשיבה חיובית והסרת הפחד. לבין ,שאלות שבאות מחמת ספק ותהייה סטנדרטיים או מחוסר ידע. ורק באלה נטפל כאן הפעם.

עלייך לדעת שבאמת אם את רוצה להיות התיקון של כל העבר שלך,

ושמה שאת עברת ועוברת לא יקרה להם,

זה עול כבד מאד

עלייך

ועליהם. וזה לא מתכון להצלחה.

הם יצטרכו להיות מאד מושלמים כדי לא לאכזב אותך, כי תמיד תרצי לקבל מהם את הפידבק שאת אמא טובה וראויה.ולא תמיד תקבלי את זה. הם רק ילדים…!

או שהם יהיו מי שהם, ואת תתקשי לקבל את חוסר התיקון לעברך.כי יהיה להם את העניין שלהם שבו תצטרכי להתעסק.

הרי לכל אדם יש חסרון, ככה נבראנו

וגם הילדים שלנו.

ועלינו להיות הורים מיטיבים לילדים שקיבלנו ולא לעצב ילדים לפי הדמיון או חוויות העבר שלנו.

לא בטוח שמה שאת צריכה ונחסר ממך, ותתני לילדים שלך, זה מה שיעשה להם טוב.

אלא אנחנו דואגים לבריאות הנפש והגוף שלנו כדי להיות מלאים יותר, שנוכל להיטיב לסביבה שלנו,שזימנה לנו ההשגחה.והקב”ה נתן אותנו כהורים , לילדים שלנו, שזימנה לנו ההשגחה.

את יודעת יקרה, שלושה שותפים באדם. אביו ואמו והקב"ה.

בלי לערב את השותף השלישי, זה לא הולך…. הוא מאוד משמעותי לכל התהליך.הוא הכל.

את בחורה צעירה וכ”כ אחראית, את חוששת שהרצונות שלך בילדים ובית הם אנוכיים. זה בסדר. ממש בסדר. השם נטע בך את הרצונות האלה. והעבודה שלנו היא לזקק את הרצון הזה, תוך כדי מימושו במעשה.

את רוצה להיטיב לילדים שלך, וזה כל כך אימהי ונשי ויהודי,

זה אמיתי ובריא ומהמם,

כשנכניס את הקב”ה לתמונה.

אלו ילדים של ה’! לא פחות ממה שהם שלי, ואף יותר.

אני אעשה כל שביכולתי

ויכול להיות שהם יסבלו ויכאבו, אבל הם ירוויחו אמא שכל כך דואגת להם ואכפת לה מהם.

אמא שדואגת לעצמה ולבריאות שלה.

הילדים שלנו הם פיקדונות שה ’ נתן לנו

ויש להם את המסע שלהם (!) שאנחנו נבחרנו ללוות,

בתפילה באמונה, בבגדים חמים וכיפיים, חוויות שמחות ובאוכל טעים…אבל לא לכתוב את המסלול. רק ללוות.

לא נוכל למלא את כל הצרכים שלהם, משום שאין אף בנאדם שיכול למלא עת כל הצרכים של השני.

וזה תהליך שהקב’ה מעביר אותנו,

אנו בעצמנו ילדים של אבא ואמא שגם רצו פעם לתת לנו הכל, לפי המושגים שלהם. ולא קיבלנו כנראה הכל.

את בודאי תנסי להיות טובה ככל יכולתך, ולשפר, ולא לטעות בטעויות שראית, אבל יהיו טעויות אחרות. וזה גם בסדר.

למה?

כדי שנבין למי לפנות, אליו ורק אליו יתברך.

ואם תחנכי אותם כראוי אז גם הם יפנו אליו יתברך,

כי לבד אף אחד לא יכול להסתדר פה בעולם.

וכך הוא גם בסוגיית שידוכין ובניית הבית.

באמונה, בשמחה, אהבה, ותמימות, ’’השם לא יימנע טוב להולכים בתמים’’.

נשמע שיש לך לב רגיש

מה את יכולה לעשות בשביל עצמך? לעזור לעצמך?

א. לחיזוק הנפש, עם כלים רחבים שיכילו את כל השפע שהשם עתיד לתת לך.

ב. ולבניין האמונה התורנית בצורה מבוססת,

ולא רק עם מה שקיבלנו בילדות.

אלה השאלות שצריכות להעסיק אותך בשלב הזה,

וכל השאר כבר יתפתח ויתבהר בע’’ה ככל שתצעדי הלאה.

בהצלחה רבה!

תמר ש.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
התמודדות קשה עם אמא רעילה
אני בן יחיד לאמא חולה בדיכאון כרוני והפרעות נפשיות.אבא שלי כיום חלש אופי. מאז הילדות שלי  אמא שלי עברה אפיזודות נפשיות שבה הייתה מקללת אותי והאשימה אותי בכל המחלות שלה ,הייתה מאחלת לי דברים איומים ואז כשהייתה מאוזנת הכל היה טוב כאילו לא קרה כלום ,היא אף פעם לא הייתה...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן