The Butterfly Button
פרידה כואבת מחברה

שאלה מקטגוריה:

אני כרגע בת 22
הייתה לי חברה טובה מגיל 15 היינו עושות הכל ביחד, יוצאות ביחד, הולכות ללמוד ביחד, היו לנו המון חויות טובות ופחות טובות-הכל עברנו יחד. בזמן האחרון המצב בינינו התדרדר עד שהיא החליטה שלא בא לה ליהיות יותר חברה שלי, מיותר לאמר שהלב שלי נשבר לשמוע כזה דבר.
קשה לי עכשיו, ממש קשה לי. אני מרגישה לבד. ולחפש חברות חדשות לא יעזור, כי יש לי חברות אבל, לא ברמה שלה. החברות שהייתה בינינו לא משתווה לרבע מהקשר שלי עם שאר החברות.
אני בוכה ממש הרבה, גם כשאני נזכרת בכל מה שעברנו יחד וגם מזה שהיא פגעה בי כל כך, כשהיא החליטה לא ליהיות איתי בקשר.
בנוסף להכל עוד ליפני שהיחסים בינינו הידרדרו סידרתי לה לעבוד איתי כי היא חיפשה עבודה ועם כל המצב הזה לראות אותה כל יום ולראות שטוב לה בלעדיי (אני הייתי רגילה שהיא הייתה צריכה אותי להכל מהכל)
והיא כבר המשיכה בחייה, אז לדבר איתה לא יעזור כי ניסיתי בעבר והיא פשוט השפילה אותי ואמרה לי שהיא לא מוכנה לחזור ליהיות איתי בקשר. אנחנו כבר חצי שנה לא מדברות וקשה לי פשוט קשה לי שורף לי בנשמה. אני יודעת שזה נשמע קצת מוגזם אבל, כן הקשר בינינו היה מוגזם ועכשיו אני סובלת מיזה.

אני מרגישה שעברתי סוג של פרידה ואני ממש בדיכאון מיזה
בבקשה יש פה למישהו איזה עצה ? אני כבר לא יכולה להתמודד עם זה

תשובה:

שלום לך שואלת יקרה,

אני מרגישה את הכאב הגדול שלך. אמרו חז"ל: "או חברותא או מיתותא" ואני חושבת שהמשפט הזה משקף את הרגשות שאת חשה כעת.

חווית אבדן; אבדן של חברה, אבדן של אמון, אבדן של חדוות חיים. ויחד עם האבדן בא אבל.

יש מודל שנקרא: "מודל קובלר רוס" שמתאר את חמשת שלבי האבל:

הכחשה. כעס.מיקוח.דיכאון.קבלה.

את ההכחשה חווית כשניסית לדבר איתה ולשנות את דעתה.

את הכעס עברת כשהיא השפילה אותך (ואני מניחה שאת עוברת את זה כל פעם מחדש כשאת נזכרת בזה. אבל עם עבודה נכונה גם זה יעבור).

את המיקוח את חווה כשאת מדמיינת אותה באה לקבל ממך נחמה ואת "מחזירה" לה (גם להשיב לה טובה תחת רעה זה סוג של מיקוח בו את יוצאת כשידך על העליונה).

כעת, לדעתי את בשלב הדיכאון, שאחריו, בעזרת ה', בוא תבוא במלוא אורה ותפארתה: הקבלה.

אז מה עושים עם הדיכאון? מגדירים.

במילה הגדרה טמונה המילה 'גדר'; דיכאון הוא מפלצת איומה שמשתוללת ומפילה חללים בתוך הלב שלנו, את המפלצת הזו חייבים לתחום בכלוב, בגדר, אחת הצורות לשים לה, למפלצת, גדר זו הגדרה.

אני חושבת שהמון שנים הגדרת את עצמך דרך אותה חברה. עכשיו – את מחפשת להבין מי את בלעדיה, מה התחביבים שלך בלעדיה, איפה טמונה שמחת החיים שלך בלעדיה וכו' וכו'. את בעצם צריכה להתחיל להגדיר מחדש, בעצמך, המון המון דברים על עצמך, וזה לא קל בכלל כי אלה מקומות שאת לא מכירה, למרות שהם בלבך.

נוסחת פלאים אין לי, אבל אני מאד מאמינה שעם עבודה נכונה הקושי הזה יכול בעזרת ה' להפוך למשהו שמאד ייטיב איתך בעתיד, האישיות שלך תהיה בנויה יותר ותהיי אדם יותר יציב, חזק ובלתי תלוי. 'העבודה הנכונה' הזו יכולה לקרות גם בעזרת יעוץ עם גורם מקצועי, וגם עבודה שלך עם עצמך.

העבודה שלך עם עצמך מתחלקת לשני חלקים ששזורים זה בזה:

  1. להתנתק מהגדרות העבר.
  2. למצוא את הגדרות ההווה והעתיד.

שבי עם דף ועט (בראש אי אפשר לעשות את זה. זה חייב להיות כתוב!), ותתחילי לתת תשובות לעצמך:

  • מה עושה אותך שמחה? (זכרי שאת מוכרחה להתנתק מהגדרות העבר ולכן תשובה כגון: "לשהות עם החברה ההיא" זו תשובה שגויה ולא מקדמת).
  • מה התחביבים שלך? (גם פה, כמובן, אסור לאותה חברה להיכנס להגדרה)
  • מה נותן לך כח וחיות? (ברור שגם כאן התשובה חייבת להיות מנותקת מהחברה ההיא)
  • מהן ארבעת התכונות שאת מעריכה בעצמך? (שוב: בלעדיה).

ככל הנראה לא יהיה לך קל למצוא תשובות לארבעת השאלות הללו, אבל ברגע שבע"ה תצליחי לענות עליהן ולהגדיר אותן כמו שצריך; בחיוביות ועם הפנים קדימה, אני מאמינה שזה מאד יקדם את בואו של השלב האחרון: קבלה ושחרור.

אחרי שתגדירי זאת בכתב את מוזמנת, אם תרצי, לפנות אלי שוב.

מאחלת לך המון הצלחה,

יעל ר.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. שלום לך יקרה,
    אני רוצה להוסיף עוד נקודה קטנה לגבי מה שיעל ענתה לך,
    תחשבי מה הקשר הזה עם החברה הזו מילא אצלך, איזה צורך מאוד עמוק וחיוני הוא שרת.
    אולי את הצורך להיות נצרכת ומועילה ברמה כזו כמו שאת כותבת: "אני הייתי רגילה שהיא הייתה צריכה אותי להכל מהכל"
    אולי האקסיומה- אם צריכים אותי אני שווה ואם לא, אז אין לי כלום…… אז למה אני כאן?…..
    תחשבי על כל מיני כוונים
    אבל תזכרי טוב, הטוב שלך, הטוב שבך ,הוא אינסופי! הוא אדיר! הוא משפיע ולא תלוי סביבה, או כל חברה טובה……..
    הכל בתוכך פנימה!
    בהצלחה בכל!

  2. אוף, זוכרת את עצמי במצבים דומים לשלך עם חברות, זה קשה וגומר.
    את מרגישה שלא שווה לך כלום.
    זוכרת שאחרי שעברתי את הגל הזה, התבוננתי בטוב, מה יצא לי מכל זה??
    ויצא טוב והרבה.
    נראה לי שכל נערה ובחורה חייבת לעבור משהו כזה או בסגנון, זה גיל כזה!
    ולא שאני מנסה לעודד, כי זה לא מעודד!
    את הקושי כרגע את חווה לבד! וזה קשה! רק לפעמים כשמבינים שאני לא היחידה זה מקל קצת…
    וסימה העלתה כאן נקודה מאוד נכונה!
    ואם התחברת למה שהיא כתבה לך: "אם צריכים אותי אני שווה ואם לא, אז למה אני כאן…"
    אז יש כאן שאלה באתר שנקראת: "אהבה והערכה בתנאי?"
    תקראי- התשובה יכולה מאוד להועיל לך!
    מאחלת לך שתצליחי להתנתק מהגדרות העבר ולמצוא את הגדרות ההווה והעתיד בצורה חיובית עם הפנים קדימה- כמו שיעל כתבה לך,
    ושתשכילי ותראי את הטוב שבכל דבר.
    תצליחי בכל!
    ומה שבטוח, שחברה שלך הפסידה ובגדול- תאמיני בזה! תלכי עם זה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן