The Butterfly Button
אין לי כוח לילדים שלי רוצה לקבל משמעות!

שאלה מקטגוריה:

יש לי שני ילדים, לא מרגישה שאני מעוניינת בעוד ילדים, אני אוהבת מאוד את הילדים שלי ומודה לה' עליהם אבל זה קשהההה, קשה לגדל ילדים לא ידעתי עד כמהיש לי ילדה בת שלוש, חמודה ממש, והיא גם ילדה טובה, אבל לפעמים אני מרגישה שאין לי כוח אליה בתקופה של המלחמה שהייתי איתה בבית שבועיים יום שלם הרגשתי שאני משתגעת לא הייתי מסוגלת כבר לשמוע את הקול שלה (אני מתביישת לומר את זה, רק בגלל שזה אנונימי אני מעיזה).קשה לי כל הזמן להתגבר על עצמי לא להתעצבן עליה, כמה סבלנות צריך. ולקום בלילה לתינוק זה כל כך קשה, כבר חצי שנה מאז שהוא נולד לא ישנתי לילה אחד נורמלי. לא יודעת מה יגרום לי לרצות להביא עוד ילדים אולי רק הסיבה שזה מה שמקובל בחברה שלי לא מכירה שום חרדים שיש להם רק שני ילדים אבל אני לא מבינה, כולם באמת נהנים מזה??? כיף להם לגדל ילדים???במיוחד שאני רואה נשים שמביאות ילד כל שנה, באמת יש להם כוח לזה? מרגיש לי שאנשים מביאים כי ככה מקובל בלי לחשוב מה רוצים. לפעמים אני מרגישה שאין לי כוח.הרבה פעמים אני מרגישה שאני מתגעגעת לתקופה לפני שהיו לי ילדים, שאני ובעלי היינו חופשיים ועשינו מה שרצינו ואל תציעו לי לשים לפעמים בייביסיטר ולהתאוורר, כי אני עושה את זה, אבל זה לא אותו דבר.אף פעם אין את השחרור שהיה לפני. כשאני מצליחה כבר להרדים אותם, ואז רוצה לעשות דברים או לחילופין לשבת עם קפה, אם פתאום התינוק בוכה, אני מרגישה שאני ממש מתעצבנת, קשה לי שהזמן שלי לא שלי, אני אף פעם לא יכולה לתכנן לפרטי פרטים את הזמן שלי ומה אני אספיק כי תמיד יכולים להיות דברים לא צפויים, מתי התינוק יתעורר, מתי הוא יבכה, מה יהיה עם הילדה.נראה לי אני צריכה קצת להבין את המשמעות של גידול ילדים, שזה יגרום לי לרצות ולשמוח בגידול הילדים.כי אני מאמינה שאני אביא עוד בהמשך, אז לפחות שזה יהיה מרצון ולא רק כי מקובל בחברה שלי או בשביל לרצות את בעלי.אני מסתכלת על מה שכתבתי ומרגישה רע עם עצמי, יש אנשים שמשתוקקים לילדים ואין להם, ואני ה' נתן לי תמיד מיד כשרציתי.ואז אני עוד יותר מסתבכת עם עצמי, מרגישה כפוית טובה.אבל באמת הסיבה שאני כותבת כי אני רוצה לקבל משמעות בגידול של הילדים. מאמינה שזה יגרום שיהיה לי יותר קל.

תשובה:

אישה יקרה.

קראתי את שאלתך כמה פעמים, וראיתי את הכאב והקושי שאת חווה במסע ההורות שלך.

נפעמתי לראות שלמרות זאת, את מחפשת כיצד למצוא משמעות, לשמוח בגידול שלהם, ולהיטיב איתך ועם הילדים. את מדגישה כמה חשוב לך להיות בהודיה על המתנה הזו, למרות ולצד הקושי.

אכן, הורות היא מסע לא פשוט, מסע ארוך מורכב, מאתגר, ומעל לכל, מגדל.

אחלק את שאלתך לשני חלקים עיקריים

הקושי שאת חווה כיום בהורות, והחשש שלך מהבאת ילדים נוספים ללא רצון אמיתי בעתיד.

נתחיל מהקושי שאת חווה כאמא לשתי קטנטנים:

בתוך המסע הזה, של האמהות נדרשת מאיתנו, מכולנו, השקעה עצומה, התמסרות, וויתורים גדולים.

וזה באמת לא קל, זה לא אמור להיות קל.

לא פשוט לוותר על ההרגלים שלנו, ועל החיים הקודמים, להתאים את עצמנו ללו״ז שלא בשליטתנו.

לא פשוט לתת למישהו אחר, גם אם זה תינוק שלי עצמי ובשרי, להשפיע על סדר היום שלי, ואפילו על שנת הלילה.

מותר לך לכאוב את השינוי הזה, והתיאורים של הקושי שלך, שכל כך הזדהיתי איתם, הם אכן רק טיפה מהים.

בכל לידה של ילד, אנחנו נולדות מחדש כאמא.

משילות שכבה ממי שהיינו, ולומדות ומקבלות זהות חדשה.

הנפש שלנו עוברת מסע יחד עם הגוף

וזה כואב, ומאתגר, ומפגיש אותנו עם נקודות הקצה שלנו, גם למי שמאד רוצה בזה ומשתוקקת.

כתבת שאת מחפשת משמעות, ומאמינה שזה יקל עלייך בגידול הילדים, ואני מסכימה איתך.

כשאנו מונעות מאש חזקה, קל לנו יותר להתמודד עם הקשיים.

ובאמת, אולי לא קל לשים לב אליה, אך יש לך בתוכך משמעות עמוקה בגידול הילדים. עמוקה מאד!

האמהות דורשת מאיתנו כל כך הרבה! את כל כולנו.

ואת מתארת אמהות אכפתית, לשתי ילדים קטנטנים.

מוכרחה להיות לך בליבך ובנפשך משמעות עמוקה.

השאלה הזו שכתבת, החיפוש שלה

היא הצעד ראשון בדרך לחשוף אותה, להעמיק בה, ולתת לה לחולל את ההשפעה שלה בך.

את יכולה לשהות מעט בשאלה הזו.

לתת לה לרחף באוויר במשך זמן.

משמעות עמוקה באה מתוך הלב והנפש שלנו פנימה.

עם זאת אפרוש בפנייך כאן כיווני חשיבה שיעזרו לך לגעת בנקודה הזו בתוכך.

המשמעות בגידול ילדים היא קודם כל יצירת והרחבת חיים – לא רק שלהם, אלא גם שלך. שאלת המשמעות בגידול הילדים נוגעת ישירות במשמעות של החיים שלך עצמך: כשאת חיה חיים מלאים ובעלי ערך, ההורות הופכת למקום שבו המשמעויות האלה מתממשות: נתינה, הפצת טוב ואור, מסירות לערכים.

גידול ילדים הוא דרך להרחיב ולהעמיק את כל זה, ולהביא אותו לידי ביטוי יומיומי.

וברמת הקשר,

קשר עמוק וקרוב. משפחה וחברה קרובה היא אחד הדברים הנוגעים עמוק ביותר בחיי האדם, ומשפיעים על האושר, הסיפוק, והשמחה. ופה את יוצרת אותה! אמנם את בשלב הבניה, בחלק הקשה. אבל בהמשכו ואולי כבר עכשיו מחכים לך האנשים הקרובים ביותר אלייך, הקשרים החשובים ביותר בחייך.

במשפחה יש את הפוטנציאל הגדול ביותר למימוש האהבה שהאדם כמה לה, השייכות, והחיבור.

בתחילה אנו נולדים בצד המקבל והמושפע במשפחת המוצא שלנו, ולאט לאט הופכים לצד המשפיע והנותן בעצמנו במשפחה שאנו בונים.

הצגתי פה טיפה מן הים, את יכולה להמשיך עוד ועוד להעמיק בנקודות הללו, ובנקודות אחרות שיעלו בך.

אין נכון או לא נכון בדבר כזה.

רק כוונת הלב אמיתית ועמוקה.

בנוסף, לעיתים מתוך הקושי קשה לנו להתחבר לרצון, למשמעות, ולנקודת הבחירה שכבר קיימת בנו.

ישנן פעולות בפן המעשי יותר, שיכולות להיטיב ולהקל.

אני מזמינה אותך לשתף חברות קרובות או אחיות אמהות בקושי שלך, אמהות רבות נמצאות במקום שאת נמצאת בו.

אולי תופתעי לגלות שאת לא היחידה שקשה לה, שכולן לפעמים מתעצבנות, מתעייפות, מאבדות סבלנות, ואפילו חשות על סף השגעון.

בטוחה שהתמיכה, ההזדהות ותחושת היחד יקלו עליך מאד.

עצתי השניה אלייך, היא לעצור במעט את מירוץ החיים וההורות, ולהשקיע אפילו יותר בחלק הזה. אפשר ללכת למדריכת הורים בגישה שאת מתחברת אליה, אולי לקרוא ספר, ללמוד על הצרכים של הילד, ושלך כאמא.

על הצבת גבולות, משחקיות, הובלה והיקשרות.

כל אחד מאלו יכול לעזור לך לגדל את הילדים ביותר בהירות וחיבור אלייך ואליהם.

ולחלק השני של שאלתך:

את מתארת בכנות שאת לא רוצה כרגע עוד ילדים, ובצדק את שואלת , אם אביא בסוף, האם זה יהיה רק מתוך ריצוי של בעלי או הסביבה?

זו כנות נדירה, וחשובה מאד.

ריצוי, משמעות וסיבות חיצוניות, עלולות אכן להוביל למחיקת העצמי, לשחיקה, ולכאב גדול.

לעיתים משמעות תבוא עם הזמן, ועם האהבה, אך לעיתים לא. ואכן עצוב וקשה לגדל ילדים בלי רצון אמיתי בזה.

החשש הזה יש בו פוטנציאל גדול מאד עבורך. לחיבור עצמי עמוק ואמיתי.

בחירה אמיתית תמיד פותחת עבורנו דלתות למה שבתוכנו.

השאלה הזו יכולה להפנות אותך לכמה דרכים:

את יכולה לבחור להפנות את הקשב פנימה, לרצונות שנשמעים. לזכור שרצון וחשק אלו דברים שעולים ויורדים עם הזמן ובתקופות שונות.

מובן והגיוני מאד שבתקופה של אמהות אינטנסיבית וחוסר שינה אין בך רצון כלל להביא ילדים נוספים. (בתלמוד נכתב כי אפשרי ויתכן שאף ראוי למנוע הריון במשך שנתיים לאחר לידה).

להכיר בכך שאין בך כרגע רצון לעוד, זו התחלה של בחירה ומציאת משמעות אמיתית. בלי להעמיד פנים ובלי לחץ חיצוני.

את יכולה גם לשאול רב, לשאול רב מתוך יראת שמיים ובקשה לעשות רצון ה’ זה דבר גדול.

זה יכול להיות מקור לבירור עומק.

עם זאת, זו יכולה להיות דרך להימנע מלקחת אחריות על הבחירה שלך.

לעניות דעתי. הדרך לשאול רב עוברת קודם דרך בירור כואב ואמיתי של הרצון שלי. רק כשאני מוכנה להסתכל על מה שאני באמת רוצה ולא רוצה, גם אם זה נתפס ״אנוכי״ או לא ״יפה״ ולקבל את זה. אוכל לבחור להכיל עלי דעה הלכתית או השקפתית בלב שלם.

מאחלת לך, שתזכי לפעול מתוך ליבך המיוחד כל כך בכל דרכייך, ולשמוח בהן תמיד.

אביגיל

מוזמנת להעמיק עוד אם תרצי.

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. אהובה.
    אני מזדהה מאוד מאוד עם הקושי שאת חווה בגידול הילדים.
    ממליצה מאוד לבדוק הדרכת הורים בגישת שפר. הגישה עזרה לי מאוד להגיע למקום שבו אני באמת נהנת עם הילדים שלי, נהנת לגדל אותם ולהיות אמא שלהם.
    בגדול זו גישה שמאפשרת לנו לעבוד עבודה פנימית על כל הדברים שקשים לנו, מכעיסים ומתסכלים אותנו מול הילדים. המטרה היא פשוט להרגיש טוב מולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
איך להציב גבולות בריאים לילדים בצורה נכונה?
אני רוצה לשאול שאלה, שכמה שהיא פשוטה – ככה היא רחבה. אני בת 24, נשואה באושר ושמחה כבר 4 שנים ויש לנו 2 ילדים מתוקים. מאז ומעולם הטרידה אותי השאלה – מה התגובה החינוכית הנכונה מול גילוי מרדנות אצל ילד. והנה, הגדולה שלי בת שנתיים וחצי, בוגרת חכמה מאוד מכפי...
התמודדות קשה עם אמא רעילה
אני בן יחיד לאמא חולה בדיכאון כרוני והפרעות נפשיות.אבא שלי כיום חלש אופי. מאז הילדות שלי  אמא שלי עברה אפיזודות נפשיות שבה הייתה מקללת אותי והאשימה אותי בכל המחלות שלה ,הייתה מאחלת לי דברים איומים ואז כשהייתה מאוזנת הכל היה טוב כאילו לא קרה כלום ,היא אף פעם לא הייתה...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן