The Butterfly Button
קושי עם שמירת שבת מול בעלי והילדים

שאלה מקטגוריה:

אני נשואה ויש לנו ב"ה שני ילדים בני 10 ו12
חזרתי בתשובה ממש לאחר נישואי ולבעלי ממש קשה עם זה. יש לנו הרבה ויכוחים סביב הנושא בכלל ובעיקר בכל מה שקשור לשמירת שבת וחגים. ב"ה הילדים שומרים שבת ככל יכולתם כבר כמה שנים. וזה נושא שעוד יותר מעלה כעסים ,גם מול הילדים, כיוון שבעלי מאד רוצה לטייל איתם בשבת. לצערי היו אפילו פעמים שניסה לשכנע אותם. בעלי לא הסכים בשום פנים ואופן שילמדו במסגרות דתיות בבית הספר כך שיוצא שהם אינם יכולים להשתתף בפעילויות עם חברים. כעת הגדול בחטיבה וכל הנושא החברתי מעסיק אותו רוצה להפסיק לשמור שבת.
אני מרגישה כואבת, מאוכזבת ושבורה למרות שאני יודעת ששמתי אות במצב לא אפשרי מול אבא שלהם ומול כל החברים. אינני יודעת מה לעשות. אשמח לעצה טובה.

תשובה:

שלום לך אישה יקרה,

סיפרת בכמה משפטים ספורים סיפור חיים שלם, מרגש וקשוח מאד.

סיפור של התמודדות לא פשוטה שלך ושל בני משפחתך סביב חזרתך בתשובה.

אמנם כתבת בתמצות, אך כאנשי טיפול אנו מיומנים לקרוא את הסיפור שמאחורי המילים, את השנים הארוכות שבהם את מתמרנת בין הרצון שלך לחוות חיים רוחניים ולהתקדש, יחד עם המלחמה על שלמות הבית, הזוגיות והילדים. והתחושה שעולה מהמילים היא תחושה של סיפור חיים שלם, עם המון פרקים שכותבת אישה חכמה, מחוברת, שרואה את הצרכים של בני המשפחה שלה ומבינה אותם כל כך ואולי אפילו מרגישה קצת אשמה על כך שבעלה וילדיה צריכים לסבול בגלל הבחירות שלה. וכאב על הפער בין החלום למשפחה יפה ומאושרת שיושבת סביב שולחן השבת לבין ויכוחים מתסכלים על כך שאי אפשר ללכת לים או לטיול שכרוך בנסיעות.

עולות לי דמעות (אמיתיות לגמרי) כשאני קוראת את הסיפור שלך, את מיוחדת, את מחוברת, יש בך עוצמה ביחד עם רכות.

שימי רגע בצד את תחושות האשמה, (הם הרי גם ככה לא יעזבו אותנו בחיים..)

אף אחד לא נשאר אותו בן אדם לאורך כל שנות חייו, באותה מידה שבחרת לחזור בתשובה יכולת לבחור בקריירה שצריכה טיסות תכופות מסביב לעולם, או משמרות מסביב לשעון, החיים הם דינאמיים והאתגר העיקרי הוא להתנהל בהתאם לשינויים בחיים ולשלב אותם בהצלחה במסגרת המשפחתית המשתנה גם היא.

את עושה את הבחירות שלך – הולכת בין הטיפות, מבינה שלא תוכלי לכתוב בעצמך את הספר של ילדייך או של בעלך כפי שהיית רוצה שיהיה..

אהובה,

בורא העולם, זה שבחרת בו במסירות נפש לפני למעלה לעשור, זה שבכל שבוע נמצא איתך באותן שבתות של כאב – הוא זה שכותב את עם בעלך וילדייך את הסיפור האישי שלהם, הוא איתם בבחירת שלהם, הוא יתגלה אליהם בדרך ובזמן שלהם.

איפה את בסיפור הזה?

את המודל, ההשראה, מקור הכוח, הדוגמה האישית, זאת שסוללת את הדרך לילדייך לעשות את הבחירות הטובות ביותר לחייהם ולכתוב את סיפור החיים שלהם.

את תבחרי איך הם יחוו את השבת שלהם בכל דבר שיש לך השפעה עליו. האם הם יחוו אותו כיום עם אווירה עכורה? מלא וויכוחים ועצבות? או יום שמח, עם אוכל משובח והורים אוהבים.

תני להם לבחור בשבת כי היא מיוחדת, כי יש בה קסם שאין בשום יום אחר, כי לאוכל יש טעם מיוחד, כי לאמא יש רוגע מיוחד וזמן להקשיב או לשחק איתם, כי יש מבטים של הערכה ואחדות בין אבא לאמא ואווירה של חום ואהבה בבית, הפתעות מיוחדות ששמורות רק לשבת. את כבר גילית שהשבת נכונה לך, נסי לעזור לבני משפחתך לגלות שהשבת נתנה להם אמא – ולא לקחה להם אותה..

אין ספק שזו עבודה קשה, אבל מי שטרח בערב שבת – יאכל בשבת.

בעלך ואת חיים יחד למרות המהפך שלך, בעיני זה סימן לכך שאתם אנשים מיוחדים, עם הכלה גדולה וכבוד אחד כלפי השני, מריבות וויכוחים אמנם יש בכל בית, אך אולי אפשר לתחום אותם לזמן אחר? כאשר הילדים לא נמצאים, ולא בשבת? נסו להפוך אותם לדיונים, עם דד ליין קצוב ולנהל אותם ברציונאליות ופרקטיות ולא בכעס ובהתחשבנויות קטנוניות, סביב משהו טעים ובאווירה טובה. ושוב, זה קשה, בוודאי לצד של בעלך שאולי מרגיש שאיבד אותך לטובת שמירת המצוות, והוא זה שצריך לעשות ויתורים גדולים למענך.

צריך להיות בני זוג מיוחדים מאד בכדי לחיות בזוגיות עם פערי דת גדולים כמו שאת מתארת. זה לא מובן מאליו שזכית בבעל שמכבד אותך ואת אורח החיים שלך למרות שבחרת בו כבר אחרי שנישאתם זו לזה. האם את זוכרת להיות בתחושת הודיה על כך? להעריך ולכבד את הויתורים והשינויים שהוא עושה למענך באהבה?

שלום בית הוא ערך עליון ביהדות ויש לו השפעה אדירה על בריאות הנפש של ילדים. ויחד עם זאת נכון שלא ניתן לחלל את השבת, אך ישנן פעילויות רבות שניתן לעשות יחד במהלך השבת מבלי לגרום לחילולה.

האם תוכלו לגבש לעצמכם סדר יום מיוחד לשבת שבו כולם יהיו מרוצים? שכל אחד יתפשר על הדברים שפחות משמעותיים עבורו?

אולי לטייל ברגל באזור הבית יכול להיות פתרון טוב לרצון של בעלך לצאת עם הילדים?

אולי ניתן לנצל את ימי שישי הארוכים לטיולים ארוכים יותר שכרוכים בנסיעה? או לנסוע מיום שישי לאזור שבו אתם רוצים לטייל ולשהות שם בשבת?

נסו להגדיר את גבולות הגזרה שלכם מראש – ולא במהלך השבת, על מה אפשר להתפשר ומה הוא גבול אדום.

ברור שזה לא יהיה קל לשניכם, אבל אם חשובה לכם האחווה בבית אתם תצליחו לכבד האחת/ד את צרכי השני/ה.

אני מאחלת לכם בית מלא אהבה, אחווה ותחושת יחד,

והרבה עונג שבת משותף!

מורן.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן