The Butterfly Button
על הגבול הדק בין קשר חם- לגבולות סביב פגישות השידוכים

שאלה מקטגוריה:

שלום

אני באזור גיל ה 30, רווק. וב"ה לאחרונה, בלי שתכננתי הכרתי בחורה שמאוד מתאימה לי.
בהתחלה הקשר התקדם יחסית לאט אבל בהמשך התחזק.
אנחנו מכירים כבר מספר חודשים, הקשר הוא רציני ובהחלט בכיוון של חתונה אם כי הבחורה היקרה אמרה לי שהיא עוד צריכה זמן כדי 'לברר דברים עם עצמה', בדברים שקשורים אליה אישית, לא בקשר, בקשר היא יודעת שטוב לה, כך היא אמרה לי כמה וכמה פעמים.

אומנם הרגיש לי אי הבנה מסוימת כי אני הרגשתי במקום מאוד בשל ומאוד מוכן וחושב שהקשר מתאים ורוצה לקדם אותו (זה היה אחרי ארבעה חודשים בערך). ובכל אופן נתתי לה את הזמן שלה

אני חושב שחשוב לתת לכל אחד להבשיל ולברר לפני שעושים צעד גדול של חתונה.

אבל לאחרונה היא ממש מבקשת שאומר לה את זה הרבה, שאני אוהב אותה, שהיא נראית טוב ושהיא יפה בעיני וכו'. ולגבי יופי, יופי זה לא הכל ודיברנו על זה שזה לא הכל בקשר ועדין ב"ה היא באמת יפה מאוד בעיני.

העניין הוא שכאשר אני אומר לה את זה הרבה זה יוצר לי קרבה רגשית גדולה מידי ומעצים את הקושי של שמירת נגיעה ושאר העניינים.

אני מרגיש שהיא מאוד מאופקת, שאין לה איזה קושי בלשמור נגיעה ולכן די הרשתי לעצמי להיות פתוח איתה כי הרגשתי שחסר לה איזה חיבור רגשי וחשבתי שזה שאהיה פתוח איתה יתן לה את זה.
אני יודע שהיא מרגישה חיבור וגם משיכה פיזית, אבל זה על 'אש קטנה', היא מרגישה שזה אולי קטן מידי לא כמו שהיא הייתה רוצה, כך היא אומרת.
אני יודע שמשיכה פיזית זה לא משהו שצריך לדבר עליו יותר מידי אבל זה משהו שחשוב שיהיה, לכן בשלב כל שהוא כשהקשר התקדם הרשתי לעצמי לשאול אותה.

אז כרגע יש לי דילמה של איך להתנהל, מצד אחד אם אפסיק לומר לה היא עשויה לחשוב שאני לא אוהב אותה או לא חושב שהיא יפה
ומצד שאני ברור לי שאם אומר לה בתכיפות יהיה לי מאוד קשה לשמור נגיעה ועל שאר הכללים וזה חשוב לי לשמור.

אז אני לא יודע מה לעשות האמת

תשובה:

שלום לך שואל יקר

ראשית אציין שהשאלה שלך הוגדרה על ידי מערכת אקשיבה כדחופה, ואני מייצר על הזמן הרב שעבר.

שנית אציין שזו שאלה מרגשת מאוד. בגילך, לאחר שנים כה רבות של חיפושים ורווקות, להתחבר רגשית לאישה כלבבך ועדיין להיזהר ולשמור עצמך ברמה כזו זו, דרגה גבוה מאוד של יראת שמים ושל זהירות. זה דבר לא מובן מאליו בכלל, יישר כוחך.

בנוגע לשאלתך, במסגרת ההיכרות שלכם אתם מתוודעים זה לזה וגם נחשפים להבדלים מוכרים ונפוצים בין גברים לנשים. הצורך בסמלים של אהבה מחד, האופן שבו המשיכה הפיזית מנהלת מאידך. האתגר הזה, של להבין את עולמו של האחר עולמו האישי וגם המגדרי על כל ההבדלים המנטליים והנפשים הכרוכים בו הוא אתגר של חיים שלמים וכמה יפה שאתם כבר שם מודעים אילו ומתנהלים מולו.

הזכרת בשאלה כמה נקודות ואנסה להתייחס אל כולם.

א. המודעות העצמית שלך והזהירות שלך. חז"ל הקדושים לימדו אותנו ש"אין אפוטרופוס לעריות" ובנו תילי תילים של גדרים והרחקות מתוך ההבנה הזו שחשת בעצמך שהאדם עשוי להמשך ולעשות דברים שלא תכנן, במיוחד בתחום המיני. גם לזוג נשוי חז"ל תיקנו גדרות והרחקות בזמן איסור הקרבה, תקנות שמגדירות גבולות של שיח שבהחלט יכול לעורר קרבה ומשיכה, על אחת כמה וכמה זוג לא נשוי. כלומר, תהיה גאה במודעות העצמית שלך, בכנות שלך כלפי עצמך ומול אותה בחורה, אני מאמין שהמחיר שתשלמו אם חס וחלילה תמעדו הוא לא רק במישור של בן אדם למקום אלא יכול בהחלט להשליך ולהשפיע לרעה על הקשר שלכם, רגשות של בושה כישלון אשמה חוסר וודאות ועוד. מאידך אני משוכנע שהאיפוק והתגברות שלך נתפסים כגבריות שליטה ועוצמה מהמעלה הראשונה, נשים רבות ישמחו למצוא תכונות כאלו אצל בן זוגם.

ב. מאידך, כפי שציינת נשים חוות דברים מאופן אחר מגברים ובמקרים רבים מצפות לקבל יותר סמלים של אהבה יותר דיבורים על אהבה יותר אישור חוזר ונשנה של הרגשות מאשר גברים. צריך להתחשב בצורך הזה, במיוחד בגיל שלכם אני משוכנע שההחלטה הזו של למסד את הקשר מורכבת יותר ודורשת משאבי נפש גדולים יותר הצורך בוודאות של האהבה שלך כלפיה מובן בהחלט.

אפשר לנסות ללכת בן הטיפות, כמובן תוך כדי בחינה מתמדת של עצמך ואייך הדברים פועלים ומשפיעים עליך.

למשל, לכתוב ולא להגיד, או לוודא ששיח מהסוג הזה יתקיים באזורים בהם אתם כמה שפחות ביחידות והסיכוי שהדיבורים יובילו עובר לעשייתם לפעולות הוא נמוך יותר, לדבר יותר על רגשות מאשר על תשוקות ומשיכה. וכן על זה הדרך.

בכלל שמירה על גדרי הייחוד שכמובן שגם אתם מחויבים בהם זו ערובה נהדרת להשמר ולהנצל מהחטא.

מאחל לך לעמוד במהרה תחת חופה ולהקים בית נאמן בישראל המושתת על אדני הקדושה מתוך אהבה ואחווה ושלום ורעות

בהערכה רבה מאוד

נתנאל ז.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן