The Butterfly Button
איפה השמחה שלי?

שאלה מקטגוריה:

שלום רב,
ראשית אני רוצה לקחת את הבמה ולהודות לכל אלה שעוסקים במלאכת קודש!
לסייע לאחרים הנמצאים בחושך, או כאלה שנמצאים בבלבול כלשהו ושחייבים עצה כלשהי שיראה לו את האור שהוא אינו מצליח לראות, פשוט עבודת קודש! שתזכו לראות טוב בחייכם, שאלוקים יטיב עמכם על כך שאתם נותנים מעצמיכם, מזמנכם.

עכשיו אני אכנס לנושא שלשמו נכנסתי לאתר זה….
בילדותי הייתי הילדה הכי שמחה ומאושרת עלי אדמות. הכוונה עד גילה 15, לפני 10. חברותיי היו מקנאים בי על השמחה הפנימית שאלוקים העניק לי, הן היו שואלות אותי איך זה ייתכן שאת תמיד מאושרת ותמיד עם חיוך?!
הן צודקות בשאלתן, אבל אני פשוט הייתי שמחה ומאושרת! לא הייתה לי שום סיבה להיכנס לעצבות או לדכדוך….
הייתי מצטיינת בלימודיי ובכל מעשה ידיי- ב"ה !!! לא חסר לי שום דבר בחיים, רק דבר אחד… אותה שמחת חיים שהייתה בתוכי נסוגה ממני מבלי לומר שלום או להכין אותי מראש, פשוט החלה לדעוך. אני זוכרת שבוקר אחד קמתי והמציאות הייתה שונה לי פתאום, הייתי זרה לעצמי! מאז הפכתי להיות בנ"א עם המון מחשבות, מבולבלת, ממררת בבכי קורע לב! ואף אחד לא שם בשבילי. לא ידעתי איך להסביר את המצב רוח שנהיה לי פתאום… מאז אני שואלת שאלות, הרבה שאלות.
הבטחתי לעצמי שהבדידות והדיכאון (מילה נוראית, לא מחבבת אותה בכלל…)לא ינצחו אותי מלשאוף בחיי, הרי יש לי יעוד בעולם! אני מאמינה באמונה שלמה שאלוקים לא הביא אותי לעולם בשביל שאכנע לדיכאון ולעצבות. אבל זה נורא! יש ימים שאני נשברת ומתפרקת בבכי. ואף אחד לא שם. בוכה וזועקת לאלוקיי שיתן לי את הכוחות על מנת שאוכל לאסוף את עצמי.
כפי שאמרתי, אני לא אתן לזה לשבור אותי- אני מנחמת את עצמי ולא אומרת לעצמי נואש! אני אפול בעתיים אבל אף פעם לא אשאר על הקרקע! לכן, הלכתי ללמוד מקצוע שאותו אני אוהבת- עבודה סוציאלית. תמיד, תמיד … תמיד אהבתי לסייע לאנשים. לסייע להם לראות את האור בקצה המנהרה… אבל תמיד אני שואלת את עצמי- מי שומר על השומרת?! מי יראה לי את האור בקצה המנהרה.
בזוגיות לא הולך לי. אני מתקשה בתקשורת, קשה לי להביע את עצמי ולומר את אשר על ליבי- מי יכיל את מה שאני אשפוך לפניו? אז אני בוחרת בשתיקה ברוב הדייטים. אחד מהבחורים שיצאתי איתו לדייט, בחור מקסים ומדהים, היה מרבה לשאול אותי על מה אני חושבת… שוב, אני תמיד במחשבות… הן הפכו להיות חלק ממני! כמו כן, הפכתי להיות חסרת ביטחון ! אוי! אנא מכם, תנו לי עצה או משהו… כי הגיעו מים עד נפש!
אני מתגעגעת לעצמי… לשמחה הפנימית שהייתה לי, זו שחברותיי קינאו בי בגללה.

תודה רבה לעונים! מעריכה מאוד!

תשובה:

נפש יקרה,

 

אמן לאיחולייך וברכותייך. זו זכות עבורי להיות עדה לכל כך הרבה שאיפה לטוב, לצד המואר של עם ישראל. יעלו הזכויות לכסא הכבוד ויכתבו בספר החיים של עם הנצח.

 

קראתי את שאלתך כמו רופא המבצע פעולת החייאה. קראתי בין מילות העצב והאבדן, ושאגתי בתוכי: "יש חיים! יש דופק!"

יקירתי, את מתארת אבל על חלק ממך שהיה ואיננו. יחד עם זאת, כל כך מורגשת המלחמה שלך להחזיר את החיים לחייך.

מלחמה זו היא אות חיים בפני עצמה. לא נכנעת, לא נואשת, גם אם נעצבת מאד.

את מכריזה: "יש לי יעוד בעולם!"

וואו. בואי ננשום את זה רגע, ננסה להפנים את גודל העצמה הפנימית הזו שלך, ולהודות עליה.

 

וכמו שלא את בחרת האם תהיה לך שמחה בילדות, כך לא בחרת שרגשות העצב יאיימו להשתלט. הבחירה שלך היא בכל רגע

ביציאת מצרים, עם ישראל נגאל ועלה מדרגת עבדים לדרגת בני חורין ברגע אחד.

לכאורה היה זה מספיק: להיגאל וזהו.

אך לא. בין פסח למתן תורה ישנם 40 היום של ספירת העומר (40 יום שהיו אמורים להיות בין יציאת מצרים למתן תורה אילולא חטאו בעגל)

ימים אלה משמעותם להגיע לבגרות. כלומר: את מה שקיבלתנו במתנה גמורה ביציאת מצרים, עלינו לגדל בתוך עצמנו, בעבודה אישית פנימית, כדי שזה יהיה באמת קנין בשלמות נפשנו.

 

לפעמים אדם מקבל תכונה בסיסית במתנה, אך אין בכך ולא כלום. הנכס האמיתי הוא כאשר יש לאדם ניסיון והוא מחזיק בתכונה הזו. אז זה נעשה קנין בשלמות נפשו.

 

השמחה עבורך היתה מתנה שעמה נולדת.

מסיבה שרק בורא עולם יודע, הטוב ביותר בשבילך היה לאבד ממדרגת השמחה הטבעית בך.

כעת העבודה היא להשיבה אלייך.

עד כאן הסבר. כעת אעבור למספר רעיונות מעשיים, בתקווה שתמצאי קרן אור דרך מה שתבחרי לנסות.

 

  1. אושר הוא מלשון אישור. כשאדם יודע שהוא חי באופן משמעותי בכל רגע, ויודע בברור לאן כל זה מוביל, אזי באות שאלות מסוג של בירור והעמקה, במקום שאלות מבלבלות ומערערות. אני מציעה לך בכל לב ללמוד באופן מעמיק ובהיר את הספר "דרך ה'" לרמח"ל. הוא ממפה את העולם מהשורש ועד למעשנו בעולם. (אשמח להמליץ על אופציות ללמידה אם תפני באופן אישי למייל).

לחלופין או אם אינך מרגישה מסופקת מלמידה עצמית זו, נסי לאתר דמות מתאימה לבירור השאלות הקיומיות והחשובות המעסיקות אותך.

 

  1. בכוחות אדירים את נלחמת עבור השמחה, ומצהירה שהם "לא ינצחו אותי". עם כל העוצמה הנפלאה, יש כאן אוקסימורון מסוים (צרוף מילים שנוגד אחד את השני). מלחמה ושמחה הם די מנוגדים זה לזה…

אני מציעה לך להרפות מהמלחמה. תחת זאת, הרחיבי את גבולות השמחה וההנאה דרך הקולטנים הטבועים בך: חמשת החושים.

חפשי בסביבתך משהו שאת נהנית להתבונן בו: מבנה כלשהו, צבע, מרקם, חפץ, דבר שלם או פרט מתוכו. התמקדי ואפשרי לעצמך להנות.

חפשי בסביבתך משהו נעים שתוכלי להריח ולהתענג עליו: עשבי תבלין, בושם, מרכך כביסה… שאפי עמוק ותהני.

התכרבלי עם משהו נעים עבורך, שימי לב לתחושה הנעימה המתפשטת בכל גופך.

האזיני לצלילים שבסביבתך או הדליקי מוזיקה שעושה לך טוב. הקשיבי באמת, תני לצלילים לצלול לתוכך.

 

תוכלי לעשות בכל פעם פעולה אחת שמתאימה לך. ככל שתרחיבי את מעגלי העונג כך יתמלאו חייך בטוב.

 

  1. הודיה והכרת הטוב – שמרי פנקס או מחברת "הודו לה'" – על רגעים קטנים וגדולים שעליהם את מודה. החיבור למקור הטוב יפתח צינורות של תודעת שפע ושפע נוסף ממרום.

 

  1. נתינה היא קבלה – חפשי למי את יכולה לעשות טוב, אפילו במעשה קטן. חייכי, דרשי בשלומה באופן כנה ואמיתי, הציעי לה כוס קפה מפנק, עיסוי בכף היד או להדליק מוזיקה אהובה עליה… המשיכי את הדוגמאות בסגנון הייחודי שלך.

 

  1. דעי והעריכי שכל רגע של שמחה שאת חווה (ואני בטוחה שיש כאלה, רק שזה לא בא בקלות) – הוא השיג אמיתי, שעבדת עליו, והוא שלך לנצח! העמל יוצר קנין. תני לעצמך חיבוק אמיתי על כך, ותני לחיוך להתגלגל משפתייך אל תוך ליבך.

 

מאחלת שמעגלי האור בתוכך וסביבך יהיו מקור לחיים של שמחה איתנה ושופעת!

אשמח להקשיב למחשבותייך ותחושותייך.

בהערכה גדולה,

 

שפרה

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן