The Butterfly Button
אשה חזקה זו בעיה?

שאלה מקטגוריה:

שלום, אני בחורה בשידוכים. מבחינת הנתונים שלי כבחורה ממוצעת הם נתונים מעולים. בית טוב, סמינר, עבודה, חיצוניות הכל בסדר ב"ה.
אני נפגשת עם בחורים טובים מישיבות מצוינות.
ועכשיו ל"בעיה": אני בחורה מאוד כריזמתית וב"ה גם חכמה, בעלת כושר מנהיגות, כושר דיבור- יודעת להגדיר ולהסביר בצורה מעולה. במראה הכלתי שלי אני עדינה אך משדרת חוזק, אני לא בדיוק מוצאת את ההגדרה אבל אפשר להגדיר אותי כבחורה מאוד עוצמתית.(כלפי חוץ)
ולמה אני מדגישה כלפי חוץ- כי ברור שהשדר החיצוני בדר"כ הוא גם הפנימי,( למרות שלעיתים יש הפתעות.)
אני בחורה עובדת ומצליחה, מורה, רכזת חברתית, מפעילה תוכניות אוהבת ללמוד תחומים נוספים ולהתפתח.
אני כבר חמש שנים אחרי סמינר וסביר להניח שבחורה בלי מסגרת חייבת למצות את יכולותיה וכוחותיה כדי להמשיך ולהתקדם ולא לשרוד את היומיום. אני מרגישה חיות ומרץ מכל העשיה הזו. וכאן כביכול נעוצה הבעיה שלי. יש משהו בבחורים ואני מאוד מבינה שהם מפחדים מאישה שתלטנית, אחת שתנהל אותם וכו…
ויש כאן הבדל קטן אבל עצום. בין בחורה עוצמתית לשתלטנית.
אני לא יודעת מה קורה עם אחרות(למרות שיש בשוק השידוכים עוד המוווווון כמוני) אבל אני בחורה עם המון הכנעה, הקשבה, הכלה ויותר מהכל מחכה לאחד שיהיה הגבר שלי, שיחליט, שיגיד את המילה האחרונה.
אני כ"כ קשובה בפגישות לבחורים, מבינה, משתתפת, נותנת לו את המקום(איפה לשבת, להחליט בכל מיני דברים וכו…).
אבל בפגישה זה מאוד מזערי אנחנו לא נכנסים לדיונים של החיים ואנחנו לא באמת חיים ביחד אפילו לא ליום אחד כדי שהוא יראה שאני לא כזאת. ואני כן קשובה, עם הכנעה וכו…
ומה שאני ממש זקוקה לו ומחפשת כבר זמן רב עיצה רלוונטית. מה לעשות? להמשיך ולהיפגש ו"להבריח"בחורים? בחור יכול לצאת מפגישה טובה מאוד ולהגיד הרבה דברים טובים אבל בנוסף אומר"זה גדול עלי" או "בחורה טובה וחכמה, לא בשבילי" ושמעתי דרך אלה שהיו קרובים יותר, שבאמת נהנו והכל בסדר אבל זה יותר מידי בשבילו וכו…
אז אני בחורה מאמינה ויודעת שהכל משמים ומרגישה שלא זקוקה למילים של האמונה כמו באמת לשמוע משהו מעשי.
אם תגידו לי: זה המצב וזאת ההתמודדות שלך, עד שיבוא שלך שאת זה דווקא יאהב בך. אז אוקי אין שום בעיה אני ימשיך להפגש ולחפש את האחד שלי. אבל אם יש לכם איזושהי עיצה באמת מעשית, אשמח מאוד לשמוע!
תודה וסליחה על אורך השאלה!

תשובה:

בחורה יקרה מאוד,

שאלת שאלה מקסימה, וכמו שהעדת על עצמך – את אכן יודעת לנסח ולהסביר את עצמך. הרושם אותו מעלה מכתבך הוא אכן של בחורה אינטלגנטית, עם מודעות עצמית, ויכולות גבוהות מאוד. הבהרת מצווין את הדילמה בה את מצויה. בחורה חכמה, שחשה שאולי היא יותר מדי… אולי אם היתה קצת "פחות", או לחילופין קצת יותר כבויה ומשועממת, הגאולה היתה באה מהר יותר.

את שואלת אם יש עצה מעשית, והדבר המעשי היחיד אותו אפשר היה לייעץ היה להשתנות או להציג, ואת זה בוודאי לא אומר לך.

כנות ופתיחות הם הדברים הבסיסיים והיסודים ביותר בקשר זוגי, ועליהם מושתתים החיים. אמנם אנו יוצאים מנקודת הנחה שפגישות שידוכים לא מייצגות את החיים האמיתיים לגמרי, אלא שכל אחד מביא את עצמו בצורה הטובה ביותר, וזה בסדר. זו לא הצגה במודע. זה בטוי גבוה של יכולותינו.

לא הייתי מציעה לך לשנות משהו בהתנהלותך אם את אכן נותנת לבחור את הכבוד הראוי, את קבלת ההחלטות בפגישה וכו'.

את בחורה אינטלגנטית, חכמה ועצמתית, ואלו תכונות חשובות ויקרות מאוד בבניית בית. גבר חכם ובעל בטחון עצמי אמיתי לא יחשוש מתכונות אלו, אלא אדרבא, יחפש אישה כזו אשר יוכל להפקיד בידיה בבטחה את המושכות וידע שילדיו מתחנכים, ביתו מנוהל, וחשוב מכל – שיש לו בבית חברה אמיתית לחיים. אישה שאפשר להתייעץ איתה, לסמוך עליה, ולשתף אותה ברבדים העמוקים של חייו.

גבר בעל בטחון עצמי שרואה את אשתו מצליחה, ואף בה יש הערכה רבה אליו והיא יודעת כמה שהיא זקוקה לו, לא מרגיש נחות לידה. הוא מרגיש כמו בעל יהלום יקר ערך. הוא גאה, ונהנה מהצלחתה.

רק תיקון אחד יש לי בנוגע לניסוח בסיום שאלתך – את תמשיכי להפגש לא רק עד שתמצאי, אלא עד שיימצא האחד שיחפש דווקא אותך. שידע להעריך ולתת לך את המשך המקום לפרוח ולעשות חיל בעבודתך ובהתקדמותך. הוא זה שעדיין מחפש את אבדתו, ובטוחני שכשימצא, לא יהיה מאושר ממנו.

מקווה שתצליחי להתפלל בימים הבאים עלינו לטובה, ולהרגיש שתפילותייך בוקעות רקיעים

מאחלת לך שנה טובה ומתוקה,

שנה שבה תפילותייך ותקוותייך העמוקות ביותר יתממשו

תרצה

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

6 תגובות

  1. בתור כותבת השאלה אני ממליצה לך
    שאם זה לא מרתיע אותך ואתה בשידוכים מאחלת לך שתמצא אחת כלבבך.
    ותעוף על זה! אין על האופי הזה…
    מדובר בבחורות שאחכ הופכות להיות בעלות הבית במובן התכני ועושות את תפקידן על הצד הטוב ביותר(לרוב) הן גם עובדות מחוץ לבית וחוזרות לילדים עם כל המרץ, מתקתקות בית נקיונות, כביסות, בישולים ואפיה.
    כך כשהבעל חוזר הוא מוצא אישה אומנם עייפה אך, בית נקי וריחני ארוחת ערב וילדים רגועים ונקיים הנמים את שנתם בשלווה.
    מכירה ממש מקרוב כמה וכמה כאלה.
    ומשום מה בשידוכים דווקא לנו יותר קשה.
    אבל בסוף בטוח יהיה שווה!!!
    אז אם אתה מתחבר לזה, בהצלחה!
    וחשוב מאוד! לשים ❤ שלא תהיה שתלטנית- זה גרוע!!!!!

  2. רציתי רק להגידשלי יש אישה גם די מצליחה ובעלת ביטחון עצמי והאמת שאני מרגיש לידה לפעמים רגשי נחיתות.
    כי אני יותר פסיבי ועדין.
    אבל אחריי שראיתי באתר את השאלה והתגובה אני מבין שהבעיה שלי היא איך אני מקבל את אישתי.
    אולי אני צריך לעבוד על עצמי וליהיות שמח בהצלחתה ולהודות לה' שיש לי אישה שמנהלת את הבית כל כך טוב
    ומטפלת בתינוק שלנו בצורה נפלאה ביותר. ומצד שני אני צריך לעבוד על עצמי ליהיות יותר מוביל ואסרטיבי כדי שאישתי תרגיש שיש לה על מי להשען.
    למרות שאישתי קצת שונה משואלת השאלה כי היא עצמה לא מרגישה שהיא בעלת ביטחון עצמי.
    ומה שאני יכול להגיד לכותבת השאלה זה שבטח הקב"ה מנסה אותה , וידוע שמטרת הניסיון זה כדי לרומם את האדם. לכן אני בטוח שהיא תמצא את הבחור הטוב ביותר עבורה וזה שיש קצת קשיים בדרך זה לטובה.

  3. תודה לך על התגובה.
    וחשוב לי שוב להדגיש!! שבכל אישה הכי חזקה ועוצמתית יש את הצורך והתשוקה לגבר וחזק.
    הטבע שלנו הוא בלהישען על מישהו שחזק ולכן גם אם יש לאישה חזקה גבר עדין ברור שבחכמתה היא אמורה לתת לו ולהעצים את הגבריות שבו אך גם אתה כגבר כדאי שתגלה סמכות כי גם אם היא משדרת חוזק היא זקוקה לזה- בדוק!
    ובאמת חשוב שתתמקד בטוב שלה כמו שכתבת שהיא מנהלת את הבית ככ טוב ומתפלת בתינוק.
    וכדאי ממש שתשמח בה. כי אני אישית מכירה מישהי שהתחתנה וילד, שתיים ובעלה אברך ואין לה כח לעבוד, קשה לה. עזבה את העבודה וגם בבית מתפקדת אבל ממקום של פחות.
    ובעחה ממש מתמודד…
    וחבל! ולא שחלילה אני דנה. אבל צריך לשמוח ולהעריך כל מה שיש במיוחד שזה טוב.
    אשריך שאתה רואה את אישתך ממקום טוב.
    תצליחו תמיד ובהכל!

  4. תשארי באופייך ותחכי למי שיתאים לך
    אם תקחי חלש שמפחד ממך או שתנסי להשתנות יבוא יום שתתחרטי וחזק
    מישהו שהוא אסרטיבי ויודע להיות חזק ולא שטלתן זו מעלה
    ושתי אסרטיביים בבית אחד זה נראה לי אחלה חיים
    יהיה לכם הרבה אקשן
    מניסיון תבדקי טוב טוב שהוא יודע להיות לצידך ולהרגיש איתך ולא שהוא מחפש מישהי שמחפה על
    החולשות שלו חוסר בטחון או מוטיבציה וכו
    כך נראה לי קצת מניסיון
    ושישלח לך בקרוב ובטוב

  5. אני מזדהה עם התאור ורוצה לחדד משהו משמעותי.
    אישה חזקה זה נפלא, גם אני כזו ב"ה.
    אבל השאלה היא מה את תמצאי בו.
    בחור מחפש להיות מוערך באמת, לא רק במילים והחלטות. להיות מוערך פרושו להרגיש שהוא מצליח לתת לך משהו שחסר בלעדיו.

    אני דמיינתי כל חיי פחות או יותר כפיל שלי במודל גברי:
    כריזמטי, בעל ביטחון עצמי, שמח, עם כוח הדיבור וכו..

    וכשפגשתי את בעלי הופתעתי פעמיים:
    1. הוא היה ההפך הגמור מכל מה שחיפשתי מבחינת אופי
    2. היה פשוט נפלא יחד!

    מצאתי מים שקטים, רוגע ויציבות. הוא לא סוער כמוני, יש בקשר שלווה. הוא יוצר מקשיב ממדבר ויש לי מקום להתבטא.
    נהנתי שהוא מתלהב מכל מה שאני מביאה לקשר ובו אין בעוצמות האלה. למדתי מהמידות הטובות שלו שחלקן היו אצלי חסרות (ענווה אמיתית, הכנעה, טוב לב יוצא דופן, התמדה)

    אנחנו מזמן לא נשואים טריים ב"ה, ואני שמחה בבחירה הזו ומודה עליה לה'.
    חד משמעית יש מורכבויות, הן לא נעלמות, והיו כמה וכמה חלומות שבחרתי לוותר עליהם ואני עדיין יכולה לחוש החמצה לגביהם.

    אבל ביום יום כל כך טוב ב"ה יחד.

    מזמינה אותך להתבונן ממה את נתרמת מהבחור שאת פוגשת? מה יש בו שאת יכולה לקבל ולהודות עליו? איזה איכויות הוא מביא לקשר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן