The Butterfly Button
חמותי לא רוצה אותי ככלה

שאלה מקטגוריה:

פגועה מחמותי

אז ככה , אני נשואה טרייה לבעלי המדהים
ההתחלה שלנו התחילה ברגל שמאל
היה פיצוץ בערב לפני החתונה אחכ המשפחה וקרובי המשפחה של בעלי יצאו עליי בעיקר אמא שלו ..
״כמה אני בחורה לא טובה״ ואיומים״ שאם אני לא יעשה טוב לבן שלה היא תעשה הכל שנתגרש…״
ב7 ברכות שלי כל לילה בכיתי , הרגשתי שקשה לי אבל איפשהו פחדתי לקום וללכת ..
כי אני מאוהבת בבעלי עוד מהרגע הראשון
אני יודעת מי ומה הוא , וכמה הוא מיוחד ושווה !!ואני אעשה ואלחם כדי שיהיו לו רק טוב.
ועכשיו מה שקורה שכל יומיים אנחנו מתכסחים
בריב קטן ..(בדברים הכי מטומטמים )
אני חושבת שזה מגיע מכל מה שעבר עליי בהתחלה ..
מאוד קשה לי למחוק / לשחרר ממה שקרה
לדוגמא שאני רואה את חמותי צועקת לשכנה
אני כבר מתחילה להתכנס בתוכי
ומשחזרת איך היה צעקה עליי ..
ואז אוטומטית אני נכנסת למצב שאני קפואה לא שמחה
ואז בעלי שואל אם הכל בסדר ואני בשלי ..ואומרת שהכל בסדר
ואז ככה פרצופים כאלו ואחרים ושוב מריבה.
כל פעם שזה קורה אני אוכלת את עצמי זה לא מגיע לבעלי בכללל!!!!
ובלי קשר לזה אני שמה לב שכל שבוע לפחות 3-4 פעמים
מה יכול להיות הגורם של הריבים האלו
למה כל דבר קטן מצריך ריב וגם שאנחנו מדברים על הוויכוח הקטן שנוצר עוד ריב חדש מתחיל
!!
איזה כלים יכולים לעזור לי לשכוח מכל מה שיושב עליי
האם עליי לפנות למשהי לעזרה
מכירים משהי כזו שאפשר לסמוך עליה
תודה !!!

תשובה:

שואלת יקרה.

קראתי את השאלה שלך וליבי נחמץ לשמע התיאור של תחילת הנישואים שלך. מצד אחר בעל נפלא שאת מאוהבת בו ומצד שני אימא שלו שלא מכבדת אותך ואולי לא מכבדת אנשים אחרים. כואב מאוד.

אני אתחיל מהסוף, איזה כלים יכולים לעזר לך לשכוח את כל מה שיושב עלייך? למה את חושבת שלשכוח זה הדבר הנכון? האם שכחה שכזו תעלים את ההתחלה וגם תמחק מליבך את העלבון? שכחה היא אמנם כלי חשוב אבל כאן אני רואה דווקא את הזיכרון ככלי שיכול להועיל לך.

אין להמעיט בחשיבותה של התחלה אך מה שהיה היה ומה שאת יכולה לדאוג לגביו זהו ההווה והעתיד, וההווה נשמע מאתגר בפני עצמו, והתוצאות של ההתמודדות עם האתגר הזה יכולות להיות הרות גורל. אני חושבת שכשאת מעלה באופן מאוד עדין את הוויכוחים שלכם שהופכים למריבות, את אולי תוהה מה הקשר שלהם למקום בו בעליך גדל ולאופן בו אימא שלו התנהגה במשך השנים לאביו (?) אליו (?) ולשכנים… לסביבה בו גדלנו יכולה להיות השפעה אדירה על ההתנהגות שלנו, אנשים שגדלו בבית בו לא צועקים לרוב יזדעזעו ממריבות קולניות ואנשים שגדלו בבית בו צעקות היו לגיטימיות עלולים לחשוב שזו הדרך הטובה ביותר להביע כעס. אני בשום אופן לא אומרת שבעלך הוא כזה או אחר ואני לא רוצה שתתחילי לחשוב שאתם רבים בגלל איך שאימא שלו גידלה אותו, אחרי הכל את כתבת שאת חושבת שהוא מדהים ושמגיע לו הכי טוב וכנראה יש סיבה לכך ובטוח שאימא שלו עשתה גם עבודה טובה?

אבל, מערכות יחסים בין כלה לחמות עלולות להיות מורכבות, ובשלב הזה שהכל כל כך מוקדם יהיה משתלם יותר לנסות ולבנות מערכת יחסים בינך לבין בעלך שבה תוכלי לשתף אותו במה שלא בסדר ולא להתכווץ ולשקר שהכל בסדר מאשר לנסות לשנות את חמותך. הבסיס לכל מערכת יחסים בריאה היא תקשורת ובלי שתסבירי לו את הקושי שלך ואת החוויה שלך לא תוכלו להתקדם, ומה שעלול לקרות הוא שיצטברו תחושות של מרירות ושל חוסר שביעות רצון. מה שאני מנסה לומר שלנסות ולהתרחק מאימא שלו זה לא הזמן הנכון וכנראה לא השלב הנכון, וכך גם לנסות לשכוח את מה שקרה ולמחוק את החוויה שלך כדי שלא תריבו. אבל מה שכן נכון ורצוי זה ללמוד לדבר ולפתוח בינכם, בינך ובין בעלך את השיח סביב הרגשות שלך וסביב האחריות המשותפת שלכם לזוגיות בריאה ואוהבת לאורך זמן.

איך עושים את זה? טיפול זוגי נשמע כמו הכיוון הטוב ביותר אבל בשביל זה את תצטרכי גם שיתוף פעולה של בעלך ואולי זה יהיה מוקדם מידי בשבילו? שווה לבדוק איך הוא יגיב אם את לבדך תפני לייעוץ? האם זה יתקבל על דעתו בקלות? אני בהחלט ממליצה לך לפנות לאשת מקצוע טובה (ואת יכולה לקבל המלצה מצוות אקשיבה ולמצא אשת מקצוע אמינה ומתאימה) ולקבל ליווי בתהליך הזה של בניית זוגיות שהוא חשוב מאין כמותו.

אני רואה בך, אישה שהצליחה לפנות לבקשת ייעוץ, שמעריצה את בעלה ודואגת לשלמה, אישה מדהימה שיודעת מה נכון, יודעת לא להיגרר למריבות מיותרות ללכלוכים וצעקות מול החמות ואני מאמינה בכל ליבי שתצליחי.

אשמח לשמוע ממך ולתת לך הפניה מתאימה במידה ותמצאי לנכון.

שלך

נועם

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן