The Butterfly Button
לחוצה ממה שהמשפחה המורחבת יחשבו עלינו

שאלה מקטגוריה:

אני בת 36 אמא ל5 בנות מגיל 2 ועד 12 מגיעה מבית חסידי
לפני כמה שנים עזבנו אני ובעלי את עיר מגורי מילדות ועברנו לעיר מעט מרוחקת ואת בנותי הכנסנו למוסדות שלא קשורים לחסידות ממנה ההגענו
מאז אני מרגישה שיש לי מין פחד להיפגש עם אחיותי החסידיות יותר שאני מתביישת שהבנות שלי נפתחו יותר מאז שעברנו
שאני בלחץ כל פעם שאני נפגשת עם חלק מבני משפחתי שמי יודע מה הם ישמעו ויראו עלינו
זה מציף לי את הילדות שלי שהייתי הכבשה השחורה בבית ודי בודדה ביחס לאחיותי
אני מבינה שאני צריכה ללכת לטיפול כדי לנטרל את הבושה והפחד ממה שיגלו עלי אשמח להבין במה להתמקד ואיך לשחרר את הפחד הזה שיש לי

תשובה:

אישה יקרה

אני מתפעלת מאוד מהמודעות והכנות שבך. כואב לי שחווית דחייה בילדות שלך זו חוויה לא פשוטה בכלל ובהחלט מומלץ לטפל כדי שהנפש תבריא.

את מתארת שגרת ליד משפחתך וכשעברתם הילדים ואולי גם אתם השתנתם קצת ויש בך מין פחד לפגוש את המשפחה שלך.

אז קודם כל אני רוצה לומר לך שזה מאוד מאוד טבעי לחשוש ממפגשים קרובים כאתם בעצם התרחקתם.

בכל משפחה שחיה במשפחתיות מאוחדת כשמשהו יוצא יתכן וירגיש שהוא לא ממש שייך.

והמחשבה ש- "לא בטוח שיקבלו אותי איך שאני" מאוד טבעית.

ישנו כלי טיפולי שמאוד עוזר לנו להבין את עצמינו וזה "המראה"

מה הכוונה- כשאת חושבת מה הם ישמעו ויראו עלינו- אני ממליצה לך להסתכל במראה ולשאול את עצמך את אותה השאלה-

האם את בעצמך חושבת שמה שאתם עושים הוא לא נכון? לא בסדר?

הפחד מתחיל קודם כל אצלינו.

נניח ואת מרגישה שאולי זה לא בסדר או לא נכון מה שאתם עושים, גם זה מאוד מאוד טבעי אחרי ששינתם אורח חיים מחיים שגדלתם עליהם מאז שנולדתם.

הרבה פעמים בחינוך קהילתי ישנו דגש מאוד גדול על קודים חברתיים- ובחינוך אולי אפילו בתת מודע ישנו פחד גדול שאם יעברו את הקודים החברתיים אז זה אומר שאתה עושה חטא מאוד גדול- ואתה כבר לגמרי לא בסדר, וכבר אין לך יותר שליטה על ההידרדרות שלך וכו.

בעצם זה חינוך שבונה בנו תבניות מחשבה מסוימות, וקשה לפעמים לשנות לתבניות מחשבה אחרות.

ובעצם המפגש המשפחתי יעול לעורר את המחשבות הנ"ל ואיתן גם את הפחד.

מחשבות כמו- "עכשיו יראו שאנחנו לא בסדר"- יכולות להוביל פחד מדחייה.

וכשיראו שאנחנו לא בסדר ידחו אותי.

החוויה של הדחיה בילדות ותחושת הבדידות שהרגשת מעצימים את הפחד עוד יותר. את לא רוצה להרגיש שוב דחויה ובודדה ובצדק- זו תחושה מאוד מאוד כואבת.

אז מה יכול לעזור?

בנוגע לתבניות מחשבה אני רוצה לתת לך כיווני חשיבה שונים. זה לא יהיה במקום טיפול אבל אולי זה יעזור לך להבין טוב יותר מה עובר עליך ואיך מתמודדים עם זה.

אז קודם כל התורה היא תורת אמת!

יש הלכות מאוד ברורות מה מותר לעשות ומה אסור. מעבר להלכות יש את המוסכמות החברתיות של כל קהילה וקהילה, וכמובן שיש זכות בחירה לאדם לשנות.

וזה לא אומר שאם הוא שינה הוא עובר עברה (נניח אם הוא לובש חולצה בצבע אחר ולא כמו בצבע שהרגילו אותו ללבוש).

בוודאי ובוודאי כאישה נשואה יש לך את בעלך שהוא מוביל את הקו הרוחני בבית ועל פי דרך התורה אישה הולכת אחרי בעלה ולא אחרי המשפחה שלה.

ולכן קודם כל תחזקי את עצמך.

דבר נוסף, נניח שאת טועה, או את עושה משהו לא בסדר האם בגלל המעשה שלך את לא ראויה יותר לאהבה?

והתשובה היא כמובן שלא!!

כל אדם ראוי לאהבה מעצם היותו אדם בלי שום סיבה !!!

וה' אוהב אותך באהבה אין סופית גם כשאת טועה וגם כשאת לא!!

ממליצה לך לבקש מה' שתזכי להרגיש את האהבה הגדולה ממנו!

ואם יש דברים בדרך שלכם שאת לא בטוחה בהם ממליצה לך לדבר עם בעלך ולדון בנושאים. אם הוא חושב שזה נכון אז את יכולה ללכת אחריו בשקט נפשי גם אם המשפחה שלך חושבת אחרת.

ולגבי המשפה שלך- יכול להיות שהם באמת לא יאהבו את הדרך שבחרתם . ואולי גם לא יכבדו. וזה שוב כמובן תחושה לא נעימה בכלל ואפילו כואבת.

אבל אנו כבני אדם לא יכולים לשלוט על המעשים של אחרים ואפילו לא לדרוש את זה מהם.

וכאן חשוב לדעת שבכל בחירה שאנחנו עושים ישנם רווחים וישנם הפסדים.

הבחירה שלכם לעזוב את העיר ואת המשפחתיות כנאה שנכונה לכם, עם זאת יש מחירים שאתם משלמים כמו ריחוק מסוים מהמשפחה.

דבר נוסף שהוא מאוד מרפא- הינו היכולת שלנו להקים משהו חדש. את כאמא יכולה בעז"ה להכניס ערכים בבית שלך של קבלה ואהבה אחד של השני בלי שיפוטיות ובלי תנאי.

לסגל ערכים של כבוד אחד לשני, גם אם הוא שונה ממני, גם אם לי נראה אחרת.

כשבבית שלך הבנות שלך יאהבו אחת את השנייה ויכבדו אחת את השנייה זה ירפא מאוד את הכאב של הדחייה והבדידות שחווית ושאת חווה עדיין.

ואיך עושים את זה- מורידים שיפוטיות, מקבלים את זה שכולנו מורכבים מחלקים טובים ומחלקים חסרים וזה בסדר.

וכולנו ראויים לאהבה בכל תנאי.

בהצלחה רבה רבה

פייגי ו.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
איך להציב גבולות בריאים לילדים בצורה נכונה?
אני רוצה לשאול שאלה, שכמה שהיא פשוטה – ככה היא רחבה. אני בת 24, נשואה באושר ושמחה כבר 4 שנים ויש לנו 2 ילדים מתוקים. מאז ומעולם הטרידה אותי השאלה – מה התגובה החינוכית הנכונה מול גילוי מרדנות אצל ילד. והנה, הגדולה שלי בת שנתיים וחצי, בוגרת חכמה מאוד מכפי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן