The Butterfly Button
בשביל מה יש ילדים בנכות מאד גבוהה?

שאלה מקטגוריה:

תודה רבה על האתר המעולה שלכם, תמשיכו לעשות ולהצליח!
יש במשפחתנו ילד מיוחד מאד, כמעט ולא מתקשר ורמת התפקוד שלו היא כמעט אפסית, צריך השגחה צמודה 24/7 , אין לו הבחנה שכלית ויכול לעשות נזקים כל היום ההורים המסורים ניסו ומנסים כל סוגי תרפיות כדי לעזור להתפתחותו ולהעשיר את חייו, אבל רואים איך הוא במישור ואין התקדמות לצערנו הרב. הכאב הוא מנת חלק המשפחה ( וגם זה משפיע ומביא השלכות להתנהלות המשפחה וליחסים עם שאר הילדים …)
השאלה שלי היא בפן ההשקפתי / דתי:
מהי מטרת הילדים בנכות מאד גבוהה ?
ההורים וכל המעגל המשפחתי סובלים בצורה מתמדת ומתמשכת .
מבינה שירידת הנשמות לעולם היא כדי להתלבש בגוף ולעשות רצון ה״ בעוה״ז, אבל ילדים מיוחדים שכמעט ולא מתפקדים , מה מטרתם בעולם חוץ מלהביא סבל מתמיד ?
כותבת את השורות עם כאב גדול .
תודה רבה.

תשובה:

שלום נשמה יקרה,

אני כותבת אלייך למרות שאנחנו לא מכירות. אני לא יודעת דבר על הגיל, המראה, מקום המגורים, המצב המשפחתי, תכונות האופי, הכישרונות או העיסוק שלך. אפילו את שמך אני לא יודעת ובכל זאת אני כותבת אלייך. אלייך האדם, הלב והנשמה. אלייך הניצוץ האלוקי.

כל השאר זה עטיפות. עטיפות חשובות שבלעדיהן קשה להתנהל ולתפקד בעולמנו, אבל עדיין שכבות של 'מלבושים' שמעבר להן שוכנת הנשמה הנצחית.

האם שמת לב כמה אנחנו מרבים להתייחס למלבושים האלה?

אני זוכרת איך בכיתי כשנולד מאיר שלנו והתברר שיש לו תסמונת דאון.

בכיתי עליו, תינוק חמוד שמסלול חייו הולך להיות קשה ושונה משל תינוק רגיל, ובכיתי גם על החלומות של עצמי שברגע אחד התאדו. כמה רציתי לראות את בעלי לומד משניות עם הילד שלנו!

זו תגובה טבעית ונורמאלית, אבל היום אני מבינה שהיא משקפת עולם שמעריך תפקוד, הצלחות, הישגים ומלבושים.

מאיר לימד אותי לשים לב אל הנשמה ורק אל הנשמה. כשמתחברים לנשמה של הזולת חווים קשר עמוק ופנימי שאין לו תחליף.

כיום אני מדריכה הורים לילדים עם פגיעה מוחית.

אני זוכה לפגוש הורים לילדים שבקושי מתפקדים, ונפעמת בכל פעם מחדש מעוצמת האהבה שיש להם כלפי הנשמה שהופקדה בידם.

באיזו עדינות ורכות הם עוטפים אותו ובאיזו נחישות וגבורה הם נלחמים עליו! לפעמים אני עומדת דום מול דרגות בלתי נתפסות של חסד של אמת שנעשה בבית באופן יומיומי, בלי תעודות הוקרה ואפילו בלי פידבק מצד הילד שכלפיו החסד העצום הזה נעשה.

יש הורים שמבקשים רשות מהילד בכל פעם שהם מחליפים לו טיטול ואחרים נזהרים שלא לדבר בנוכחותו על קשיים שכרוכים בו.

משום מה, לצד הקושי הגדול שההורים האלה חווים יום יום, אני שמה לב שאלה אנשים יוצאי דופן.

יש להם עוצמה פנימית, הם מלאי הכרת טוב ובאופן כללי מאוד מוארים. הרבה הורים מספרים שעצם הנוכחות של הילד הזה בחייהם הפכה אותם לאנשים יותר רגישים כלפי הזולת,

אנשים שלא מקבלים שום דבר בחיים כמובן מאליו, אנשים מלאי אהבת אדם באשר הוא. במילים אחרות – הם למדו ליצור קשר-עוקף-מלבושים, קשר של נשמה לנשמה.

אשתף אותך באנקדוטה קטנה: לפני שבוע שוחחתי בטלפון עם מכרה שלא פגשתי כבר שנים, וסיפרתי לה שיש לנו ילד עם תסמונת דאון.

שמעתי את האנחה האמפתית שלה וחייכתי לעצמי. לו ידעה כמה גדלתי ולמדתי בזכות מאיר, המורה הקטן שלנו! למדתי על המוח ועל התפתחות של ילדים אבל הרבה יותר מזה – למדתי לפגוש את הנשמה של האחר מבעד לכל הלבושים.

אני חוזרת לשאלה שלך, איזו תכלית יש בחיים ללא תפקוד.

זו שאלה גדולה, אבל הרי עצם קיומם של ילדים כאלה היא גילוי של רצון ה'.

ר' משה שפירא כתב להורים לילדה פגועת מוח, שנשמות שלא מסוגלות לפעול לתיקון עצמן, כנראה אינן זקוקות לתיקון, 'וכל שליחותן אינה אלא לתקן את סביבתן'.

הוא מדרבן את המשפחה לעשות כל שביכולתם כדי לקדם את הילדה אפילו במשהו, ורואה בתפקיד הזה 'מתנה טובה שאין כמותה'.

אני מבינה את הכאב שלך. קשה לראות את סבלה של המשפחה ואולי גם של הילד, את המאמצים הגדולים שנעשים כדי לעזור לו ואת ההשלכות על ההתנהלות בבית והיחסים עם שאר הילדים.

כל מי שקשור לסיפור הזה סובל ברמה אחרת, ואני מניחה שככל שקרובים למוקד המעגל המשפחתי כך הצער גדול יותר.

אז בואי נזכור שייסורים הם מצב שניתן משמיים באופן מאוד מדוייק ומחושבים כך שכל אחד מקבל אך ורק את מנת הסבל שהוא זקוק לה לצורך תיקון נפשו, ובמידה שהוא מסוגל להכיל.

הסטייפלר כתב שהייסורים הם 'הון רב ועצום', אז במובן הזה המשפחה שלכם מיליונרית.

מאחלת לך ולמשפחה היקרה שקשר הנשמות יזין ויאיר את ליבכם!

ברוריה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. וואוו, איזו כנות, כמה אור בתשובה אחת, הכל תודות למאיר המיוחד!
    איזו מתנה זו לזכות למצוא כל כך המון משמעות מיוחדת בילד המיוחד!
    פשוט גדול מהחיים.. ועדיין מורכב כל כך..

    בהקשר הזה, ממליץ על הספר "רחוק מהעץ" של אנדרו סלומון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
האם לקב"ה באמת אכפת ממני?
שלום רב לאורך שנים האמונה בקב"ה מעסיקה אותי. כבר מגיל תיכון שאלתי שאלות איך אנחנו יודעים שהקב"ה באמת אוהב אותנו ורוצה בטובתנו מאז הלכתי למדרשה וביססתי יותר את האמונה אבל היום אני בת 23 ומרגישה שיש לי שאלות שרק הולכות וגדלות גם אם יש בורא לעולם שהוא מושלם, איך אנחנו...
התמודדות קשה עם אמא רעילה
אני בן יחיד לאמא חולה בדיכאון כרוני והפרעות נפשיות.אבא שלי כיום חלש אופי. מאז הילדות שלי  אמא שלי עברה אפיזודות נפשיות שבה הייתה מקללת אותי והאשימה אותי בכל המחלות שלה ,הייתה מאחלת לי דברים איומים ואז כשהייתה מאוזנת הכל היה טוב כאילו לא קרה כלום ,היא אף פעם לא הייתה...
התמודדות עם ילד מאתגר
משיב/ה:דב|
יישר כוח על הפלטפורמה המאפשרת לשלוח שאלות חיוניות באנונימיות ולקבל תשובות מותאמות אישית. יישר כוח על הזמן והסבלנות לקרוא, לענות ולהתייחס. לרדת לפרטים הקטנים ולייעץ. מה עושים עם ילד שעוד לא בן 12 והוא כבר מסובב אותנו על האצבע הקטנה. הוא מנהל את הבית. אם משהו לא מוצא חן בעיניו...
איך ארגיש קשורה לתורה שמדברת עלי כך כאישה?
אני נגמרת מבפנים ולקח לי המון זמן בכלל להעיז לכתוב את זה. אני באמת מנסה להיות חרדית טובה ויש לי פחד נוראי שהמחשבות האלה הן כפירה גמורה. אבל אני לא יכולה לשאת את זה יותר. רק אציין בהתחלה שגדלתי במקום פוגעני מאוד ואני מטופלת על זה, אז בבקשה אל תתעכבו...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן