The Butterfly Button
על הגבול הדק בין קשר חם- לגבולות סביב פגישות השידוכים

שאלה מקטגוריה:

שלום

אני באזור גיל ה 30, רווק. וב"ה לאחרונה, בלי שתכננתי הכרתי בחורה שמאוד מתאימה לי.
בהתחלה הקשר התקדם יחסית לאט אבל בהמשך התחזק.
אנחנו מכירים כבר מספר חודשים, הקשר הוא רציני ובהחלט בכיוון של חתונה אם כי הבחורה היקרה אמרה לי שהיא עוד צריכה זמן כדי 'לברר דברים עם עצמה', בדברים שקשורים אליה אישית, לא בקשר, בקשר היא יודעת שטוב לה, כך היא אמרה לי כמה וכמה פעמים.

אומנם הרגיש לי אי הבנה מסוימת כי אני הרגשתי במקום מאוד בשל ומאוד מוכן וחושב שהקשר מתאים ורוצה לקדם אותו (זה היה אחרי ארבעה חודשים בערך). ובכל אופן נתתי לה את הזמן שלה

אני חושב שחשוב לתת לכל אחד להבשיל ולברר לפני שעושים צעד גדול של חתונה.

אבל לאחרונה היא ממש מבקשת שאומר לה את זה הרבה, שאני אוהב אותה, שהיא נראית טוב ושהיא יפה בעיני וכו'. ולגבי יופי, יופי זה לא הכל ודיברנו על זה שזה לא הכל בקשר ועדין ב"ה היא באמת יפה מאוד בעיני.

העניין הוא שכאשר אני אומר לה את זה הרבה זה יוצר לי קרבה רגשית גדולה מידי ומעצים את הקושי של שמירת נגיעה ושאר העניינים.

אני מרגיש שהיא מאוד מאופקת, שאין לה איזה קושי בלשמור נגיעה ולכן די הרשתי לעצמי להיות פתוח איתה כי הרגשתי שחסר לה איזה חיבור רגשי וחשבתי שזה שאהיה פתוח איתה יתן לה את זה.
אני יודע שהיא מרגישה חיבור וגם משיכה פיזית, אבל זה על 'אש קטנה', היא מרגישה שזה אולי קטן מידי לא כמו שהיא הייתה רוצה, כך היא אומרת.
אני יודע שמשיכה פיזית זה לא משהו שצריך לדבר עליו יותר מידי אבל זה משהו שחשוב שיהיה, לכן בשלב כל שהוא כשהקשר התקדם הרשתי לעצמי לשאול אותה.

אז כרגע יש לי דילמה של איך להתנהל, מצד אחד אם אפסיק לומר לה היא עשויה לחשוב שאני לא אוהב אותה או לא חושב שהיא יפה
ומצד שאני ברור לי שאם אומר לה בתכיפות יהיה לי מאוד קשה לשמור נגיעה ועל שאר הכללים וזה חשוב לי לשמור.

אז אני לא יודע מה לעשות האמת

תשובה:

שלום לך שואל יקר

ראשית אציין שהשאלה שלך הוגדרה על ידי מערכת אקשיבה כדחופה, ואני מייצר על הזמן הרב שעבר.

שנית אציין שזו שאלה מרגשת מאוד. בגילך, לאחר שנים כה רבות של חיפושים ורווקות, להתחבר רגשית לאישה כלבבך ועדיין להיזהר ולשמור עצמך ברמה כזו זו, דרגה גבוה מאוד של יראת שמים ושל זהירות. זה דבר לא מובן מאליו בכלל, יישר כוחך.

בנוגע לשאלתך, במסגרת ההיכרות שלכם אתם מתוודעים זה לזה וגם נחשפים להבדלים מוכרים ונפוצים בין גברים לנשים. הצורך בסמלים של אהבה מחד, האופן שבו המשיכה הפיזית מנהלת מאידך. האתגר הזה, של להבין את עולמו של האחר עולמו האישי וגם המגדרי על כל ההבדלים המנטליים והנפשים הכרוכים בו הוא אתגר של חיים שלמים וכמה יפה שאתם כבר שם מודעים אילו ומתנהלים מולו.

הזכרת בשאלה כמה נקודות ואנסה להתייחס אל כולם.

א. המודעות העצמית שלך והזהירות שלך. חז"ל הקדושים לימדו אותנו ש"אין אפוטרופוס לעריות" ובנו תילי תילים של גדרים והרחקות מתוך ההבנה הזו שחשת בעצמך שהאדם עשוי להמשך ולעשות דברים שלא תכנן, במיוחד בתחום המיני. גם לזוג נשוי חז"ל תיקנו גדרות והרחקות בזמן איסור הקרבה, תקנות שמגדירות גבולות של שיח שבהחלט יכול לעורר קרבה ומשיכה, על אחת כמה וכמה זוג לא נשוי. כלומר, תהיה גאה במודעות העצמית שלך, בכנות שלך כלפי עצמך ומול אותה בחורה, אני מאמין שהמחיר שתשלמו אם חס וחלילה תמעדו הוא לא רק במישור של בן אדם למקום אלא יכול בהחלט להשליך ולהשפיע לרעה על הקשר שלכם, רגשות של בושה כישלון אשמה חוסר וודאות ועוד. מאידך אני משוכנע שהאיפוק והתגברות שלך נתפסים כגבריות שליטה ועוצמה מהמעלה הראשונה, נשים רבות ישמחו למצוא תכונות כאלו אצל בן זוגם.

ב. מאידך, כפי שציינת נשים חוות דברים מאופן אחר מגברים ובמקרים רבים מצפות לקבל יותר סמלים של אהבה יותר דיבורים על אהבה יותר אישור חוזר ונשנה של הרגשות מאשר גברים. צריך להתחשב בצורך הזה, במיוחד בגיל שלכם אני משוכנע שההחלטה הזו של למסד את הקשר מורכבת יותר ודורשת משאבי נפש גדולים יותר הצורך בוודאות של האהבה שלך כלפיה מובן בהחלט.

אפשר לנסות ללכת בן הטיפות, כמובן תוך כדי בחינה מתמדת של עצמך ואייך הדברים פועלים ומשפיעים עליך.

למשל, לכתוב ולא להגיד, או לוודא ששיח מהסוג הזה יתקיים באזורים בהם אתם כמה שפחות ביחידות והסיכוי שהדיבורים יובילו עובר לעשייתם לפעולות הוא נמוך יותר, לדבר יותר על רגשות מאשר על תשוקות ומשיכה. וכן על זה הדרך.

בכלל שמירה על גדרי הייחוד שכמובן שגם אתם מחויבים בהם זו ערובה נהדרת להשמר ולהנצל מהחטא.

מאחל לך לעמוד במהרה תחת חופה ולהקים בית נאמן בישראל המושתת על אדני הקדושה מתוך אהבה ואחווה ושלום ורעות

בהערכה רבה מאוד

נתנאל ז.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן