The Butterfly Button
התמודדות עם הסמרטפון של בעלי

שאלה מקטגוריה:

שלום רב
התרשמתי מאוד לטובה מהרגישות האהבה והמקצועיות בה אתם משיבים , אשמח ואודה על עזרתכם.
אנחנו משפחה חרדית חסידית, נשואים 7 שנים ב”ה ויש לנו 4 ילדים. בדרכ הזוגיות בינינו טובה ואוהבת.
לבעלי יש סמארטפון שמעסיק אותו הרבה, הוא תמיד יהיה לידו, גם בזמן ארוחה, בנוחיות במחילה.., בכל מקום וזמן פרט לזמן תפילה.
בעלי מגדיר את עצמו כירא שמיים, הוא בן זוג טוב ואבא נהדר, אנחנו מאוד אוהבים ורוצים את הביחד.
הוא קובע עיתים מידי יום וגם מוסר שיעורים.
בזמן האחרון שמתי לב שכמעט כל יום הוא עם הסמרטפון שלו וצופה בטריילרים סרטונים של 2-3 דקות של כל מיני סרטים, סרטי הוליווד ממש, לא סרטים לימודיים. בחלק מהסרטונים הכוכבת הראשית היא אישה, לרוב גם מאוד יפה ומרשימה, מן הסתם. לרוב גם לא לבושה בצניעות, או שבסרטון עצמו יש מס רגעים של סצנות ממש לא צנועות. לא תמיד אני ממש רואה אותו עושה זאת ולפעמים גם חוטאת ובודקת בהיסטוריה, נוכחת לדעת שצדקתי, מרגישה נבגדת ונכנסת לעצבות של כמה ימים. לפעמים אני נותנת לזה לעבור מאליו ולפעמים אני מדברת איתו על זה. ואז זה עוזר אולי לשבועיים ואז הוא חוזר לסרטונים האלה. זה ככה מתחילת הנישואין שלנו עד היום. לפעמים אני פונה אליו בשיחה בעדינות, לפעמים במכתב, בלב נשבר ומתוך אהבה, אבל בפעם האחרונה כבר ממש נמאס לי. לאחרונה כשהערתי לו על כך אז הוא מיתמם. וכשאני “מזכירה” מה היה שם אז פתאום הוא “נזכר”..כשאני מסבירה שזה פשוט אסור, פוגע בי, בשלום בית, בקדושה בינינו, פוגע בו ובשמירת העיניים שלו וכו וכו אז הוא יודע לתרץ מאוד יפה ש:
א.זה רק סרטונים של 2-3 דק’ וזה לא שהוא רואה סרט..
ב. שזה מפתח לו את התודעה..שהוא רואה סרטונים על אנשים עם כוחות מיוחדים כל מיני מדע בדיוני. בנוסף לעובדה שהוא יודע איך לדבר ומה להגיד כדי לצאת מכל מיני מצבים ואני מרגישה שזה מה שהוא עשה בנק’ הזו, מה גם שהרבה סרטונים שהוא רואה אין להם שום קשר לתודעה
ג.הוא לא מצדיק את מה שהוא עושה אבל אומר שעדיין לא מצא תחליף למה כן לראות כשהוא רוצה לנוח ולהיות עם עצמו

אציין שאני מראה אליו המון אהבה, יחס חם, מבשלת מנקה, מגדלת את הילדים, באמת הכול במסירות, וכמעט ולא דורשת ממנו הרבה. ראיתי תשובה לשאלה די דומה של מישהי שבתשובה הצעתם לה לפתח את עצמה. אבל התשובה הזו לא מספיקה לי.

בפעם האחרונה שהערתי לו על כך פתחתי הכול ולצערי גם דיברתי ממש בכעס ובזלזול. כי אני מרגישה שהוא לא רוצה לקחת אחריות על המצב, ולא באמת ישנה את ההתנהגות שלו, כי זה כבר חוזר על עצמו בלופ כבר כמה וכמה שנים,( מעבר לזה שאני מפחדת שזה יחמיר לדברים גרועים עוד יותר,) אז הוא נפגע מהזלזול שלי ואנחנו לא מדברים כבר כמה ימים. אני לא מבינה איך זה לא מפריע לו לראות את הסרטונים האילו, סרטון אחד אחרי השני, זה לא שזה בטעות או משהו, ואחכ לשבת וללמוד תורה, או להיות איתי ביחד כשאחת הנשים אולי עוד אצלו בראש. הוא אומר שזה ממש לא כך ושאני נכנסת לסרטים..
אני לא מוכנה להמשיך עם המצב הזה ומרגישה שאני רוצה לקחת כמה צעדים אחורה בנתינה ובאהבה שלי, ולצאת לכמה זמן מהתמונה הזוגית מבחינה רגשית. ההכחשה שלו והתירוצים השקריים האילו שהוא מנסה לייפייף את זה באיזושהיא סיבה רוחנית פשוט עוררו בי זלזול כלפיו. בעיניי זאת ממש עצת היצר.
הבעיה היא שהוא לא רואה שיש פה בעיה וימשיך ויצפה בזה בשמחה כל עוד אני לא אגיד כלום. אני יודעת שאני חשובה לו והרגש שלי חשוב לו וכשהוא מפסיק לכמה זמן זה רק בשבילי כי מבחינתו הוא צריך להשתפר בזה הוא יודע אבל זה לא בראש מעייניו.
אני מרגישה שמה שאני עושה לא עובד..
אז ..מה לעשות? איך להתמודד? מה להגיד?
תודה רבה
תבורכו

תשובה:

רעיה מסורה ויקרה שלום,

ראשית קבלי את הערכתי על תפקודך המסור והחם, על המסירות וההשקעה שלך בביתך במשפחתך ובזוגיות.

זה המון!!! וזה ראוי לכמה שורות טובות של מילים חמות וטפיחה על גב שאני מקווה שאת נותנת לעצמך.

מקריאת השאלה שלך עולה תמונה של אשה מסורה ששואפת לבית יציב וערכי . וזו שאיפה טהורה ומכוונת נכון, זה המקום שלך אשה יהודיה עם נפש טהורה להתפלל ולקוות על בית כזה- עבורך, עבור בעלך ועבור ילדיך.

אני מאמינה שאת מתפללת הרבה על זה, תמשיכי, יש לך כח!!

המטרה שלך מצויינת.

השאלה היא הדרך.

את בעצמך מציינת שכל מה שאת עושה לא מועיל, ואולי אפילו מרחיק, מכאיב ולא משיג תוצאות.

אז כל הכבוד לך שאת עוצרת ושואלת!!! זה מראה שיש לך אינסטינקטים בריאים וחשיבה הגיונית. לדעת לעצור זוהי חכמה עצומה.

והשאלה היא מה הלאה?

את מציינת שבעלך ירא שמים ומוסיפה סיוג, “כך הוא מגדיר את עצמו.”

למה?

איך את מגדירה אותו?

מה את מרגישה כלפיו?

לפי התאור והפרטים שנתת הוא מקפיד על סדרי לימוד, על תפילה בלי בלבולים. הוא מוסר שעורים, הוא נחשב לאישיות תורנית. הוא אדם רוחני, זה מרשים, את מרגישה את זה?

את יכולה להוסיף עוד פרטים טובים לרשימה הערכית הזו?

עצרי רגע , תנשמי,

השארתי לך כאן רווח.

מה את אומרת על הפרטים ברשימה הרוחנית הזו?

נכון יש לו גם “קטע” עם הסמארטפון, אבל האם זה כל האישיות שלו?

או שאני מתמקדת רק בזה?

השאלה העיקרית היא מה את מרגישה כלפיו?

הערכה? או כעס?

גבר שלא חש הערכה כלפיו יתבצר יותר ויותר בעמדותיו, רק ככה הוא יחוש שווה ערך בעיני עצמו. גבר שיחוש הערכה גדולה אליו, יהיה בו הכח לתפוס את עצמו, אבל שימי לב- הוא יעשה זאת לבד.

כפי שכתבת הוא מודע היטב לכל מה שאת אומרת, הוא מבין היטב את הבעיה הטמונה בסרטים, כלומר אין כאן חידוש, לא שינית לו את התפיסה, אלא שאת מרגישה שהוא “חסום”.

וזה לא מאפיין אותו ה”חסימה” הזו, הוא בעל טוב יש בינכם זרימה וחום, רק פה הוא נתקע.

אז אולי נבדוק למה באה לכאן חסימה?

לאשה יש כח עצום היא זו שמשרה את האוירה בבית, היא האחראית על הזרימה ועל “מזג האויר”.

אם יש “חסימה” כדאי לבדוק איך היא הגיעה לבית שלכם.

אולי את משדרת לו מצב שבו את “נעולה” על משהו, אולי גם בך יש איזה מחסום, חומה ענקית שמסתירה את אישיותו הרוחנית, וננעלת על עניין מסויים מאד?

את נשמעת, כנה אמיצה ומסורה, אז בואי תני צ’אנס, גייסי את כל כוחותייך, ותהיי אמיתית,

את מסוגלת לפרוץ את הנעילה הזו? להסיר את המחסום?

כלומר את משנה פוזה-

את מעלימה עין לגמרי מנושא זה, הוא לא קיים, את לא בודקת ומחטטת: מה הוא ראה?

את לא מנפחת דברים במחשבתך כדי להצדיק את ההיסטריה: מי יודע מה הוא חושב עכשיו? מי יודע כמה הוא מושפע ממה שראה?

ובמקום זה את משקיעה הרבה בלטפח את הטוב שבו, להעריך באמת את הנקודות הרוחניות שלו,

להתעניין בשיעורי התורה שהוא מוסר, להקשיב לנקודות מסוימות מהשעור, להרהר בהן, להחמיא עליהן מתוך הבנה והתעניינות,

ציינת שהוא אדם רוחני, תוכלי למצוא דברים להתייעץ איתו, בנושאים אמוניים, חינוך ילדים, הכל חוץ מסמארטפון וענייניו, גם לא ברמיזה.

לאט לאט את בונה בתוכך הערכה לבן זוגך לא רק ברמה האנושית שלו אלא גם ברמה הרוחנית שלו.

צייני לעצמך נקודות ראויות לשבח, ערכי לך רשימה, אל תזלזלי בפעולה הפשוטה הזו, היא עושה הרבה סדר בראש.

יתכן שהוא מעצמו יופתע ויעלה את השאלה: מה לא מפריע לך כבר?

יתכן שממש תרצי לזעוק:” בטח שמפריע ,אני מתה מזה…”

אבל- תנשמי עמוק…

אני מקווה שתהיי מסוגלת לומר לו וגם כבר להרגיש :”אני מעריכה אותך ואת שיקול דעתך וסומכת עליך באמת שתחליט עבור עצמך החלטות שטובות לך”..

אני מעריכה אותך ונותנת בך אמון שיש לך כח לנשום עמוק ולצאת לדרך, את טיפוס ששואף לטוב, לא מסתפק בבינוניות, את מוכנה להעניק מעצמך הרבה בשביל הזוגיות, אז יש בך את היכולת לתת לו גם את המתנה הזו- שהיא אחת המתנות הגדולות ביותר שאפשר לתת לבעל- הערכה ואמון,

אני מאחלת בשבילך שתמצאי מסילות ללבך ואז גם לליבו-

ומייחלת בשבילך לבית מואר בטוב ובשלום.

אז צאי לדרך, אני כאן אם בכל אופן קשה…

אסתי

5381293@gmail.com

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

בעלי מאיים שיום אחד הוא יעזוב
אני נשואה 18 שנה יש עלויות ומורדות אני ב3 שנים אחרונות לומדת לימודים אקדמאים ויש תקופות של מבחנים ומאוד קשה לי לתפקד אבל משתדלת אבל הוא לא רואה את זה לאחרונה המצב החריף זה היה יום שלמדתי והוא פשוט אמר לי שנמאס לו ויום אחד יזרוק אותי לכלבים אז אמרתי...
בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש חיבור ורגש אלי
אני אישה חרדית בת 25, נשואה כשנה וחצי. אני אשת קריירה, בעלי אברך. מתחילת הנישואין אנחנו במצב מתמשך של חוסר חיבור רגשי מצד בעלי. בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש מספיק חיבור אלי. זה מציק גם לו וכמובן גם לי. אני מרגישה חוסר ביטחון רגשי וחרדת נטישה. באזור 11 חודשים אחרי...
פערים עצומים ביני לבין בעלי בתקשורת
שלום אקשיבה ותודה על הפלטפורמה הכ”כ חשובה הזו, פשוט חסד גדול. בעלי ואני נשואים קצת יותר מחצי שנה אחרי שנה של קשר. הוא איש מתוק עם לב טוב אכפתי שדואג לי, אך מנגד ישנם פערים שהולכים וגדלים בנינו. בעלי איש עם שכל ישר שמתקשה מאוד לדבר ולהבין רגש. הוא מתייחס...
יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי ובעיקר מאז שילדתי
מאד נהנת מהתוכן שבאתר. תבורכו. אני בת 30, התחתנתי לפני כשנה וחצי ותוך 3 חודשים הריון ברוך ה’. הזוגיות שלנו לעיתים סבילה ולעיתים טובה. יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי, הלידה במלחמה בכלל היתה אתגר. מלהיות רווקה פעילה ששמלאה את החיים בעשייה, מתנהלת כלכלית לבד וקונה מה שנראה לי,...
אני ובעלי לא מסכימים על מקום מגורים
נשואה טרייה לבעלי, אנחנו לא מסתדרים אנחנו רבים על איזור המגורים העתידי שלנו ללא הצלחה, אנחנו בטיפול זוגי, לי חשוב להקים את העסק שלי באיזור שהוא מאוד ספציפי בין שעה לארבעים דק נסיעה מהאיזור שלנו , בעלי לא מוכן לשמוע הוא רוצה לגור ליד אמא שלו , הסברתי לו כשיהיה...
אשתי לא סומכת עלי בנושאים דתיים
אני נשוי מזה כשנתיים וביני לבין אשתי ישנם פערים ברמת הדת ואני חש שהיא פשוט לא סומכת עליי בכל מה שקשור לנושא הדתי, כשעולה נושא/שאלה אם אני אומר x ישר התגובה היא ”מי אמר” ו”צריך לבדוק” וזה כולל גם דברים שנוהגים בבית הוריי ואציין שאבי הוא מספיק בר סמכא בשביל...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן