The Butterfly Button
יש לי הכל אבל מרגישה חסרה

שאלה מקטגוריה:

היי,
יש משהו שאני לא מבינה.
גדלתי בבית חשוב אך מאד חופשי לילדים.
האינטרנט לא היה חסום כלל עד לפני 3 חודשים(והיה קשה לשכנע)
לצניעות לא היה גבול. פשוט לא זוכרת שנאמר על משהו שזה לא צנוע.
הכל בלי מחשבה. כל אחד עשה כפי שרצה.
כשהיינו כל חופש בחו"ל התחברתי לבני הדודים שהשפיע עלי מאד.
פשוט מיגנט אותי. האהבה שלהם ליהדות וההתרגשות שלהם בעלינו לשבח המיס אותי .
ברוך השם שיניתי כוון כבר כמה שנים.
לאחרונה כשהדברים החדשים נהיו כבר לחלק ממני וכבר לחלק מהמשפחה.
נהיה לי ריק!
כשאני מסתכלת סביב . יש לי הכל!( בריאות, כסף, משפחה, חברות, הצעות טובות לשידוכים. ממש הכל)
אבל יש הרגשה של יובש שמבלבל אותי.
חשבתי שליהדות יש הרגשה תמידית טובה ועכשיו זה כבר לא.
אני מרגישה מאד טוב בדרך שלי.
אבל משהו חסר לי.
מה נותן את החיות ליהדות?
מהי ההתחדשות היומית ביהדות דווקא?
אני רוצה להרגיש טוב ולא מדברים חיצוניים שעוברים ובאים.
איך מרגישים התחדשות?
בתקווה שהובנתי ואינסוף תודות לאתר !
תבורכו כל הפועלים!
מחכה לתשובה.

תשובה:

שלום לך יקרה,

 

עם סיום קריאת השאלה, התעוררה בי פנטזיה שבה ראיתי כל אדם חי בשאלה הזו, שואף לפיתרון חידת החיים. כמה עושר ואושר היה נוסף בעולם!

הנושא שאת מעלה הוא מהות החיים ממש. אשרייך על שאת נוגעת בו, מתוך עיניים פקוחות ולב מרגיש. אתן גם אני מגע קל, בתקווה שהוא יעניק לך עוד דחיפה קטנה בחיפוש המיוחד שלך.

 

את צודקת כל כך שתחושת החיות שלנו נובעת מהתחדשות. בורא עולם יצר את מעגלי החיים שלנו כך שיש שינויים והשמש שוקעת ועולה, הירח מלא וחסר, פרחים צומחים ונובלים, גאות ושפל בגלי הים, מצבי רוח משתנים.

כשרופאים בודקים סימנים חיוניים של בני אדם, הם מודדים בעזרת מכשיר ניטור. על הצג רואים קו עולה ויורד, יורד עוד קצת, ועולה. זהו סימן חיים. כשהקו ישר – הגיעה עת הבשורה המרה.

כשהחיים בהתחדשות, בעליה וירידה – זהו סימן חיים. מצב סטטי מבשר מוות פנימי.

 

רוב בני אדם חשים שזמן השפל הוא רע, קשה, ועדיף היה בלעדיו. אך כאן טמונה הנקודה: נכון שהירידה היא לא המצב הנעים והרצוי באופן מודע, ואין אנו מחפשים אותה. אך אדם עמוק שכמוך יכול לתפוס שבכל רגע יש פוטנציאל מיוחד רק לו. נסי להיזכר בתקופות של מצוקה, אפילו קטנה, בחייך. נסי לאתר ותמצאי אנרגיה מיוחדת שלא היתה בזמן של שפע: כח של חיפוש, או של השלמה, או ענווה או כל לימוד אחר שלומדים רק בבית הספר של החיים.

 

עד כאן אלו היו דיבורים אמיתיים, עמוקים, ונכונים לכלל האנושות.

שאלת בקשר ליהדות. מה שאת מתארת כחווית יהדות הם המצוות, השמירה, הידיעה שאנחנו פועלים נכון. אך האמת היא, שכל החוקים, המצוות והסייגים הם אמצעי למטרה, ולא המטרה בעצמה. בלעדיהם לא ניתן להגיע לתכלית, אך בל נטעה לחשוב שהם התכלית בעצמה.

הרמחל בספר היסוד "דרך ה'" ממפה את העולם, מראשית רצונו של הבורא ועד לפעולות שלנו כאן בעולם.

אני ממליצה לך בכל לב לפתוח את שערי הבינה שאת כבר בפתחם, לחפש דרך ללמוד את הספר האלוקי הזה.

אם תפני אלי במייל אוכל לתת לך כמה רעיונות.

 

הנשמה שהיא המהות שלך מתמלאת רק מסיפוק נצחי. אם הפעולה שאת עושה מכוון לנצחיות – הטעם המתוק ימלא אותך, ישאר ולא יפוג.

ברור לכל שארוחה טובה מזינה את הגוף, אולי קצת את הנפש, אבל בוודאי לא את הנשמה, ולא נותרת לנצח. אם אכלת ארוחת בוקר יום אחד, הרי שבבוקר הבא תהיי רעבה שוב.

אך המעניין הוא, שאפילו בהשגים רוחניים-  אם אדם מקיים מצווה ללא ידיעה שהוא פועל לשלמות הנצחית שלו ושל העולם, מה הוא השיג? המצווה התקיימה, הוא יכול לסמן V והמצפון שלו ישקוט. אבל הסיפוק הפנימי עדיין לא הושג.

והנה הנקודה הפנימית ביותר: אם תעסקי בפעילות חומרית, אבל עם כוונה נצחית, אזי הנפש תתמלא. למשל, אם את אוכלת, מתאפרת ומתחזקת את גופך כדי שיהיה כלי חזק ונעים לנשמה, כדי שתוכלי לקיים את המצוות בנפש שמחה – הרי שהפעולות הללו הפכו לנצחיות, ואת תתענגי בהם גם בחושי הגוף והנפש, וההנאה תהיה אמיתית, מרגשת, ותמידית.

 

המפתח אם כן הוא להבין שכל העולם נברא להנאתנו הנצחית.

כל פעולה שאת עושה היא נצחית,

וכל רגע מחדש הוא הזדמנות פז שלא תחזור!

בידך הזדמנות לנצל אותו לשזור חוטי נצח מתוך הקיום הנוכחי.

הגאות והשפל, רגעי ההתעלות והקושי – בכולם טמון פוטנציאל שתוכלי לכוון לצמיחה והארת הנשמה.

השניה הזו כשאת קוראת את המילים הללו – לא תחזור לעולם. תני לעצמך לחוות את ההתרגשות וההתלהבות של הרגע הזה, שאין שני לו.

אפשרי לאנרגיה הזו לעורר אותך לרגע חדש, לרגע שמוביל אותך להנאה הנצחית –

כי את בוחרת לכוון אותו לשם.

 

 

מאחלת לך הנאה והתרגשות בבירור המשמעותי והקיומי שלך, שמאיר את העולם.

 

אשמח להמשך קשר אם וכאשר תרצי,

ומעודדת אותך בכל פסיעה,

שפרה

[email protected]

 

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן