The Butterfly Button
מפחדת מהרגע שסבתא שלי כבר לא תהיה פה בעולם

שאלה מקטגוריה:

אני ילדה של סבתות, תמיד הייתי הילדה שקשורה לסבתות  שלי אוהבת להיות איתם לעזור להקשיב לספר להתייעץ
בה זכיתי בסבות וסבתות מדהימים וגם סבתא רבה אחת שלצערי כבר נפטרה לפני 3 שנים
הפטיר שלה החדירה בי את ההבנה שהם לא יהיו כאן לעולם
לצערי סבא וסבתא שלי מצד אחד הם לא אנשים בריאים
מאז שאני זוכרת את עצמי על סבא צריך להתפלל  סבתא שלי אשתו הייתה תמיד החזקה זו שעשתה הכל תפקדה ב100 אחוז
עד שגילו לה את המחלה, היא עברה טיפולים ויצאה מיזה עשינו מסיבת הודיה אבל היא הייתה מוקדמת מידי זה חזר לה מאד מהר ומאז היא מתמודדת לאחרונה המצב לא טוב רק היום הבנתי עד כמה לא טוב
הטיפול ככל הנראה לא ממש עוזר המחלה עם גרורות וזה נראה שזה הולך לכיוון אחד
אני אף פעם לא השלמתי עם זה אני רואה איך הסבתא שאני אוהבת הולכת ונעלמת במקומה מופיעה אישה חדשה שהמחלה מסתירה את מי שהיא באמת
אני רוצה להסביר אני הקטנה בבית וכבר כמה שנים שאני ממש צמודה אל סבא וסבתא שלי, מבקרת במינימום פעם בשבוע וכמעט כל שבת שניה הם אצלינו אז הקשר שלי הוא מאד קרוב וחזק יותר מכל המשפחה
ואני עומדת ורואה את סבתא שלי דועכת ואני לא רוצה להאמין כל הזמן זה היה קשה לי אבל הייתה לי תקווה
אתמול אבא שלי אמר לי את צריכה להתחיל להבין שהגרוע מכל יכול לבוא שאר המשפחה מנסים להגיד זו דרך העולם זה לא יהיה בהפתעה היא זכתה לנחת
ואני מאז לא יכולה אני עוצרת את הדמעות מול כולם ובוכה בשקט במיטה
לא אני לא רוצה לקבל את זה שהיא יכולה ללכת לא רוצה, זו סבתא שלי איך אפשר לחיות בלעדיה איך סבא שלי יחיה בלעדיה
היא חלק כל כך גדול שזה מרגיש כאילו אומרים לי תתכונני אנחנו הולכים להוריד לך חלק מהלב אבל לא יודעים מתי
ולא זה לא מנחם אותי שהיא זכתה להקים משפחה או שזה לא יהיה הפתעה
וגם ב"ה אני בשידוכים מחכה לאחד שלי, אני לא יכולה לדמיין את החתונה שלי בלעדיה
אולי זה אנכי אבל זה לא פר, אני זו שתמיד התמסרה בשבילם בשבילה הקרבתי הרבה ועשיתי את זה מכל הלב, לא בשביל לקבל ולא כי הכריחו אותי פשוט ככה ההורים לימדו אותי ואני מודה לה' על כך רגע שאני זוכה וזכיתי
ואני שכל כך קשורה אז דווקא בחתונה שלי יש סיכוי שהיא לא תהיה
למהה
כאילו אני מרגישה שאם אני מקבלת את זה אני יאפשר לזה לקרות ולא אני לא רוצה
לייד סבתא שלי וכולם אני חזקה מפזרת חיוכים הבטחות יודעת לענות לציניות או להומור השחור
וכולם מסתכלים עלי ובלי מילים אומרים לי אתת מדהימה אבל תשלימי זהו
ולא אני לא רוצה
אין אף אחד שיכול להבין
אמא בתוך הסיטואציה בעצמה מפחדת לאבד את אמא שלה
אבא מנסה לתמוך להכין לסיטואצה אבל גם הוא בפנים
אבל השאר לא מבינים למה קשה לי כל כך יותר מהם
הם לא מבינים את עוצמת הקשר והחיבור עכשיו הם עוסוקים בלנצל כל רגע כי הם יודעים שזה רגעים שלא חוזרים ולא ברור מתי יהיה להם הזדמנות
אף אחד לא יוכל להבין למה אני כבר עכשיו בוכה (הרי אחרי הכל אני נכדה לא בת) אז אני פשוט לא בוכה לידם אלא רק בשקט במיטה שאף אחד לא שומע
אני בוכה אולי את האובדן של מי שהכרתי ונעלמה בוכה על מה שקורה על הפחד עליה על סבא על הכל
בוכה וצועקת בשקט לה' תשאיר אותה תרפא אותה אתה הכל יכול ובאותה נשימה חשה אכזבה ומין כעס למה אתה עושה לנו את זה למה זה מגיע לה לכולם לי ושוב מאמינה ובטוחה שהכל לטובה
ובחיים בחוץ הכל רגיל לימודים חברות אני 100 אחוז
למה אני כותבת אני לא יודעת
אולי לקבל אישור שאני נורמלית, אולי פשוט לפרוק את כל הלחץ פחד ודאגה כי ללב שלי קשה להכיל את הבלגן הזה
אז סליחה ותודה

תשובה:

שלום יקרה,

 

קראתי את המכתב שלך מספר פעמים והרגשתי בכל מילה שנכתבה ובין השורות כמה הקשר שלך עם סבתא שלך עמוק קרוב ומיוחד,

ללא ספק זכיתן שתיכן באהבה המיוחדת הזו ואני בטוחה שסבתא שלך מרגישה בדיוק כמוך.

מתוך כך אני קוראת על הפחד הגדול שלך מהאובדן הבלתי נמנע שמתקרב ולפני הכל חשוב לי מאוד שתדעי שהפחד שלך נורמלי טבעי ותקין!

ובטח כשמדובר בקשר ואהבה גדולים כמו שאת מתארת.

מובן אם כך שאת לא מצליחה להשלים עם האובדן כרגע וזה לא מוגזם או חורג מהנורמלי,

זהו תהליך של אבל אמיתי שאת מתמודדת איתו בגבורה ומנסה לעבד אותו ביחד ובמקביל לרצון לתפוס עוד רגעים יקרים עוד לפני שהמוות התרחש.

מותר ורצוי לבכות ולא רק בסתר, זה מצער וזה לא פשוט והלב דורש את הזמן שלו.

הרבה אנשים בשלב הזה יגידו שזו דרכו של העולם כסיסמא שמרגיעה אותם אבל בדרך כלל זה משום שהם עצמם לא יודעים איך להתמודד עם הכאב והם מדחיקים אותו עד שיעמדו מולו. אבל אין ספק שמשפטים כאלה לא באמת מבטלים את מה שאת מרגישה.

 

שימי לב שטבעה של אהבה הוא כזה שככל שאנחנו יותר מושקעים ברגש, יותר אוהבים ונאהבים- הסיכון והפחד סביב האובדן גדל.

ועדיין, אנחנו ממשיכים לבחור באהבה שוב ושוב כי הכח שאנחנו שואבים ממנה שווה את הכאב, נכון?!

דווקא משום שבחרת להשקיע באהבה הזו את נושאת יותר סיכונים ויותר צער מהפרידה.

 

הרבה פחדים מלווים אותנו כבני אדם לפני פרידה, פחד מלאבד את המקום בו אנחנו מרגישים אהובים ומחובקים, פחד מהבור שיותיר אחריו האובדן (כמו החשש שלך מלהתחתן בלעדיה),

פחד מאיך אנחנו ניראה בלי הקשר המהותי שעיצב את האישיות שלנו ועוד ועוד…

נגעתי רק בכמה מהפחדים האופייניים סביב אובדן אבל הייתי רוצה שתשבי עם עצמך ותחשבי מה בעיקר מפחיד אותך סביב הפטירה של סבתא?

היכן במיוחד היא תחסר לך?

תוכלי לכתוב את הדברים ולא לפחד מלומר אותם לעצמך.

הרבה פעמים עצם השיח הפנימי והיכולת לתמלל את מה שמפחיד הופך אותו לבר התמודדות ומאיר את הפינות החשוכות בנפש שבהם החרדה אוהבת למצוא מקום.

אחד הפחדים שלא הזכרתי למעלה סביב פטירה הוא שהאהבה והקשר מתמוססים אבל האמת היא שרק היכולת לבטא אותה בצורה חיצונית נעלמת, האהבה והפירות שלה יישארו איתך לכל החיים.

השנים עם סבתא, ההקשבה ההדדית, ההכלה שלה כלפייך, תחושת הקרבה ומה שלמדת ממנה יילכו איתך באשר תלכי גם בחופה וגם בחיים הבוגרים שלך בעזרת ה' ושום מחלה או אובדן לא יימחקו את זה.

נסי לתעד את הטוב שהענקתן אחת לשניה וליצור זכרונות חיים דרך אלבום תמונות מיוחד, הקלטות שלה, סיפורים שאת זוכרת שסיפרה/מתכונים/עצות  וכן הלאה.אני מאמינה שכל אלה ייתנו לך עוגן וכח עכשיו ובהמשך.

 

העיסוק במוות ובפרידה יכול למשוך להרבה כיוונים אבל מהבגרות וההתמודדות החזיתית שלך עם האבל אני מאמינה בלב שלם שעצם ההבנה בגיל צעיר שהחיים מוגבלים והזמן שלנו כאן מוגבל יכולה להעניק לך הרבה משמעות בחיים האישיים שלך ובמערכות היחסים שלך בעזרת ה'.

 

אני מאחלת לך בכל ליבי שתצליחי לשמר את הטוב, לנצל בטוב ובהודיה את הזמן שנשאר עם סבתא ולהכנס בעזרת ה' בבוא העת לחופה עם כל מה שהטמיעה בך האהבה הגדולה הזו והמתנה שזכית לקבל.

 

חני א.

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
התמודדות קשה עם אמא רעילה
אני בן יחיד לאמא חולה בדיכאון כרוני והפרעות נפשיות.אבא שלי כיום חלש אופי. מאז הילדות שלי  אמא שלי עברה אפיזודות נפשיות שבה הייתה מקללת אותי והאשימה אותי בכל המחלות שלה ,הייתה מאחלת לי דברים איומים ואז כשהייתה מאוזנת הכל היה טוב כאילו לא קרה כלום ,היא אף פעם לא הייתה...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן