The Butterfly Button
מבולבלת לקראת ארוסין

שאלה מקטגוריה:

 

אני בת 21, ואני נמצאת בזוגיות כבר כמה שנים. אנחנו מאוד קרובים לשלב של אירוסין, אבל בתקופה האחרונה עלו בי הרבה חששות ואני מרגישה מבולבלת.

אחד הדברים שמטרידים אותי הוא הקשר עם אמא שלו. אני מרגישה שקשה לה לקבל את זה שהוא מבלה איתי הרבה, והיא הייתה רוצה שהוא יהיה יותר קרוב אליה. התחושה הזו יוצרת לא מעט מתחים, ואני מרגישה שזה משפיע גם על הזוגיות שלנו.

בנוסף, לפעמים אני מרגישה שהוא פחות בשל ממני מבחינה כלכלית. מצד שני, אני גם יודעת שהוא רק השתחרר מהצבא אחרי שנתיים ושמונה חודשים כלוחם, כך שאולי זה טבעי שהוא עדיין בתחילת הדרך.

אני מוצאת את עצמי לא פעם חוששת שהוא עדיין לא מספיק יציב בכללי ובכלל כדי להקים בית . יחד עם זאת, יש לנו זוגיות מאוד חזקה שעברה לא מעט אתגרים לאורך השנים, ואנחנו תמיד היינו שם אחד בשביל השנייה ותמכנו זה בזו.
הוא בטוח בזוגיות שלנו ורוצה המון זמן להתחתן אבל אני לא.
אני לא יודעת אם החששות שלי הם חששות טבעיים לפני צעד כל כך משמעותי, או שהם סימן שאני צריכה לעצור ולחשוב. אשמח מאוד לשמוע הכוונה. תודה רבה

תשובה:

 

 

שואלת יקרה מאוד,

קראתי את שאלתך, והרגשתי את הרצינות ואת האחריות שלך. את מציינת שהקשר ארוך ותומך ונמשך כבר במשך שנים, ובכל זאת את לא רוצה להתקדם רק בגלל זה, או רק מפני שהוא רוצה מאוד, אלא את עוצרת ובודקת.

את מדברת על החששות שלך ותוהה אם הם טבעיים או שהם סימן שעלייך לעצור ולבדוק. אז כן, חששות לפני אירוסין הם תופעה טבעית, הרבה בנות נבהלות כשהצעד נעשה ממשי, כשמדובר במחויבות לחיים שלמים. לכן עצם הפחד לא מוכיח שמשהו לא נכון. אבל אצלך, לפי מה שאת מתארת, לא מדובר רק בפחד כללי מחתונה. את מזכירה דברים מסוימים שמטרידים אותך: הקשר שלו עם אמא שלו, הבשלות הכלכלית שלו, והתחושה הכללית שאולי הוא עדיין לא יציב מספיק כדי להקים בית. אלה לא חששות שכדאי להתעלם מהם.

לגבי אמא שלו, הייתי נזהרת מלראות בה מיד את הבעיה. לפעמים להורים קשה לשחרר ילד, במיוחד כשהקשר קרוב, וזה קושי שאפשר להבין. המקום שבו הייתי מתמקדת הוא יותר המקום שהעניין הזה תופס בין שניכם.

כדאי להתבונן האם הוא מצליח לכבד את אמו, ויחד עם זה לתת לקשר שלכם מקום ברור. האם הוא יכול לעמוד לצידך בלי להיכנס למלחמה איתה. האם הוא מסוגל לבנות גבול בריא בין הבית שממנו הוא בא לבין הבית שהוא רוצה להקים. בית חדש לא נבנה על ניתוק מההורים, אבל הוא כן דורש יכולת מסוימת להפריד בין הקשר עם ההורים לבין הקשר הזוגי.

אם כבר עכשיו את מרגישה שיש מתח סביב המקום שלך מול המקום של אמו, כדאי לדבר על זה לפני אירוסין. לא מתוך האשמה כלפיה ולא מתוך בהלה, אלא מפני שזה נושא שיכול ללוות אתכם גם בהמשך. חשוב לבדוק אם יש ביניכם דיבור פתוח ובריא על הדבר הזה, ואם הוא מסוגל לשמוע ממך את הקושי בלי להתגונן או לבטל אותו.

גם לגבי הבשלות הכלכלית כדאי לדייק. העובדה שהוא עדיין בתחילת הדרך אינה בהכרח סימן לחוסר בשלות. את מציינת שהוא רק השתחרר אחרי שירות, וטבעי שאדם בשלב כזה עדיין לא יהיה מסודר לגמרי מבחינה כלכלית. יש אנשים שמתחילים לבנות את עצמם רק אחרי תקופה כזאת, וזה לא מעיד על חוסר אחריות.

מה שכדאי לברר הוא היחס שלו לקבלת אחריות. האם יש לו כיוון, רצון להתקדם ויכולת לדבר על עבודה, כסף, תכנון ובניית חיים בלי להתחמק או להתנער. יש הבדל גדול בין אדם שנמצא בתחילת הדרך אבל יש בו אחריות, לבין אדם שאינו בשל לקחת אחריות. את ההבדל הזה כדאי לך לברר היטב.

כתבת משפט חשוב מאוד: הוא בטוח בזוגיות ורוצה הרבה זמן להתחתן, אבל את לא. אני רוצה להדגיש כאן: הרצון שלו אינו יכול לבוא במקום הרצון שלך. גם אם הקשר שלכם חזק, וגם אם עברתם יחד הרבה, את צריכה להרגיש שיש בך הסכמה פנימית להיכנס לנישואין. לא ודאות של מאה אחוז, כי ודאות כזאת כמעט לא קיימת, אבל כן רצון, בחירה ונכונות אמיתית להתקדם.

שש שנים יוצרות קשר עמוק מאוד, וגם קושי גדול לעצור ולשאול מחדש. לפעמים עצם האורך של הקשר גורם להרגיש שכבר צריך להתקדם, גם כשבפנים עוד אין מוכנות מלאה. לכן חשוב לבדוק אם יש ביניכם יסודות בריאים לבנות מהם בית: יכולת לדבר על דברים קשים, לקחת אחריות, לכבד גבולות, להתמודד עם מתחים, ולכבד זה את זו גם כשלא מסכימים.

אולי כדאי שתשאלי את עצמך בכנות: כשאת מדמיינת חיים איתו, מה עולה בך – יותר ביטחון ושמחה, או יותר דאגה וחוסר נוחות?

האם החששות שלך קשורים לדברים שאפשר לדבר עליהם ולבנות אותם יחד, או לדברים בסיסיים שמטרידים אותך כבר זמן רב? והאם את רוצה להתחתן איתו, או בעיקר מרגישה שאחרי שש שנים כבר צריך להתקדם?

כדאי לקבל החלטה מתוך מקום רגוע ככל האפשר. לא למהר להיפרד רק מפני שעלו חששות, אבל גם לא להתארס כדי להשתיק אותם. לפני אירוסין כדאי מאוד לפתוח את הנושאים האלה בשיחה רגועה וברורה: הקשר עם אמו, האחריות הכלכלית, התחושה שלך לגבי הבשלות שלו, והפער בין הרצון שלו להתקדם לבין המקום שבו את נמצאת.

אם את מרגישה שקשה לכם לדבר על זה לבד, כדאי להיעזר באדם מתאים שיכול לעזור לכם לברר את הדברים בלי לדחוף אתכם לכיוון מסוים.

יכול להיות שאחרי בירור תגלי שהפחד היה בעיקר פחד טבעי מהמעבר, וכשמדברים על הדברים ברצינות את נרגעת. ויכול להיות שתגלי שהפחד מצביע על נושאים שלא קיבלו מענה מספיק. אם אחרי השיחות האלה יתברר שיש לכם יכולת לדבר, לקחת אחריות, להציב גבולות ולבנות יחד – ייתכן שהבירור עצמו ייתן לך יותר שקט. ואם יתברר שהחששות מצביעים על דברים עמוקים יותר, טוב לדעת את זה עכשיו, לפני אירוסין.

מאחלת לך שתזכי ליישוב הדעת, ולבחירה שתבוא ממקום ברור יותר, אחרי שהחששות קיבלו מקום ולא נדחקו הצידה.

לאה ג.

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מבולבלת לקראת ארוסין
  אני בת 21, ואני נמצאת בזוגיות כבר כמה שנים. אנחנו מאוד קרובים לשלב של אירוסין, אבל בתקופה האחרונה עלו בי הרבה חששות ואני מרגישה מבולבלת. אחד הדברים שמטרידים אותי הוא הקשר עם אמא שלו. אני מרגישה שקשה לה לקבל את זה שהוא מבלה איתי הרבה, והיא הייתה רוצה שהוא...
כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן