The Butterfly Button
השידוך שלי לא אוהבת את עצמה

שאלה מקטגוריה:

שלום,

הכרתי בחורה, אני רווק שנינו לא הכי צעירים . אנו נפגשים כמה חודשים.
אני רואה בה מידות טובות בסה"כ למעט נקודה אחת שאני לא מכיר את ההשלכות שלה. ולכן יש לי קושי רב לקבל החלטה לגביה.
לבחורה יש סוג של הפרעת אכילה. היא לא אנורקטית, ולא בולימית, אבל יש תקופות שהיא אוכלת יותר מידי ואח"כ ( סליחה על המילה ) "נגעלת" מעצמה ..
היא בחורה מלאה, והיא חושבת שהיא נראית ממש לא טוב.
היא הפסיקה ללכת לבית כנסת בשבת כי היא לא מרגישה נוח ש"מסתכלים" עליה.
כנראה היא הפסיקה לימודים מאותה סיבה.
היא בחורה חיובית, עובדת, יש לה חברות, יש לה ערכים, היא גם נראית בסדר גמור בעיני , היא גם יודעת לדון לכף זכות ,וכן להודות על טובה שעושים לה, הוא לא תובענית, חשוב לה בית של יראת שמיים..
היא גם מנסה לעזור לעצמה, למצא מי שיכול לעזור לה.
אבל אני מבין :
א. שאני לא יכול לקבל אותה על תנאי, זה מה שהיא כרגע, אין לי שום הבטחה שהיא תשנה משהו בעצמה בעתיד.
ב. מדובר על "חתיכת" עבודה שאדם צריך לעשות עם עצמו. לא נראה לי שמדובר בבעיה שטחית, אלא במשהו שהוא יותר עמוק ..כך שזה עוד יותר ממעיט את הסיכוי שמשהו ישתנה שם, ואם להתחתן אז לא לטפח אשליות שמשהו שם ישתנה..
ג. אני מניח שאדם שעסוק בעצמו בצורה שלילית כול כך זה יכול להיות בעייתי בזוגיות ( רמה של הקשר ביני לבינה, למשל פגיעות יתר, רגישות יתר וכד') . אני לא יכול לשער כיצד ואת עומק הבעיה, אבל אני מניח שזה נכון. שיש לבעיה הזאת השלכות מעבר למה שאני רואה או משער.

1. האם אני מקצין, אולי אני לא רואה נכון את התמונה? אשמח לקבל פרספקטיבה אחרת ( לכאן או לכאן , לצד החיובי או השלילי) ונכונה יותר.
2. איך אני יכול להגיע להחלטה נכונה מתוך כול אי הודאות ביחס להשלכה ומשמעות עתידית של הבעיה שלה? ( אני יודע שזה אמור להגיע ממני , אבל איך בונים מקום כזה ).
3. במידה וצריך לנתק את הקשר מאותה הסיבה , איך ראוי לעשות זאת ( במקרה העדין הזה)?

בברכה.

תשובה:

שלום לשואל היקר,

יישר כוח על פנייתך. אנשים נוטים להתמודד לבד עם שאלות וספקות לעיתים, ושוכחים את מאמר חז"ל "דאגה בלב איש ישיחנה". אתה בחרת בדרך אחרת, נכונה יותר לטעמי, ושטחת את ספקותיך מתוך רצון להבהיר ולפשר. אתה אדם אחראי, האחריות ניכרת מכל מילה ומשפט שכתבת, וככזה, ודווקא ככזה, בחרת לשאול ולהתייעץ, ולא להחליט לבד מתוך הדחקה  והתעלמות.

אכן שלב השידוכין והקמת הבית צופן בחובו נסתרות שהן רבות על הנגלות. אנשים צעירים, וגם פחות צעירים, נמצאים לעיתים במצבים שקשה להם לשאת את הספק והנסתר ובוחרים שלא להחליט או להחליט שלא, מתוך חשש, מתוך פחד, מתוך צורך פנימי להיאחז במוכר ובידוע ולא להיכנס להרפתקאות מיותרות. אך למעשה התורה דאגה בכמה מקומות להרגיע אותנו ולהעביר מסר שמעבר לעובדה הפשוטה שהכל ביד השם, כאן יש השגחת-יתר פרטית, ומהשם אישה לאיש, והקב"ה יושב ומזווג זיווגים, וכן הלאה על זו הדרך. במילים אחרות, אנו טועים בגדול כאשר אנו נכנסים למתח סביב עניין השידוכין. יש אמנם לגיטימציה למתח, הוא מובן וטבעי, כי סוף סוף הבחור או הבחורה מגיעים לשלב שבו הם נמדדים בקפידה בעיניהם של אחרים, אך האמת האמתית היא שהקב"ה הבטיחנו בכמה מקומות שהמתח הזה פשוט מיותר.

כך שלמעשה השקפת היהדות על הקמת הבית היא שעלינו להניח לקב"ה לנהל את העניינים, וכל שעלינו לעשות הוא א. לברר שאין בעיות גופניות שעשויות למנוע את המטרה שלשמה נישאים – הולדת ילדים וגידולם על ברכי התורה והיראה. ב. לחפש את אותו חן פנימי וחיצוני אצל המיועדת, ולהראות לה את החן הפנימי והחיצוני שלך, על מנת שתתפתח חיבה עמוקה וקירוב לבבות, ושלא נגיע חלילה למצב שנעבור על "ואהבת לרעך כמוך", כמו שכתוב בריש פרק ב' בקידושין.

וכעת לשאלותיך:

אם אתה חש בחיבה כלפיה. אם אתה מרגיש שתוכל להתקיים ביניכם קרבה גופנית מתוך שמחה וסיפוק. אם אתה חש שמעלותיה מוצאות חן בעיניך ומדברות אליך. אז לפניך בת זוג ראויה לנישואין ולהקמת בית של תורה ועבודת השם. יש נקודות מסוימות שבהן זה לא "בדיוק", ולא "כמו שחלמת"? בנקודות האלה קשה לך עם הספק, הספק שמכרסם האם הנקודה הזאת תיפתר, האם דברים ייראו אחרת, אז לגבי הספקות האלה אין לנו אלא להישען על ההטחה שאנו מובטחים שמהשם אישה לאיש, ואם תזכו, שכינה תהא שרויה ביניכם.

אלא מה, זה לא בדיוק נקודות שוליות, היא עסוקה בעצמה! היא נגעלת מעצמה! בהחלט מטריד, ואני יכול להבין אותך. אז ראשית, ייתכן בהחלט שאם תדברו ביניכם על העניינים האלה, ותפרסו אותם כאנשים בוגרים, תוכל להיות הרבה יותר רגוע ובטוח בעצמך. לא תיארת במכתבך אם שוחחתם על הנושאים האלה. ייתכן גם שאם היא תחוש שאתה לפחות מקבל אותה כמו שהיא לכתחילה, ורואה את מעלותיה לפני חסרונותיה, היא תגיע סוף סוף למנוחה ולנחלה הרגשית שלה, והיא לא תצטרך טיפול רגשי על מנת להיגמל ממחשבות טורדות אלה. אין ספק שמישהו פעם זרק לה מילה או תנועת פנים כלשהיא, היא הפסידה משהו וייחסה את ההפסד משום מה להופעתה החיצונית, הכל אפשרי, אך זה עדיין לא אומר שלפנינו מקרה פתולוגי. זה עדיין לא אומר שללא מטפלת היא לא תוכל לצאת מהדימוי העצמי השלילי שלה. אם אתה חש שאתה אדם בוגר, ובהחלט התרשמתי כנ"ל שאתה בוגר ואחראי, שיוכל להעניק לה ביטחון בהופעתה, ויוכל לחלחל לה את התודעה שמעלותיה גדולות מחסרונותיה, אזיי בהחלט יש סיכוי טוב שהעיסוקים האלה בעצמה, והתופעות האחרות שתיארת, ייעלמו מאליהן בעבור זמן. מאידך, כאדם בוגר ואחראי, תוכל גם להחזיק אצבע על הדופק, ואם אכן קיימת בעיה שדורשת טיפול, תמצא את הכוחות ללוות אותה בתהליך.

אני לגמרי סבור שהבעיה שאתה מתאר נכון להיום, איננה בעיה שטחית שצריך להתעלם ממנה. אני רק מטיל ספק בשאלת הביצה והתרנגולת. מה גורם למה. האם אין כאן סיכוי שהחלטה אמיצה שלך "לעמוד מאחוריה" ולגבות אותה, תשנה את התמונה לחלוטין?

לסיום, אשמח לעמוד אתך בקשר בעניין. אני מבין ללבך. אלו החלטות שצריך לקחתן וצריך מידה גבוהה של חוזק פנימי על מנת לעשות זאת, אך אם לנגד עיניך תהא התודעה ש"בא נשאיר לריבונו של עולם לנהל את העניינים", יוקל לך.

מקווה שעזרתי

נתי

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן