The Butterfly Button
אשתי חושבת לפרק את המשפחה

שאלה מקטגוריה:

אני אדם חרדי נשוי ואב ל3. חיינו היו על מי מנוחות אשתי היתה אשת חיל נפלאה. עד התקופה האחרונה.
אשתי החלה לעבוד בחברת הייטק, לאחר כמה שבועות שאני רואה שהיא ממש השתנתה היחס שלה קר אלי ולילדים, כל היום בנייד שלה, שעות רבות בעבודה אני מבין שמשהו קרה.
מסתבר שהבוס שלה החל להתקרב אליה, והיא משתפת איתו פעולה, נקשרת אליו, והכל מתחת לאף שלי כשאני בעלה האוהב והמסור מחכה לה בבית ושלושת ילדינו המתוקים רק רוצים את האמא החמה שהיתה להם לפני שכל זה קרה.
והיא? היא רוצה לפרק את הבית. היא אומרת שאני כבר לא מתאים לחיים החדשים שלה ושאני לא מתקדם, היא צריכה מישהו “יותר” ממני.
אני אובד עצות מה לעשות.

תשובה:

שלום לך,

קשה לקרוא את הדברים. לפני לא הרבה שנים פגשת את רעייתך, ראיתם את העולם עין בעין, חשתם שאתם משלימים זה את זו והחלטתם לקשור את גורלכם יחד. עמדתם תחת החופה בהתרגשות ולבכם היה מלא על גדותיו בתכניות, בתקוות ובשאיפות. והנה כמה שנים מאוחר יותר אתה חש שאשתך השתנתה. שהיא נמצאת המקום אחר מבחינת תחומי עניין, סולם ערכים, ואולי הקשה הוא אבדן ההערכה כלפיך. אתה עומד בפני מצב של פירוק המשפחה כאשר בתווך עומדים ילדים תמימים שלא חטאו אך עומדים לשלם מחיר כבד מנשוא. הלב יכול להישבר.

אינני מכיר את הפרטים של המקרה האישי שלך אז רק אשתף כמה מחשבות בתקווה שאולי תמצא בהם תועלת.

ראשית, חשוב להבין שזה לא אתה – זו היא. אני מניח שאתה לא בעל מכה או מתעלל או שאינו ממלא את חובותיו כלפי אשתו וכלפי הילדים. למרות זאת, אשתך עברה תהליך שהביא אותה למקום אחר. אם היא תחליט באופן נחרץ שהיא רוצה להיפרד ממך למרות המחיר שהיא תשלם, למרות המחיר שישלמו הילדים, הרי שאין לך דרך למנוע זאת. יש לי דעה לגבי התבונה והמוסריות הכרוכים בצעד כזה, אבל אשתך היא אדם עצמאי והיא תקבל את ההחלטות שלה בעצמה. במקרה כזה לא נותר לך אלא לחשב את האופן בו אתה צריך להתנהל במסגרת החדשה הזו. עשו את זה אנשים לפניך ויעשו את זה, לצערי, אנשים אחריך. יש דרכים להפחית ולרכך את ההשלכות, ויש אנשים שדווקא גדלו מתוך סיטואציות קשות כאלה והתייצבו במקום טוב יותר מאשר היו זוכים לו אילו דבקו בעקשנות בנישואין חסרי אהבה ומלאי ריב ומדון.

אך לצד האפשרות שאשתך החליטה ושאין לך אלא להשלים עם כך, קיימת גם אפשרות שהיא לא קבלה עדיין החלטה סופית. יתכן שהיא נחשפה לרוח חדשה שנתנה מענה לצרכים כמוסים או גלויים שלה, והיא מתבשמת מהמחשבות החדשות, מדמיינת לעצמה חיים אחרים ומתענגת על כך. לפעמים אדם חי חיים של חוסר נחת, של מאוויים עמוקים שאינם באים על סיפוקם, וכאשר הוא נתקל במציאות שמרמזת על אפשרות אחרת הוא נוהה אחריה כפרפר אחר האור. יש למשל אישה שחיה חיים סגורים וזקוקה ליותר פתיחות. זה יכול להיות שכונת המגורים, החברה שמסביב, המשפחה, שהיא חשה כבושה ומעוכה תחתיהם. לפעמים זה הצורך בקשר נפשי קרוב עם הבעל, וכאשר היא לא מקבלת את הקשר הזה בבית היא עשויה לחפש אותו בחוץ. זה יכול להיות רמה דתית מחמירה שאיננה לרוחה, או תחושה שהמשפחה והילדים שואבים ממנה את העצמיות שלה והיא מתפקדת כדחליל ריק. אלה רק דוגמאות וישנן עוד רבות אחרות.

אפשר שאשתך נמצאת בשלב בו היא בוחנת אפשרויות אחרות, אך לא שיקללה עדיין בצורה מפוכחת את היתרונות והחסרונות, את המחירים הכבדים, את התובנה שהדשא של השני לא תמיד יותר ירוק גם אם הוא נראה כך. ישנה אפשרות שאשתך מהלכת על חבל דק בין המחויבות לבין החירות, בין הנכון לבין הכמיהה, מתלבטת, מתחבטת, מתייסרת, מהלכת על החבל הדק הזה ובשלב כלשהו תיפול לאחד הצדדים.

אם כך הוא דבר, הרי שיש לך תפקיד מכריע. הכדור חוזר למגרש שלך. אשתך חשובה לך? תלחם עליה! אינך רוצה שילדיך יגדלו עם הורים פרודים? עשה כל שביכולתך כדי למנוע זאת! ויש הרבה שאתה יכול לעשות. הקדש זמן ומחשבה כדי לנסות להבין אם ישנם מרכיבים בחייכם שיכולים להפריע לאשתך עד כדי כך שהיא לא יכולה להמשיך בהם. תתייעץ עם אנשים שמכירים את שניכם, עם בני משפחה. תתבונן באמירות שנאמרו על ידה בעבר, אמירות שנשמעו לך אולי כמקריות וחסרות חשיבות אך שעשויות לשקף הלך רוח. תסתכל על מה שהיא נהנית ממנו עכשיו ושלא היה לה קודם לכן. כאשר תזהה גורם במרקם החיים שלכם שעשוי להיות השאור שבעיסה, תחשוב בצורה מקורית וחסרת פחד אם וכיצד אפשר לשנות משהו. אפשר שהשינויים יהיו קלים, מעוטי כמות ורבי איכות, ויתכן שמדובר בשינויים ובוויתורים גדולים ומורכבים. זה יכול להיות בתחום הקשר האישי ביניכם, בשינוי סגנון חיים, בהכרה בזכותו של כל אחד מבני הזוג למעגל פרטי ושונה מזה של השני. היא עומדת על החבל הדק הזה ובוחנת את שני הצדדים, ותפקידך הוא להפוך את הצד שלך לאטרקטיבי יותר, לאפשרי עבורה. אתה לא יצרת את הבעייה, אבל אתה עדיין יכול לקחת אחריות על הפתרון.

ואוסיף נקודה מאד אנושית שצריך לתת עליה את הדעת. אנשים טועים. אנשים עושים דברים לא נכונים. גם אני, גם אתה, גם כל אדם עלי אדמות. צריך אומץ כדי לחזור בנו מטעויות, וצריך שהסביבה תבין את הקושי הזה ותעניק הזדמנות רכה, מקבלת ומכילה לאנשים לחזור בהם. לא להזכיר מה שהיה אלא להסתכל על העתיד, לא לשפוט, לא לבקר. פשוט לקבל ולחתור קדימה.

הדרך שאני מציע כאן איננה קלה. קשה לרדת לנבכי נפשו של הזולת. יתכן שגם אם תצליח לשים את האצבע על הנקודות הכואבות, תגלה שאין שום אפשרות לתקן אותן. אבל “לא אתה בן חורין להבטל ממנה”. יתכן שבסופו של דבר לא יהיה מנוס מפירוד, אבל לפחות תדע שעשית כל מה שיכולת כדי למנוע אותו. ואם תצליח בדרכך, תגלה שהמקום אליו הגעת הוא טוב ועמוק ומתגמל יותר ממה שהיה קודם לכן.

בכל תשובה שאני משיב ב”אקשיבה” יש אלמנט של ניחוש. אינני פוגש את השואל ואין לי אפשרות לשאול שאלות שיעזרו לי להבין את המצב לאשורו. הדברים נכונים שבעתיים בנושאים שבין איש לאשתו שהם כהררים התלויים בשערה. בלית ברירה אני משלים פרטים בסיפור ומנסה להשיב תשובה שעשויה לתת מענה למגוון מקרים. אני מקווה שעזרתי לך במשהו, ושהקב”ה ינחה אותך בדרך אמת, שתדע לעשות מה שאפשר כדי למנוע את הפירוד, ושתדע לקבל ולהכיל אותו בצורה הבריאה ביותר אם הוא בלתי נמנע.

בברכה,

גרשון

<gporush@cisco.com >

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. צער לי מאד לקרוא את הסיפור הזה. הניחוש שלי על מה שקורה ככה: שבבית האישה מתפקדת בתור אם ורעיה, ולא מעריכים אותה מספיק, אפילו שחושבים שכן. באופן כללי אין לגברים מושג על כמות העבודה שאישה עושה בבית. והכל מובן מעליו, אפילו שהגבר “עוזר” קצת ופה ושם אומר תודה. ופתאום האישה עובדת במשרד, ומישהו (ולא סתם מישהו, אלא מישהו “חשוב”) מעריך הן את העבודה שלה והן היותה אישה (במובן הרומנטי) וגורם לה להרגיש אישה בכל המובנים ולא רק בתור התפקידים שלה בבית. ומשהו התעורר בה. סוף כל סוף היא מרגישה מוערכת, חשובה ומובנת.

    לענ”ד הבעל צריך לחזר אחר אישתו, ביום ראשון לשלוח לה פרחים, ורדים אדומים, למקום עבודה עם כרטיס ברכה קצת אניגמטי, אבל בו זמנית ברור שזה ממנו, ביום השני לשלוח לה למקום עבודה מכתב אהבה מקורי, ביום השלישי לא לעשות שום דבר, ואז היא כבר תצפה לקבל משהו, גם ביום הרביעי לא, וביום חמישי להפתיע אותה עם סוף שבוע רומניט, אפילו בחו”ל אם זה יעזור, בלי הילדים, במקום כסום. ואם אפשר להוסיף כל מיני פרטיים אישיים שהוא יודע שהיא אוהבת, באוכל, צבעים וכד.

    זה נשמע כמו משחק, אבל זה לא. הגבר חייב לגרום לאישתו להרגיש לא רק אישה אלא גם אישה. (באנגלית, לא רק wife אלא גם woman).

    וברור שהכל תפילה, שב”ד ד יצליח את הזוג.

  2. אח יקר,

    לריחוק של אשתך סיבות רבות, והבחירות שלה מגדירות את מי שהיא ובכל מקרה ישנן גבולות שהן בגדר קו אדום, שאם הם נחצים קשה לתקן לאחור. אני מעריך שהיא “גילתה את האור” המסנוור של העולם, העבודה והכסף והמעמד החברתי, החברים החדשים וכו’ – מסייעים לפקוח את העיניים, בדומה לפרי שפקח את עיני חווה והכניס אותה לבלבול גדול.

    הדבר הנכון לעשותו זה לאסוף את עצמך אל עצמך, אם הזוגיות חשובה לך, ואם אשתך יקרה לך – אתה חייב לצאת מהעמדה הקורבנית, ולעשות מאמץ אמיתי וכנה לכבוש אותה בחזרה. לשים את הקלפים וחשש, הפגיעה והעלבון על השולחן ולדבר על הדברים ממקום כנה ופתוח ולעשות בירור היכן אתה טעית בתוך הזוגיות, מה חסר לאשתך שמחפשת להתמלא ממנו מן החוץ, והאם היא עדיין בוחרת בך.

    אם הבחירה שלה אחרת אני מציע לך בחום לשחרר. ככל שתרדוף אחריה היא תברח ממך והלאה. לפעמים רק אחרי שבירת הכלים אפשרי להתחיל ולתקן את הכלים.

    הייה חזק ובהצלחה איש יקר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש חיבור ורגש אלי
אני אישה חרדית בת 25, נשואה כשנה וחצי. אני אשת קריירה, בעלי אברך. מתחילת הנישואין אנחנו במצב מתמשך של חוסר חיבור רגשי מצד בעלי. בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש מספיק חיבור אלי. זה מציק גם לו וכמובן גם לי. אני מרגישה חוסר ביטחון רגשי וחרדת נטישה. באזור 11 חודשים אחרי...
פערים עצומים ביני לבין בעלי בתקשורת
שלום אקשיבה ותודה על הפלטפורמה הכ”כ חשובה הזו, פשוט חסד גדול. בעלי ואני נשואים קצת יותר מחצי שנה אחרי שנה של קשר. הוא איש מתוק עם לב טוב אכפתי שדואג לי, אך מנגד ישנם פערים שהולכים וגדלים בנינו. בעלי איש עם שכל ישר שמתקשה מאוד לדבר ולהבין רגש. הוא מתייחס...
יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי ובעיקר מאז שילדתי
מאד נהנת מהתוכן שבאתר. תבורכו. אני בת 30, התחתנתי לפני כשנה וחצי ותוך 3 חודשים הריון ברוך ה’. הזוגיות שלנו לעיתים סבילה ולעיתים טובה. יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי, הלידה במלחמה בכלל היתה אתגר. מלהיות רווקה פעילה ששמלאה את החיים בעשייה, מתנהלת כלכלית לבד וקונה מה שנראה לי,...
אני ובעלי לא מסכימים על מקום מגורים
נשואה טרייה לבעלי, אנחנו לא מסתדרים אנחנו רבים על איזור המגורים העתידי שלנו ללא הצלחה, אנחנו בטיפול זוגי, לי חשוב להקים את העסק שלי באיזור שהוא מאוד ספציפי בין שעה לארבעים דק נסיעה מהאיזור שלנו , בעלי לא מוכן לשמוע הוא רוצה לגור ליד אמא שלו , הסברתי לו כשיהיה...
אשתי לא סומכת עלי בנושאים דתיים
אני נשוי מזה כשנתיים וביני לבין אשתי ישנם פערים ברמת הדת ואני חש שהיא פשוט לא סומכת עליי בכל מה שקשור לנושא הדתי, כשעולה נושא/שאלה אם אני אומר x ישר התגובה היא ”מי אמר” ו”צריך לבדוק” וזה כולל גם דברים שנוהגים בבית הוריי ואציין שאבי הוא מספיק בר סמכא בשביל...
בעלי ואני רבים בצורה הרסנית
ראשית יישר כוח על הפלטפורמה החיובית הזאת. אתם עושים חיל וכיף שיש את האפשרות לפרוק ולקבל עצות אמיתיות מהלב. תודה. אתחיל ואומר שבעלי ואני ביחד כבר כ-16 שנים ואפשר לומר שגדלנו והתעצבנו מתקופת הנעורים ועד היום כאנשים בוגרים – ביחד. אני כבר כמעט ולא זוכרת את עצמי לפניו. עברנו המון...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן