The Butterfly Button
האם להתגרש??? האם יש סיכוי לשינוי???

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה
אני בן 32, נשוי 6 שנים ויש לנו 2 בנות.
באופן כללי אני גבר שעושה הכל בבית, שוטף רצפה, מכבס ואפילו מכין אוכל, קם בלילות בשביל הבנות,, וכל זה בשמחה ובאהבה.
ואשתי היא בדיוק ההפך ממני, כל דבר שהיא עושה אתה מרגיש כאילו היא עושה טובה, תמיד מנסה להתחמק ממטלות הבית וכך יוצא שברגע שאני נכנס מהעבודה היא נשכבת על הספה וגולשת בסלולרי וכל מטלות הבית מוטלות עלי.
*על הדברים האלה עד היום סתמתי את הפה ואמרתי שעל זה אני לא מפרק את הבית.
בתקופה האחרונה, אשתי התחילה לקלל אותי ואפילו הרימה עלי ידיים כמה פעמים רק כי לא עשיתי את מה שהיא רוצה באותו רגע, באופן כללי הצורת דיבור שלה אלי מאוד מזלזלת .
היא כל היום הולכת לבזבז את הכסף שלנו ללא הבחנה כך שכל ההוצאות האלה גורמות לנו להיתקע באותו מקום ולא להתקדם ואף לצבור חובות.
בהתחלה הייתי מעיר ומבקש שתפסיק עם ההתנהגות הזו וזה לא עזר, עכשיו אני פשוט יושב ושותק ולא יודע מה לעשות????
נוסיף לזה שהיא לא מסכימה שנלך לבקר את ההורים שלי כך יוצא שבנותי לא מכירות כמעט את סבא וסבתא שלהן!!
באופן כללי אני כבר לא סובל אותה ומרגיש מחנק בגרון לידה אני רק מפחד שהיא לא תכעס או תלך לבזבז עוד כסף.
מצד אחד בא לי לקום וללכת ולבנות חיים טובים יותר מצד שני אני לא מסוגל לעשות את זה בגלל הילדות שלי שאני דואג להן ולא רוצה שיפגעו מהצעד הזה.

אשמח לדעת מה עלי לעשות???
תודה!

תשובה:

שלום לך פונה יקר,

קראתי את מכתבך שוב ושוב ושוב, וכאבתי עמך מאד את כאבך.

אתה מתאר חיי נישואין מאתגרים מאד, שבהם אתה עושה כל אשר לאל ידך כדי שהבית יתנהל כראוי, מטפל בילדות במסירות, מושיט יד לעזרה, ואף יותר מכך, עיקר עול הבית מונח עליך ממש.

אך אשתך לא מחזירה לך באותה מטבע. (וזאת בלשון המעטה). היא מזלזלת בך, מקללת אותך, ואף מרימה עליך יד. לנוכח מציאות לא פשוטה זו, המחשבה הראשונה שעולה לראש היא, למה לי ? למה לי להמשיך ולחיות עימה? למה לי להמשיך ולסבול ממנה?

אני ממשיכה להאזין למילותיך, והנה ממכתבך עולה, שהנך אדם שקול, הבוחן את צעדיו בכובד ראש, ומבין היטב שלכל צעד יש מחיר. כן, גם לפירוק 'חבילת הנישואין' יש השלכות רבות, שיש לשקול אותן בזהירות ובשום שכל. המחשבה הראשונה היא על הילדות כמובן, שיאלצו להקרע בין שני בתים ושני הורים, ולא יזכו לגדול בבית שלם על כל המשמעויות הנלוות לכך. העובדה שהנך חושב על טובתן ולא שש אלי פתרונות קסם שעשויים חלילה לפגוע בהן, רק מעצימה את תחושתי כי אדם טוב לב הנך, אחראי, הבוחן את צעדיו, ולא ממהר לעשות צעדים קורצים, שעשויים להתגלות בהמשך כמובילים לקשיים אחרים ונוספים.

מצד שני, האם גם השארת המצב על כנו, לא תפגע חלילה בילדות? האם ילד שנחשף לאינטרקציה כזו בין הוריו, לא עשוי חלילה להינזק מכך? הרי גם למערכת יחסים רעועה , כפי שהנך מתארה כעת, כששאלת הגירושין מרחפת כל הזמן באוויר,יש, ככל הנראה, השפעה דורסנית על בני הבית, ועל הילדים בפרט.

נמצא איפה אתה בצומת דרכים, כשכל אפשרות העומדת לנגד עיניך היא בבחינת 'אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי'. אוי לי אם אתגרש, ואוי לי אם לא אתגרש.

לא כדי לדכא את רוחך אומרת אני לך דברים אלו, כדי להכינך לשלב הבא בדברי. ברצוני לבחון עמך, האמנם יש רק שני דרכי פעולה? האם חובה לפנות ימינה או שמאלה, או שאולי קיימת דרך שלישית.

ברצוני להפנות את הזרקור לרגע אליך-עצמך. לפי תיאורך, אשתך נוהגת באופן 'חסר גבולות' הן בהתייחסותה לכסף, למשאבים הכלכליים המשותפים, הן ביחס לניצול הזמן העומד לרשותה, ושיאו של יחס זה, בא לידי ביטוי בפריצת גבולותיך שלך, וביחסה המזלזל כלפיך. השאלה שמטרידה אותי מתאור זה, היא מה גורם לאדם להתנהל באופן כזה, כך שאשתו 'מרשה לעצמה' לנהוג כך כלפיו, מבלי לחשוש מתגובתו? מה מביאו לרצותה, לעשות כל מאמץ להשביע את רצונה, להיות הבעל והאב הראוי, כשצרכיו וזכויותיו נרמסים עד אימה, והיא מתנהלת בבטחון שהוא נמצא 'בכיסה הקטן', כאילו מה שלא תעשה, הוא יהיה שם תמיד עבורה, זמין לשירותה ולעזרתה, ולפיכך היא יכולה לנהוג בו ככל העולה על רוחה?

שלא ישתמע חלילה מדברי, כאילו אני מאשימה אותך בהתנהגותה כלפיך. אלא רק רוצה שתשים לבך לעובדה שלעיתים מעשינו משדרים באופן 'בלתי מודע' מסרים לסביבה שגורמת להם לתפוס אותנו באופן מסויים, ולהגיב אלינו בדרך שבה הם מבינים את שדרינו.

לפיכך- אם אכן הנך משדר לה שמה שהיא לא תעשה, ואיך שלא תחליט לפעול, אתה תמיד תהיה זה שתעשה כל אשר לאל ידך להיטיב עימה, שזמינותך האין-סופית הינה מובנת מאליה , הרי שיש בכך כדי להסביר מדוע היא גם פחות מוערכת על ידה.

אם אכן כך הדבר, הרי שהשינוי חייב להתחיל בך.

עליך ללכת לטיפול ולהתגייס באופן עמוק לשינוי פנימי. שאם לא כן, גם אם תחליט להתגרש ממנה, אתה עשוי לשחזר התנהלות זו גם במערכת הזוגית הבאה שלך, ו'להזמין' התנהגות שתלטנית כלפיך, בכך שהנך נותן את עצמך תמיד ללא תנאי וללא גבול מתוך מאמץ לרצות את השני באופן שאתה מאבד חלקים משמעותיים מעצמך ומזהותך.

עליך ללמוד (ביסודיות ובתרגול תמידי, כמו שלומדים שפה זרה, אין פה הוקוס פוקוס') כיצד לזקוף את גבך ולדרוש את זכויותיך ואת היחס ההוגן והראוי, המגיע לך. עליך לעשות זאת בלווי מקצועי, שכן רק כך, בהדרכה נכונה ומקצועית, תשתנה בביתך הדינמיקה הפנימית השוררת ביניכם. אשתך עשויה לשנות את דרכה, רק אם תחוש שהקרקע המוכרת שבה אתה זה שסופג אותה תמיד על שלל התנהגויותיה, נשמטת תחת רגליה. יתכן מאד שזה יוביל לשיח חדש ביניכם, לתאום ציפיות מחודש, ולכריתת ברית זוגית מחודשת על יסודות של כבוד הדדי, וכיבוד הגבולות, זה של זו וזו של זה.

כפי שתראה, לא אוכל להמליץ לך להתגרש או לא להתגרש. זו שאלה כבדת משקל, ותשובה לה תוכל אך אתה לקבל בעצמך, לאחר שתבין את מלוא המחיר שתשלם על כל צעד שתעשה, ודומני שהנך מבינו היטב.

לא נותר לי אלא לחזור על המלצתי החמה, לך לטיפול, שיזקוף את גבך, ובעזרת ה', יגרום גם לריקוד הזוגי שביניכם להתנהל מתוך כללים אחרים, של כבוד ונתינה הדדיים, ולא מתוך ריצוי חד-צדדי.

בהצלחה רבה בכל אשר תפנה ותעשה

ורדית

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן