The Butterfly Button
האם להתגרש??? האם יש סיכוי לשינוי???

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה
אני בן 32, נשוי 6 שנים ויש לנו 2 בנות.
באופן כללי אני גבר שעושה הכל בבית, שוטף רצפה, מכבס ואפילו מכין אוכל, קם בלילות בשביל הבנות,, וכל זה בשמחה ובאהבה.
ואשתי היא בדיוק ההפך ממני, כל דבר שהיא עושה אתה מרגיש כאילו היא עושה טובה, תמיד מנסה להתחמק ממטלות הבית וכך יוצא שברגע שאני נכנס מהעבודה היא נשכבת על הספה וגולשת בסלולרי וכל מטלות הבית מוטלות עלי.
*על הדברים האלה עד היום סתמתי את הפה ואמרתי שעל זה אני לא מפרק את הבית.
בתקופה האחרונה, אשתי התחילה לקלל אותי ואפילו הרימה עלי ידיים כמה פעמים רק כי לא עשיתי את מה שהיא רוצה באותו רגע, באופן כללי הצורת דיבור שלה אלי מאוד מזלזלת .
היא כל היום הולכת לבזבז את הכסף שלנו ללא הבחנה כך שכל ההוצאות האלה גורמות לנו להיתקע באותו מקום ולא להתקדם ואף לצבור חובות.
בהתחלה הייתי מעיר ומבקש שתפסיק עם ההתנהגות הזו וזה לא עזר, עכשיו אני פשוט יושב ושותק ולא יודע מה לעשות????
נוסיף לזה שהיא לא מסכימה שנלך לבקר את ההורים שלי כך יוצא שבנותי לא מכירות כמעט את סבא וסבתא שלהן!!
באופן כללי אני כבר לא סובל אותה ומרגיש מחנק בגרון לידה אני רק מפחד שהיא לא תכעס או תלך לבזבז עוד כסף.
מצד אחד בא לי לקום וללכת ולבנות חיים טובים יותר מצד שני אני לא מסוגל לעשות את זה בגלל הילדות שלי שאני דואג להן ולא רוצה שיפגעו מהצעד הזה.

אשמח לדעת מה עלי לעשות???
תודה!

תשובה:

שלום לך פונה יקר,

קראתי את מכתבך שוב ושוב ושוב, וכאבתי עמך מאד את כאבך.

אתה מתאר חיי נישואין מאתגרים מאד, שבהם אתה עושה כל אשר לאל ידך כדי שהבית יתנהל כראוי, מטפל בילדות במסירות, מושיט יד לעזרה, ואף יותר מכך, עיקר עול הבית מונח עליך ממש.

אך אשתך לא מחזירה לך באותה מטבע. (וזאת בלשון המעטה). היא מזלזלת בך, מקללת אותך, ואף מרימה עליך יד. לנוכח מציאות לא פשוטה זו, המחשבה הראשונה שעולה לראש היא, למה לי ? למה לי להמשיך ולחיות עימה? למה לי להמשיך ולסבול ממנה?

אני ממשיכה להאזין למילותיך, והנה ממכתבך עולה, שהנך אדם שקול, הבוחן את צעדיו בכובד ראש, ומבין היטב שלכל צעד יש מחיר. כן, גם לפירוק ‘חבילת הנישואין’ יש השלכות רבות, שיש לשקול אותן בזהירות ובשום שכל. המחשבה הראשונה היא על הילדות כמובן, שיאלצו להקרע בין שני בתים ושני הורים, ולא יזכו לגדול בבית שלם על כל המשמעויות הנלוות לכך. העובדה שהנך חושב על טובתן ולא שש אלי פתרונות קסם שעשויים חלילה לפגוע בהן, רק מעצימה את תחושתי כי אדם טוב לב הנך, אחראי, הבוחן את צעדיו, ולא ממהר לעשות צעדים קורצים, שעשויים להתגלות בהמשך כמובילים לקשיים אחרים ונוספים.

מצד שני, האם גם השארת המצב על כנו, לא תפגע חלילה בילדות? האם ילד שנחשף לאינטרקציה כזו בין הוריו, לא עשוי חלילה להינזק מכך? הרי גם למערכת יחסים רעועה , כפי שהנך מתארה כעת, כששאלת הגירושין מרחפת כל הזמן באוויר,יש, ככל הנראה, השפעה דורסנית על בני הבית, ועל הילדים בפרט.

נמצא איפה אתה בצומת דרכים, כשכל אפשרות העומדת לנגד עיניך היא בבחינת ‘אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי’. אוי לי אם אתגרש, ואוי לי אם לא אתגרש.

לא כדי לדכא את רוחך אומרת אני לך דברים אלו, כדי להכינך לשלב הבא בדברי. ברצוני לבחון עמך, האמנם יש רק שני דרכי פעולה? האם חובה לפנות ימינה או שמאלה, או שאולי קיימת דרך שלישית.

ברצוני להפנות את הזרקור לרגע אליך-עצמך. לפי תיאורך, אשתך נוהגת באופן ‘חסר גבולות’ הן בהתייחסותה לכסף, למשאבים הכלכליים המשותפים, הן ביחס לניצול הזמן העומד לרשותה, ושיאו של יחס זה, בא לידי ביטוי בפריצת גבולותיך שלך, וביחסה המזלזל כלפיך. השאלה שמטרידה אותי מתאור זה, היא מה גורם לאדם להתנהל באופן כזה, כך שאשתו ‘מרשה לעצמה’ לנהוג כך כלפיו, מבלי לחשוש מתגובתו? מה מביאו לרצותה, לעשות כל מאמץ להשביע את רצונה, להיות הבעל והאב הראוי, כשצרכיו וזכויותיו נרמסים עד אימה, והיא מתנהלת בבטחון שהוא נמצא ‘בכיסה הקטן’, כאילו מה שלא תעשה, הוא יהיה שם תמיד עבורה, זמין לשירותה ולעזרתה, ולפיכך היא יכולה לנהוג בו ככל העולה על רוחה?

שלא ישתמע חלילה מדברי, כאילו אני מאשימה אותך בהתנהגותה כלפיך. אלא רק רוצה שתשים לבך לעובדה שלעיתים מעשינו משדרים באופן ‘בלתי מודע’ מסרים לסביבה שגורמת להם לתפוס אותנו באופן מסויים, ולהגיב אלינו בדרך שבה הם מבינים את שדרינו.

לפיכך- אם אכן הנך משדר לה שמה שהיא לא תעשה, ואיך שלא תחליט לפעול, אתה תמיד תהיה זה שתעשה כל אשר לאל ידך להיטיב עימה, שזמינותך האין-סופית הינה מובנת מאליה , הרי שיש בכך כדי להסביר מדוע היא גם פחות מוערכת על ידה.

אם אכן כך הדבר, הרי שהשינוי חייב להתחיל בך.

עליך ללכת לטיפול ולהתגייס באופן עמוק לשינוי פנימי. שאם לא כן, גם אם תחליט להתגרש ממנה, אתה עשוי לשחזר התנהלות זו גם במערכת הזוגית הבאה שלך, ו’להזמין’ התנהגות שתלטנית כלפיך, בכך שהנך נותן את עצמך תמיד ללא תנאי וללא גבול מתוך מאמץ לרצות את השני באופן שאתה מאבד חלקים משמעותיים מעצמך ומזהותך.

עליך ללמוד (ביסודיות ובתרגול תמידי, כמו שלומדים שפה זרה, אין פה הוקוס פוקוס’) כיצד לזקוף את גבך ולדרוש את זכויותיך ואת היחס ההוגן והראוי, המגיע לך. עליך לעשות זאת בלווי מקצועי, שכן רק כך, בהדרכה נכונה ומקצועית, תשתנה בביתך הדינמיקה הפנימית השוררת ביניכם. אשתך עשויה לשנות את דרכה, רק אם תחוש שהקרקע המוכרת שבה אתה זה שסופג אותה תמיד על שלל התנהגויותיה, נשמטת תחת רגליה. יתכן מאד שזה יוביל לשיח חדש ביניכם, לתאום ציפיות מחודש, ולכריתת ברית זוגית מחודשת על יסודות של כבוד הדדי, וכיבוד הגבולות, זה של זו וזו של זה.

כפי שתראה, לא אוכל להמליץ לך להתגרש או לא להתגרש. זו שאלה כבדת משקל, ותשובה לה תוכל אך אתה לקבל בעצמך, לאחר שתבין את מלוא המחיר שתשלם על כל צעד שתעשה, ודומני שהנך מבינו היטב.

לא נותר לי אלא לחזור על המלצתי החמה, לך לטיפול, שיזקוף את גבך, ובעזרת ה’, יגרום גם לריקוד הזוגי שביניכם להתנהל מתוך כללים אחרים, של כבוד ונתינה הדדיים, ולא מתוך ריצוי חד-צדדי.

בהצלחה רבה בכל אשר תפנה ותעשה

ורדית

varditro@mailhuji.ac.il

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

בעלי מאיים שיום אחד הוא יעזוב
אני נשואה 18 שנה יש עלויות ומורדות אני ב3 שנים אחרונות לומדת לימודים אקדמאים ויש תקופות של מבחנים ומאוד קשה לי לתפקד אבל משתדלת אבל הוא לא רואה את זה לאחרונה המצב החריף זה היה יום שלמדתי והוא פשוט אמר לי שנמאס לו ויום אחד יזרוק אותי לכלבים אז אמרתי...
בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש חיבור ורגש אלי
אני אישה חרדית בת 25, נשואה כשנה וחצי. אני אשת קריירה, בעלי אברך. מתחילת הנישואין אנחנו במצב מתמשך של חוסר חיבור רגשי מצד בעלי. בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש מספיק חיבור אלי. זה מציק גם לו וכמובן גם לי. אני מרגישה חוסר ביטחון רגשי וחרדת נטישה. באזור 11 חודשים אחרי...
פערים עצומים ביני לבין בעלי בתקשורת
שלום אקשיבה ותודה על הפלטפורמה הכ”כ חשובה הזו, פשוט חסד גדול. בעלי ואני נשואים קצת יותר מחצי שנה אחרי שנה של קשר. הוא איש מתוק עם לב טוב אכפתי שדואג לי, אך מנגד ישנם פערים שהולכים וגדלים בנינו. בעלי איש עם שכל ישר שמתקשה מאוד לדבר ולהבין רגש. הוא מתייחס...
יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי ובעיקר מאז שילדתי
מאד נהנת מהתוכן שבאתר. תבורכו. אני בת 30, התחתנתי לפני כשנה וחצי ותוך 3 חודשים הריון ברוך ה’. הזוגיות שלנו לעיתים סבילה ולעיתים טובה. יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי, הלידה במלחמה בכלל היתה אתגר. מלהיות רווקה פעילה ששמלאה את החיים בעשייה, מתנהלת כלכלית לבד וקונה מה שנראה לי,...
אני ובעלי לא מסכימים על מקום מגורים
נשואה טרייה לבעלי, אנחנו לא מסתדרים אנחנו רבים על איזור המגורים העתידי שלנו ללא הצלחה, אנחנו בטיפול זוגי, לי חשוב להקים את העסק שלי באיזור שהוא מאוד ספציפי בין שעה לארבעים דק נסיעה מהאיזור שלנו , בעלי לא מוכן לשמוע הוא רוצה לגור ליד אמא שלו , הסברתי לו כשיהיה...
אשתי לא סומכת עלי בנושאים דתיים
אני נשוי מזה כשנתיים וביני לבין אשתי ישנם פערים ברמת הדת ואני חש שהיא פשוט לא סומכת עליי בכל מה שקשור לנושא הדתי, כשעולה נושא/שאלה אם אני אומר x ישר התגובה היא ”מי אמר” ו”צריך לבדוק” וזה כולל גם דברים שנוהגים בבית הוריי ואציין שאבי הוא מספיק בר סמכא בשביל...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן