The Butterfly Button
חברה שמתחתנת ואני בודדה!

שאלה מקטגוריה:

יש לי חברה ממש טובה
חברה בנפש
עברנו חיים דומים וקשיים דומים ותמיד תמכנו אחת בשניה.
עכשיו היא מתארסת ואני נגמרת מזה
לא מפסיקה לבכות ולכעוס על כל העולם
אפילו ברמה שקשה לי לדבר איתה בטבעיות שהייתה לנו תמיד
לא יודעת מה לעשות
אני הולכת ונכבת לתוך עצמי בלי חשק לכלום
מרגישה הכי בודדה בעולם גם כשאני מוקפת באנשים
אפשר עזרה?

תשובה:

יקרה!

בטח שאפשר עזרה! וכל הכבוד לך שפנית לעזרה, מצטערת על העיכוב בתשובה, נשמע שאת במצוקה מאד מאד גדולה!

את מספרת על חיים מלאי קשיים שהיו נחלתך עד היום ונשמע ממה שכתבת שצלחת אותם בעזרת חברתך לנפש, כתבת שתמכתן אחת בשניה, שהיא היתה במקום זהה לשלך. איזו מתנה זו להרגיש שאני לא לבד בהתמודדות שלי, שיש עוד מישהו שמבין מה שאני עובר, זה לא רק אני שעובר דברים קשים אלא יש עוד אנשים שמתמודדים בעולם.

כל התחושות הללו הן צורך בסיסי של הנפש להרגיש תמיכה, נירמול של המצב, להרגיש "ביחד" בתוך הכאוס, בתוך ההתמודדות. שמחה בשבילך שהיתה לך את המתנה הזו, וכמו שאני מבינה ממה שאת כותבת, עכשיו את מבוהלת ו"נכבית לתוך עצמך" כי את מרגישה שאת עומדת לאבד את כל הדבר הזה שהיה עבורך לחוסן ולמשענת.

ממש מובן שאלו הרגשות שממלאים אותך אותך עכשיו. את נמצאת מצד אחד במקום שמכיר את הערך של מה שהיה, ומפחדת לאבד אותו, חוששת שאת צריכה להכין את עצמך ל"פרידה" שזה עצמו רגש קשה, אנחנו לא רוצים לאבד ולהיפרד מדברים שהיו טובים עבורינו ובטח כשאנחנו יודעים שאין לנו תחליף אחר. הרי כתבת שאת עצמך עוברת דברים קשים אז מובן שאת חוששת להשאר לבד מול הכל ואולי את מרגישה כבר חוסר אונים להתמודד בזירה שלך כשאין לך את החברה שלך. הפחד מלאבד משענת, מלהיות לבד מול קושי הוא פחד אמיתי, והכל ביחד מתקבץ לשק של רגשות קשים ממש! ממש!

אז יקירה, התגובה שלך לדאגות שעולות בתוכך היא נורמלית ומתבקשת, ואת צודקת, הלבד הוא קשה ממש.

הייתי מציעה עבורך 4 דברים.

א- להבין שאת במצב נורמאלי, לא להיבהל מלהרגיש את הפחד, את הלבד, את האי ודאות מהשינויים, את החוסר שליטה במצב, זה בסדר גמור להרגיש את הרגשות הללו אפילו שהם מאד כואבים, זה אנושי, זה מתבקש. ככל שתחבקי את עצמך ותתני מקום לרגשות הללו, הם יקבלו הרבה פחות משמעות, ויכאבו פחות עם הזמן.

ב- דברי את זה להשם, ספרי לו, הוא איתן תמיד! בבדידות, בכאב, באי ודאות ובקושי שהחיים מאתגרים אותך בו, זה ממנו, והוא כאן בשביל שנחזיק בו.

ג- נסי להציע לעצמך להשאיר דלת פתוחה לחיים, כלומר, הרי אין לדעת בודאות איך הקשר בין חברתך לנפש ובינך יהיה לאחר שתתחתן, אולי תתפלאי לראות שלא באמת איבדת אותה, זה רק ענין של מינונים ושל טיימינג? מאמינה שאם הקשר שלכן היה קשר אמיתי, היא לא תנטוש אותך אלא הקשר יקבל צורה קצת אחרת אבל האהבה, התמיכה והאכפתיות תשאר שם תמיד גם אם לא כמו שהתרגלתן (בתקווה)

ד- כמו שכתבת, הבדידות היא מסע כבד בפני עצמו, מקשה על ההתמודדות שלנו מול קשיי החיים והופכת את הכל ללא פשוט עבורינו בני האנוש. אולי עכשיו, כשחברתך מתחתנת תראי בכך הזדמנות למצוא עוד נשים שתוכלי לסמוך עליהן ולהעזר בזמן הקושי, כלומר להרחיב את מעגלי התמיכה שלך שאולי עד עכשיו לא ראית והם יכולים להיות שם לצידך, ואולי אפילו לקחת את זה כצעד נוסף ולהעזר בטיפול מקצועי שגם לא משאיר אותך לבד ומצד שני נותן לך כלים וכוחות כדי להתקדם מהמקום בו את נמצאת למקום חזק יותר שנשאר אצלך ולא תלוי סביבה. (תוכלי לקבל מאיתנו המלצות)

אז יקירה, כבוד על האומץ לפנות ולהעזר, המשיכי כך עד שתמצאי את המקום שבו תרגישי שאת יוצאת ממנו מחוזקת יותר, כי תתפלאי, אבל יש לנו כוח הרבה יותר ממה שנדמה לנו, ואין ספק שאת תמצאי את הכוח הזה, לפעמים צריך עזרה אבל זה שלך, הכוח בסוף יבוא מתוכך, כמו גם לפנות לעזרה זה צעד שלך!

וחשוב לזכור ששום דבר לא קורה סתם, הכל בא לטובתינו, עכשיו בחושך קשה לראות אבל בעומק עומק של הדברים חשוב שנדע את זה! הכל בא כדי לחזק אותנו וכדי שנמצא את שלות הנפש שלנו – את מי שאנחנו באמת.

מאחלת לך הצלחה במציאת העוגן ועוד יותר, שבמהרה תזכי גם את לבנות בית משלך עם בן זוג אוהב ותומך ותהיי מאושרת ממש!

כאן לכל שאלה,

הרבה כוח

ריקי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...
איפה טעיתי? למה בורחים ממני?
גדלתי בבית חסידי מודרני. נכנסתי לישיבה קטנה ודי מהר נחשפתי דרך חברים רעים למושגים של העולם החילוני. באותה תקופה הייתי אחד שגם בחורים משיעורים גבוהים רצו בחברתו. ואז קרה מפנה קיצוני בחיי, גיליתי את חסידות ברסלב שנתנה לי חיזוק להתקרב להשם. במשך שנתיים רצופות לא דיברתי עם אף אחד, רק...
למה חשוב לחיות וכזה גרוע למות?
אני בת 22 ויש שאלה שמטרידה אותי כבר שנים. מה המשמעות של החיים? כאילו הבנתי שזה לעבוד את ה' וכו' אבל זה לא באמת ממלא כמה אפשר? למה זה כל כך גרוע פשוט למות כאילו למה אני אענה על זה בסך הכל לא באלי לחיות לא כיף לי… וואלה אין...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן