The Butterfly Button
מרגישה לבד בתוך הנישואין

שאלה מקטגוריה:

אני נשואה כבר 12 שנה ויש לנו 4 ילדים
לפני הנישואים אמרו לי שאם לא נמשכים לבן הזוג זה יכול לעשות בעיות בנישואין. התחתנתי עם בעלי בעקר בגלל שהוא אדם מאוד טוב שלא יודע לעשות רע לאחרים.
יחד עם זאת, כבר כמה שנים שבעלי לא משקיע בזוגיות ואני מרגישה כל הזמן את הצורך לשאול אם הוא אוהב אותי. כשזה מתפוצץ לרוב זה כשאני מרגישה לבד במטלות השוטפות של הבית כשמרגיש לי שהוא לוקח חלק מאוד קטן אז הוא מדגיש בפני שכך הוא אוהב אותי בזה שהוא עוזר בבית. אבל בינו לבינה זה לא עניין שהוא ממש מגדיל ראש ואינו מתנהג כבעל מחזר, אינו נותן מחמאות על דברים שאני עושה ועל איך שאני מתלבשת. אני מרגישה ממש לבד. בתקופה האחרונה אני ממש מרגישה שאני דוחה אותו ולא רוצה בקרבתו . אינני רוצה לפגוע בו אך האם עלי כאשתו חלה החובה להמשיך להישאר אשתו כשאינני נמשכת אליו ואל דרכיו
אשמח לתשובה
תודה רבה
בברכת כל טוב

תשובה:

שלום יקרה,

אני קוראת אותך ומתרגשת מהבחירה שלך באדם המאד טוב שראית בו. נוגע לליבי עד כמה את טובה כשעם הפגיעה והתחושות הקשות, את חושבת כל כך על מניעת פגיעה בו.

אתם שני אנשים טובים, וכעת את מחפשת דרך להביא את הטוב למימוש. דרך אחת היא להפרד. אינך מחויבת להשאר נשואה כשהאופציה הטובה יותר היא להפרד, אבל גם אינך חייבת להפרד ולשלם את המחירים הגבוהים של צעד כזה- בכל רבדי החיים- אם יש תקווה אחרת. בואי נתבונן לרגע על מקור הסבל והקושי שאת נושאת בליבך. את מספרת על תחושה של ריחוק וריקנות בקשר, של ניתוק מצרכייך הרגשיים וחוסר ענין. אינך מספרת על רוע מכוון, על חוסר שליטה פוגענית. כאן טמון הבדל עצום. בתאור שלך, הכאב גדול מאד, אפילו כבד מנשוא. אך כשמדובר באנשים עם כוונות טובות ורצון טוב, אפשר גם להגיע לשיח משותף. יתרה מכך: דווקא ההתמודדות המשותפת היא חומר בניה שמעבה ומהדק את הקשר, ברמות חדשות שלא היו מתאפשרים ללא ההתמודדות. ומנקודה זו אני מקווה לפתוח צוהר לעוד אופציות, כמובן שתקחי רק מה שמתאים לך.

על מנת ליצור שינוי בכל קשר שהוא, הנחת היסוד היא שאין לך יכולת שליטה ויצירת שינוי אצל האחר. ולכן השורות הבאות תתמקדנה באפשרויות האמיתיות שקיימות לגביך. זוהי הזדמנויות עבורך ליצירת שינוי שייטיב לך עם עצמך בכל מקרה, וכשגלגל אחד מסתובב במנגנון- יש אפקט על כל השאר. נשא תפילה ביחד שהעבודה שלך תניע לחיוב גם את גלגלי האהבה שלו.

1. מבט מזוית אחרת:

חשוב להבין כי לכל תכונה יש שני צדדים, יש פוטנציאל לרווח והתקדמות כמו להפסד ושליליות.

התכונה של "לא יכול לעשות רע" טומנת בצד אחד את הטבע הנח, המאפשר, ונותן מרחב מחיה. בצד השני של המטבע יש "לא יכול לעשות". כלומר: סגנון פסיבי יותר, מקבל, פחות יוזם.

אני מבינה משאלתך שהיה שינוי בשנים האחרונות, אך אני משערת שהוא מעולם לא היה מאד פעיל ויוזם בקשר. אנא תקני אותי אם אני טועה.

זה לא טוב, ולא רע. זה פשוט נתון.

את סובלת מחוסר היזימה והפסיביות, אך גם נתרמת מכך שיש שלווה יחסית ואין מריבות ביניכם.

המריבה היא בינך לבין עצמך כשאת כועסת, פגועה, בודדה, כאובה ומאשימה.

לכן קחי רגע להודות גם ביופי שיש לאופי הזה, ותכף נגיע לשינויים האפשריים.

2. אני ממליצה בחום לקרוא את הספר "5 שפות האהבה" של גארי צ'פמאן. הוא מתאר 5 ערוצים שבהן אנשים ונשים מרגישים אהובים. השפות כוללות: זמן איכות, מתנות, מגע, מילות חיבה, נתינה אישית.

את מוזמנת לקרוא את הספר כולו, ו/או לקריאה קצרה אודות שפות האהבה:

https://www.aish.co.il/f/m/367184761.html

נסי למפות את שפות האהבה של כל אחד מכם. אני מציעה שתעשו זאת ביחד, בלמידה וסקרנות משותפת. השיח שמטרתו להבין זה את זו מבלי לשפוט אם זה טוב או רע, אלא מנסיון להבין את עצמכם ואת השפות השונות- הוא בעצמו מרחב מרפא ומקרב. מכיון ששניכם רוצים בעצם בטוב, המרכיב החסר הוא הבהירות של איך להוציא את האהבה לפועל באופן שתתקבל ותיצור אפקט מתאים. על מנת לסייע להוצאת התובנות לפועל, אתם יכולים לרשום לעצמכם את "השפה שלי" ו"השפה של אשתי/בעלי" עם פרוט של אופציות רלוונטיות, באופן שיהיה נגיש ובר ישום. תבואי עם קפה טוב, תקווה וחיבור תודעתי לטוב הבסיסי שקיים אצל שניכם.

3. נראה שהדחיה שאת חווה כעת נובעת מתחושת השפלה כשאת נזקקת מולו, וגם מתרגום הפסיביות שלו כחוסר ענין בך. התגובה שלך לשתי השדרים הללו היא דחיה. כל אדם בריא נמנע ומרחיק מעליו השפעות שאינן חיוביות.

ההצעה הבאה תוכל בע"ה לעזור לך לשנות את דפוס החשיבה ולפתוח מקום לתקשורת אחרת.

מכיון שבעלך רוצה לעשות טוב אך כושר היזימה אינו הצד החזק שלו, הוא זקוק להדרכה ממך. עד עתה עשית זאת ברגעים של משבר על ידי "סחיטת" שותפות. אך זהו מקום משפיל, כאמור, ואינו באמת מניב תוצאות רצויות. אני מציעה לך להביא את הצורך שלך בצורה בוגרת, מתוך ההכרות שלך את עצמך:

א. לזהות ולתת שם לצורך שלך,

ב. להגדיר בדיוק מה בעלך יכול לעשות כדי לספק זאת, מבלי לצפות ש"היה אמור לדעת לבד". הציפייה הזו היא מקור נרחב לאכזבות. את יכולה להרשות לעצמך להודות על טובו גם אם זה בא בהזמנה, כל עוד את יודעת שרצונו המקורי והפנימי הוא להיטיב לך, הוא פשוט לא יודע איך. וזה בסדר שתדריכי אותו ותעריכי את ההענות שלו.

כאשר את תהיי בהירה עם עצמך, את תאירי לו את הכיוון והוא יוכל להתכוונן ולהתקרב. הוא זקוק לך כמו אניה בלב הים החשוך. היי את המגדלור המואר; בבהירות לעצמך ולו, דברי בשפת האהבה שלו והבהירי לו את השפה שלך. כשתבואי מתוך ידיעה שהוא רוצה להיטיב אך לא ממש יודע איך, האמון הזה יזרים לו כח ויכולת להאיר לך בחזרה.

מאחלת לך מכל ליבי ליצירת קשר של אהבה, רכות ושפע בינך לבין עצמך, ובינך לבין חצי נשמתך.

שלך,

שפרה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן