The Butterfly Button
אין לי כוח לחזור לשידוכים אחרי שהתגרשתי

שאלה מקטגוריה:

תחילה אציג את עצמי.
בגיל 19 התארסתי וחודש לפני חתונה ביטלתי
לאחרונה התגרשתי לאחר שנה וארבע חודשים של נישואין שמתוכם 6 חודשים היינו פרודים
והיום כשמציעים לי הצעות ואני יודעת מה מצפה לי ואיזה עבודה קשה זו נישואין אני לא בטוחה שיש לי כח להתחתן כרגע. מרגישה צורך לנוח לפני שאני נכנסת לזה…
תוך כדי עולות לי המון מחשבות על ההתמסרות של אישה לבעלה על הוותרנות בין בני זו והסלחנות, פתרון בעיות ללא אגו.
ואני שואלת את עצמי. מי אמור להוריד את הראש ראשון? אם שתי הצדדים נפגעו למה שתמיד הבעל יבוא וירצה מצד שני, הרצון של אישה להרגיש מחוזרת הוא טבע… וכן הייתי רוצה שכשאני נפגעת הוא ידע לבוא ולרצות ולא יפה שזה יבוא ממני
אני אגואיסטית? אני טבעית? אני צריכה גם כאן לוותר ולרצות את בעלי? למה זה מרגיש לי שפעולה כמו לרדוף אחריו מורידה מהגבריות שלו ומהעוצמה שלו. אני טועה?

תשובה:

שלום יקרה.

כאב לי לשמוע על הניסיונות בבניית מערכת זוגית שלא צלחו. אין ספק שזה קשה, מאתגר, ולפעמים אפילו מייאש.

לפני הכל, תרשי לי לשאול אותך מה בוער לך לחזור לתחום השידוכים?

את לא חייבת לענות לי, כמובן. אבל כדאי שהתשובה תהיה ברורה לך.

לא תמיד נכון להסתער שוב על עולם השידוכים, בפרט אחרי שהנפש עוברת טלטלות. כדאי להניח קצת לנושא, להתאושש, אפילו לגשת לטיפול לפני שמתקדמים הלאה.

את טוענת שאת מרגישה ככה – אז אדרבא. הנפש שלך מאותתת משהו, וכדאי שתהיי קשובה אליה ולמה שטוב לך. צאי להתאוורר, ולא משנה אם מדובר במובן המעשי (נופש בארץ/ בחו"ל), תשקיעי בתחביב שאת אוהבת ורוצה להתמקצע בו יותר, כל דבר שיעשה לך טוב. תשקמי את עצמך ותבני אותך מחדש.

הסעיף האחרון הוא מהותי וחשוב במיוחד. גירושין הרבה פעמים פוגעים לנו בתדמית, מערערים אותנו מבפנים. חשוב לבנות ולהיבנות מחדש. למצב את עצמינו במקום שטוב לנו וגם… לערוך חושבים. מה קרה, איך הגענו לשם, מה אפשר ללמוד מזה לעתיד, וכד'. נקודות למחשבה שיכולות רק להועיל לנו, אם נסכים להיות פתוחים עם עצמינו. חשבון נפש, כמו שקוראים לזה.

ומכאן נעבור למחשבות שעולות בך.

תרשי לי לשאול אותך שאלה נגדית?

מה, בעצם, מטרת הנישואין? למה הקב"ה ברא את הגבר והאישה מנוגדים כל כך? אז נכון שהתשובה החיצונית והפשוטה היא כדי שיהיה לנו טוב וכיף. אבל אם נעמיק במטרה *האמיתית* שהקב"ה יצר את מערכת הנישואין – זו עבודת המידות. לכן גם קיימת ניגודיות גדולה כל כך בין הגבר לאשה. כמובן שעורכים השתדלות לפני כן, ומבררים על התאמה. אבל גם הזוג המתאים ביותר חייב לעבוד על עצמו כדי להגיע להשלמה ולשלמות. זה חוק בבריאה, ורק עבודה פנימית תגשים לנו את כל הרצונות ממערכת הנישואין.

כמו שהגדרת – הנישואין זו עבודה קשה. בהחלט. יש פה שותף נוסף שחייבים להתחשב בו ובדעותיו/ הרגשותיו.

זה לא חיים של בחור/ה שבו הוא/היא מרגישים משוחררים יותר לעשות מה שמתחשק להם, ומקסימום מחליפים חבר/ה. נישואין מאלצים את האדם להתגמש למען השני/ה. אין מה לעשות, כך עובדת אהבה שתלויה בדבר. אתה נותן מעצמך, מתחשב, זז מהמשבצת למען השני. בסוף גם אוהב אותו.

כשאנחנו יוצאים מהנחה בסיסית זו – השאלה מי צריך לוותר מקבלת הרבה פחות מקום. יש לכל אחד תפקיד לעבוד על עצמו. אם אחד לא עובד על עצמו – גם השני לא יעבוד? כמובן שמדובר על מצב סטנדרטי, לא מנוצל ולא מנצל. בדרך כלל, כשמגיעים בגישה כזו – הצד השני גם נכון לבוא לקראת.

חשוב לזכור שכל אחד מגיע עם תיק החוויות והרגישויות שלו. אדם יכול להפגע ממשהו, כשלמעשה מתעורר בו רגש ישן של כאב ומתפרץ בעוצמה. כשאנחנו מסוגלים להרחיק את הרגש מליבת האירוע, וזה קשה מאד, אפשר להתנהל בצורה פחות אמוציונלית שמשליכה אוטומטית על הצד השני.

בכל הנוגע לפגיעות, גבר תופס זאת באופן שונה מאשה. משכך, למרות הרצון שיבואו ויפייסו – לפעמים עדיף להיות חכם מצודק. לבוא ולשתף שנפגעתי, אפשר גם לדון קונקרטית מה גרם לכך ואולי לבקש להשתדל בכך. גבר אוהב אשה מרוצה ומסופקת. הוא אוהב לדאוג לטובתה. לפעמים צריך ללמד אותו איך עושים את זה.

את מרגישה שלרדוף אחריו מורידה מהגבריות שלו, אבל מה זה 'לרדוף'? ומי אמר שגם הוא מרגיש כך?האם לשבת ולשתף אותו בהרגשה שלך (הפגועה או המצוערת) זה 'לרדוף'? חייבת להבהיר שלא מדובר בשיחה ממקום של האשמה, אלא ממקום שמדבר על הרגשות שלך נטו (נפגעתי כש… אפשר גם לומר שאולי זה יושב לי על…. תקטפי בכך רק נקודות זיכוי).

ולפני כל מריבה או ויכוח כדי לזכור מה מרוויחים או מפסידים מזה. יש ויכוחים שמביאים אותנו לדיון על מה שארע, ומרימים אותנו. יש מריבות שרק מורידים אותנו, ובדרך כלל (תבדקי…) נובעים מהכבוד שלא נותן לנו להבליג ולוותר. האם ה'כבוד' שלי לא שווה את הרגעת הרוחות והשקטת המריבה. לטווח הארוך המוותר הוא הראשון שירוויח.

כמובן! לא מדובר על בן זוג פוגעני, מנצל או בעייתי, אלא במערכת נישואין טבעית, שמריבות צצות ועולות בה.

הרבה כח, שנזכה לעבוד על עצמינו מתוך שמחה,

תמי

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן