The Butterfly Button
לא אוהבת את בעלי!

שאלה מקטגוריה:

אני בת 22 וחצי, עוד מעט נשואה שנה. (וגם יש לנו תינוק בדרך!) לבעל הכי מוצלח בעולם. היינו הזוג הכי מדליק בתקופת האירוסין. יצאנו לכל מיני טיולים ודברים מגניבים, שלחנו מתנות, מכתבים, טלפונים, ואצאפים שעד היום אני שומרת והייתי משדרת את זה החוצה אם זה לא היה חסוי… בקיצור, זוג מושלם
לא התייעצתי עד היום עם אף אחד, ואני אומר את זה בצורה הכי פשוטה: אני לא אוהבת את בעלי!שלא תבין לא נכון, הוא הבחור הכי מקסים בעולם, הוא חכם ומוצלח ולומד בכולל הכי טוב, הוא לבוש כמו המילה האחרונה (לא בגסות, אבל מאוד מאוד בטעם) נפגשתי איתו הרי בתקופת הפגישות והשידוכים, ואחר כך בתקופת האירוסין, כולם אמרו לי: זה בסדר, נמשכים אחר כך, העיקר שהוא באמת מוצא חן בעינייך והמשיכה כבר תבוא, את תראי, בקיצור האמנתי להם והתארסתי ו..כלום לא קרה. אמרו לי זה שטויות, תתחתני ואז הכל יגיע ו…כלום לא קרה. כבר כמה חודשים ומה אני אגיד לך, אני לא יודעת מה לעשות. אני מעריכה אותו, חושבת שהיא אחלה בנאדם והכל, אבל אני פשוט לא אוהבת אותה במובן הרומנטי של המילה.

ביני לבין עצמי חשבתי אם אני רוצה להתגרש, אבל מהר מאוד הגעתי למסקנה שפשוט לא! ואני לא יודעת למה, אולי כי אני עצלנית מידי, אולי כי זה סתם לא כיף, אבל בתכלס, יש לי חבר טוב, אין לי בעל!

תשובה:

ערב טוב חברה יקרה,

 ראשית אני רוצה להביע הערכה להחלטתך האמיצה להעלות על הכתב הרגשות ותחושות אינטימיות. רבים מאיתנו היו מעדיפים לשמור את הכל בבטן ואילו הצעד שלך מבטא בגרות ואחראיות רבה.

 המכתב שלך מגולל בקצרה את מערכת היחסים שלך ובעלך, ברשותך אעשה קצת סדר בדברים ויחד ננסה להבין איך מתמודדים עם התחושות הלא קלות שאת מתארת.

 התחתנת עם בחור טוב לב, מוכשר, יפה, מוצלח וכו' אך למרות כל המעלות החשובות את מבהירה  שאת פשוט לא אוהבת אותו. אני מבינה שהייתה לכם תקופת אירוסין מרגשת וזוהרת שבמהלכה אולי הרגשת לפעמים תחושות (שבאו והלכו) וגרמו לך להתחתן איתו אבל בסופו של דבר אתם נשואים ואוטוטו ילד ואין אהבה.

 קודם כל חשוב שתדעי שאת לא לבד. יש לא מעט נשים נשואות בכל הגילאים שחוות את מה שאת מרגישה ומרגישות די אבודות.

 כל בחורה חולמת על אהבה ועל חיי נישואים מלאי רגש ופתאום את מוצאת את עצמך נשואה אך האהבה לא שם והאכזבה בוודאי קשה מאד.

 אני חושבת שהדבר הנכון  במצב שלך הוא ללכת צעד אחד אחורה ולנסות להבין מהי אהבה בשבילך. מה הרגש הזה שכולנו כל כך רוצים להרגיש.

המילה אהבה מעוררת המון אסוציאציות חיוביות, רומנטיות ומרגשות. אך מה עומד מאחורי כל זה?ואיך אפשר להגיע לשם?

 אז קודם כל חשוב להבין שאהבה היא לא עובדה קיימת. אהבה היא לא מציאות שנולדים אליה (חוץ מאהבה בין הורים לילדים) ואהבה היא ממש לא מה שאנחנו אוהבים לראות בספרים או סרטים.

אהבה היא בעצם בחירה.

בחירה שמתבססת על הערכה, על חברות אמת, על כבוד הדדי ועל מעלות נוספות שיש באנשים שאנחנו רוצים להתקרב אליהם.

וגם אחרי שאנחנו בוחרים לאהוב מישהו, זה רק הבסיס לאהבה וכעת צריך לבנות ולבסס אותה.

איך בונים אהבה?

על ידי חשיבה חיובית, על ידי נתינה אינסופית וללא תנאי, על ידי יצירה משותפת, על ידי זמן איכות יחד ועוד…

וכך לאט לאט אנחנו בונים את הקשר והופכים אותו לאהבת אמת.

זהו תהליך שנמשך כל הזמן, אהבה היא כמו פרח שצריך לזרוע, לזבל, לעדור, להשקות ולטפח ללא הרף.

 בנוסף אני חושבת כי ההבדל הטבעי בין תקופת האירוסין ,שמתאפיינת בהמון ריגושים, חידושים ומתנות לבין תקופת הנישואין רק תורם לתחושת המצוקה.

מבחורה מאורסת ללא כל מחויבות את הופכת להיות אישה. פעם הייתם נפגשים בבתי קפה ומחליפים הודעות רומנטיות ופתאום את מוצאת עצמך עם המון מטלות שחלקן חדשות ומורכבות וכל הקסם התחלף בחיי שיגרה מלאי התמודדות. מה להם ולרומנטיקה?

 אכן, לא תמיד אנחנו מצליחים לשחזר את אותם 'פרפרים בבטן' מהאירוסין וזאת בגלל שהקשר של הנישואים הוא קשר שונה. קשר מסוג אחר, קשר שמחייב עבודה אבל טומן בתוכו הזדמנות לזוגיות נפלאה, קשר שאינו בנוי מריגושים חולפים אלא מבניית שותפות וזוגיות יציבה ומבוססת.

 לחילופין במקום לבנות את הזוגיות ניתן לבחור אחרת, אך כיוון שתמיד אפשר להתגרש ראשית הייתי ממליצה לך לנסות ולבנות את הקשר.

 גרושין דורשים מאמץ נפשי כביר וחיפוש הזיוג השני עוד יותר…. אני מאמינה שכרגע עדיף להשקיע את כוחות הנפש הללו ולשקם את הקשר ביניכם ובמיוחד לאור דבריך כי בעלך בחור מיוחד (מה שלא ברור מאליו…)

 ואם את רואה שאת זקוקה להכוונה נוספת הייתי חושבת יחד על פניה ליועץ מקצועי בתחום הזוגיות שיוכל לצייד אותך בכלים טובים לבניית הקשר ביניכם.

 בברכה

יעל ז.

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן