The Butterfly Button
רוצה שתהיה לי שליטה עצמית

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה ותודה לכם על הכל!
אני עוברת תקופה לא קלה במחשבות שלי כלומר דיברתי עם איזה פסיכולוגית אחת ואיך שהוא הגענו לנושא של גבולות שממש ממש אין לי . קיצר מה אני אומרת אני גדלה בבית שכל מה שאני רוצה אני יכולה לקבל ועכשיו אני בחורה כבר עוד מעט מקימה בית אם ירצה ה' בקרוב ואיך אתחתן כך בלי גבולות????? התחלתי לעבוד בשעות הפנאי, ומקבלת כסף בכל חודש , מה שקורה זה כשאני רעבה מה הבעיה אני ילך לקנות לי אוכל בכל מקרה מחר אני יכסה את זה שוב פעם.יש שבועות שזה יכול להיות כמה פעמים בשבוע! ( עוד משו מעצבן זה עוד מילא והייתי נהנת מיזה אבל אחרי זה אני כועסת על עצמי למה ביזבזתי וכו')
יש לי חברה טובה יוצא שהיא מגיעה אלי אז מה שקורה זה טוב אז כל שבוע יוצאים כי היא בשכונה שלי!! למה אני צריכה ללכת כל שבוע איתה למסעדה או משו בסגנון???
זה יכול להיות גם בתחום אחר נגיד יש עוגה או אוכל טעים ומשמין במיוחד אני יאכל את זה ואז אני יגיד לעצמי טוב שבוע הבא אצטרך לעשות דיאטה על כל מה שאכלתי וכמו מה שכתבתי למעלה אני אחרי זה עצבנית למה אכלתי את זה????????
ואם נראה לכם שאני עושה דיאטה אחרי זה אז זהו שלא!!!!
אוף למה אני צריכה לחיות כך?? אני רוצה גבולות נורמליים!! אני רוצה שיהיה לי שליטה עצמית!!!
מקווה שהבנתם את מצוקתי
תודה רבה רבה ומחכה לתשובה בקרוב!!

תשובה:

שלום לך,

 

אני מדמיינת את עצמי קרוב מולך, מרגישה אותך, רואה את עינייך הנבונות ורוצה לומר לך, את בוגרת , חושבת ומודעת לעצמך, את אמיתית ואמיצה לחשוב ולומר זאת, אין לי ספק שיש לך כוחות שאת תופתעי לגלות בעצמך,

את נמצאת בשלב ראשון שבו את פוגשת את עצמך ואת אישיותך, וזה צעד אמיץ שרבים בורחים ממנו או מגיעים אליו בשנים מאוחרות ללכת להתיעץ כמו שאת מתארת שעשית זו בגרות ואחריות

הרגע הזה שבו את עומדת מול עצמך הוא לעיתים קצת מאכזב זו אני? ככה אני מתנהגת? אוי, אני שונאת את עצמי , מתחשק לעצום את העיניים למחוק את הדמות שנשקפה לי במראה ופשוט לברוח,

זהו רגע שבו אנשים רבים עוזבים את הטיפול וטומנים את הראש בחול, לא רוצה לדבר על עצמי ודי… זה אני…זהו.

ואת באומץ ממשיכה הלאה ואומרת לעצמך: אני רוצה להשתנות, אני רוצה להתקדם, לא רוצה לדשדש במצב, את ראויה להמון הערכה.

מסיפורך עולה שאת משוועת לגבולות, יש לך חלום שמישהו חיצוני יבוא וישים לך אותם, את מתארת מצב שבו עשית ככל העולה על רוחך ואני קוראת בין השורות את הפחד שלך שזועק: הצילו, תשמרו עלי, אני מפחדת מי יגן עלי כאן?

ואולי זו חוויה קשה עבורך את רוצה משהו: שליטה עצמית, גבולות, ולפתע את לא יכולה לקבל אותם, אפילו לא תמורת כסף, וזה מתסכל, וזה גם גורם לך לראשונה להתאמץ באמת.

אני מרגישה שיש בך כוחות שיסיעו לך להתמודד, האומץ, הבגרות- ואילו דברים שקיבלת דווקא בגלל שגדלת בחינוך יותר מאפשר ומתיר, את רכשת בגרות וחשיבה עצמאית ואמיתית, דווקא מתוך האפשרות הבלתי מגבילה.

שימי לב תמיד במקום שמאתגר אותנו ומהווה עבורנו קושי יש גם מתנות לחיים, חדדי לעצמך אילו עוד מתנות קיבלת מביתך וממשפחתך זה יקל עלייך להמשיך לצמוח.

שנני שוב ושוב לעצמך, יש לי תקווה אני ראויה לטוב, אני נשמה חד פעמית, לא נולדתי בטעות, יש לי תוכנית עבודה ויהיו לי חיים מלאי אושר פנימי, התפללי על זה, בקשי בענווה ממנו שיתן לך כח.

קחי את כוחותייך אלה והתחילי להעמיד לעצמך גבולות קטנטנים, אל תתפתי ל"דיאטת רצח" .

הנפש שלנו עדינה וזקוקה לתהליכים איטיים ומתחשבים, צעדים דרסטיים מפילים אותנו כי הם לא נכונים עבורנו ולכן לא מחזיקים מעמד.

התחילי בפעם אחת שאת מציבה לך יעד של גבול אחד קטן וברור, כמו פגישה עם חברתך והליכה עם בקבוק מים בלבד, תוכלי לרענן את עצמך ע"י הליכה למקום שיתן לך מענה רגשי כמו הליכה בפארק או הליכה למקום תפילה, לאט לאט תרגישי בטחון פנימי והצורך בסיפוקים חיצוניים כמו אוכל קנוי יקטן,

ההרגשה המדהימה שתבוא לך אחרי שתשמרי על עצמך, תתן לך כח להעמיד עוד גבול קטן, נגיד רק היום לא אוכל מתוקים, רק היום אכין לעצמי סלט, ואז אל תשכחי לתת להרגשה המדהימה הזו המון מקום, דברי עליה עם חברה מבינה או עם הפסיכולוגית, ושוב שימי לעצמך עוד גבול קטן, אל תתבלבלי עוד צעד קטן ועוד אחד פצפון רק כך מתקדמים.

בעצם זה שאת מתכננת את הצעד הקטן (עוד לפני שאת מבצעת אותו!!!) את כבר שמה לעצמך את הגבול הפנימי הראשון שלך,

שימי לב כמה את כמהה לשינוי הדרסטי, המיידי , "כאן ועכשיו" . גם השאיפה הזו באה ממקום של חוסר גבולות, "אני אשיג הכל", "אין לי מעצורים," "הכל אני יכולה",

העמידה מול הגבול הקטן, ההסתפקות והשמחה בו -בקטן הזה, זה כבר גבול פנימי של ענווה והכרה ביכולות שלי ובגבולות היכולת שלי כבן אדם.

תוכלי להתקדם כך גם בנושא השמירה על המשקל, יש לעבודת המידות הזו ערך עצום בחיזוק האני הפנימי, אבל שוב בציפיות קטנות ובאיטיות,

אם תשתפי חברה בהצבת הגבולות תוכלי לא רק להתעודד אלא גם להתודות בפניה כל פעם שנכשלת, יש לוידוי הזה ערך בהצבת הגבול ובפריצתו,

יש לו ערך בטיפוח ה"אני העניו" המכיר בכשלון ולא נבהל להתחיל שוב , כי רק שקרנים וגאוותנים טוענים שהם יכולים הכל והם לעולם לא יפלו.

יתכן שיהיו נפילות וזה אמיתי ונכון אבל תדעי להביט על הנפילות באומץ ,לאסוף שם ענווה שנותנת כח לעמוד מול גבול וסמכות, ולהמשיך מחוזקת יותר.

מאחלת לך המון הצלחות קטנות קטנות ולבסוף מאושרות,

אשמח לכוון ולסייע ככל שאוכל,

ולא מוותרת על חיבוק אלייך-

נערה שמתעקשת לחיות טוב, באמת!

אסתי

[email protected]

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן