The Butterfly Button
לצאת עם בחור חילוני

שאלה מקטגוריה:

היי,
אני בחורה דתייה (אני גדלה בבית חרדי אבל לא מגדירה את עצמי כחרדית) בת 22 ויצא לי להכיר בחור חילוני בן 32. היו לנו שיחות טלפון ממש עמוקות לאחר יום יומיים דיברנו על להיפגש אמרתי לו שאני צריכה לחשוב על זה והחלטתי שבינתיים לא נדבר עד שאחליט. לאחר יומיים חזרתי אליו ואמרתי לו שאני לא מעוניינת כי כבר הרגשתי שאני מתחילה לפתח אליו רגשות וידעתי שברגע שאפגוש אותו, לא אחשוב בבהירות ואני עלולה לעשות טעויות. הבחור ממש נכנס ללבי ולא הפסקתי לחשוב עליו מאז. לאחר 3 שבועות מאז ה"פרידה" שלחתי לו הודעה שאני אשמח אם לשמוע ממנו אם הוא יהיה בקטע של להתחזק (אני יודעת שזה נשמע מוזר אבל באמת שהיה קשה לי לשכוח ממנו) הוא מיד התקשר ואמר שהוא לא יכול להבטיח דבר כזה אבל אם הוא יראה שאני באמת האחת הוא בהחלט מוכן להתחזק ואף לשמור שבת, לקבוע עיתים לתורה וכו'. הסברתי לו שאני לא מוכנה לקחת סיכון ולקוות ש"אם" הוא… הוא אומר שהוא נורא אוהב את הדת ומאמין בה כדרך חיים לחיים טובים אבל כרגע הוא רואה בהתחזקות כ"מותרות". מפה לשם שוב דיברנו על להיפגש ושוב לקחתי פסק זמן כדי לחשוב על זה. ושוב… החלטתי שלא, מאותה סיבה שציינתי קודם. אני חייבת לציין שהבחור ממש מכבד ומבין ובכלל לא ניסה ללחוץ, הוא גם מרגיש משהו כלפיי (ולכן רצה שניפגש ע"מ לאשש את החיבור בנינו, או לא. כי בכל זאת צריך לראות שפת גוף ומימיקה) אבל ממש כיבד את ההחלטה שגיבשתי והבטיח שלא ינסה לשכנע או ליצור קשר בעתיד, אלא אם אחליט אחרת.
מאז (שבועיים) הוא לא יוצא לי מהראש ואני חוששת אולי באמת פספסתי כאן אישיות מדהימה.
הערת אגב, כפי ששמתם לב אפילו לא הזכרתי את פער הגילים בנינו כי זה בכלל לא הפריע לי, הבחור נראה טוב, סופר אינטליגנטי, מצחיק זורם והכל. והגיל? הגיל הוא רק מספר מבחינתי.
מקווה שהצלחתי לשקף את כל התמונה…
אני צריכה עצה לדעת מה לעשות! יש לי הרגשה שלא אעמוד בניסיון ושוב אצור איתו קשר. יש סיכוי לקשר כזה לצלוח? לא רוצה להיקשר לבנאדם וסתם לבזבז את זמני ולפגוע בעצמי וברגשותיי.

תשובה:

שואלת יקרה,

קודם כל סליחה על העיכוב בתשובה כל כך חשובה וגדולה.

את מדברת על יצירת קשר עם בחור לא דתי ומדבריך אני מבינה ששמירת המצוות והתורה והקשר לקב"ה חשובים לך.

חיים משותפים שלא באותו עולם ערכים הם מורכבים יותר ודורשים הרבה עבודת המידות ועבודה על הזוגיות בעיקר כשמגיעים ילדים.

נכון שהבחור נשמע ממש נעים ומוצלח אבל המוכנות להתחזק בשבילך היא לא דבר נכון, בחירה לקיים מצוות לא נכון שתגיע בגלל תחושה של ויתור למען בת הזוג או בגלל שכנוע שלה.

לצערי, זה מועד לכישלון כל עוד זה לא דבר פנימי ואמונה אמיתית.

שמירת מצוות היא מורכבת ומלאה פרטים וכדי לשמור צריך גם אמונה. אמונה בקב"ה כבורא עולם ואמונת חכמים ותושב"ע.

אמנם, יש זוגות שבחרו לחיות חיים מעורבים כלומר שאחד מבני הזוג דתי והשני לא אבל אלו חיים לא פשוטים ולרוב לא נכנסו לכך מבחירה אלא עם הזמן קרה שאחד עבר שינוי ובכ"ז בחרו לחיות יחד.

דבר נוסף,

כתבת שהוא לא יוצא לך מהראש וכדאי שתדעי שעולם הרגש מאד חזק אצלנו הנשים. וזה ידוע ומוכר שכאישה יוצרת קשר רגשי עם גבר קשה לה להוציא אותו מהראש בד"כ עד שימצא האיש שלה.

וגם אז לפעמים זה נשאר במחשבה ויכול גם לצוץ בזוגיות עם זיכרון על הבחור ההוא.

לפעמים זה נשאר זיכרון מודחק ולפעמים זה ממשיך לצוף ואפילו קצת להעיב על הקשר הזוגי.

לכן, זה נורמלי מאד שאת עדיין חושבת עליו, כנראה באמת יש בו תכונות רבות וטובות.

אבל אם חשוב לך בית שומר מצוות, שמנחיל לילדים עולם ערכים דתי, אז כדאי שבן זוגך יאמין באותם ערכים ויסכים לחנך לפיהם. גם כשזה קשה, גם כשזה לא ברור.

מתוך אמונה שזו הבחירה הנכונה.

אני שמחה לשמוע שהבחור מכבד ומבין ולא לוחץ וזה הזמן לעצור את הקשר ולנסות לחפש מישהו שחי בעולם ערכים מקביל לשאיפות שלך ולחלומות שלך.

אני יודעת שזו החלטה לא קלה ועוד יותר מעשה לא קל אבל האמונה הנשמעת מדבריך והחיבור שלך לקב"ה יעזרו לך ללכת בדרך הנכונה.

אשמח לעזור במה שניתן.

מאחלת לך שתחושי את ידו של הקב"ה בידך ותמצאי את האיש המדויק לך בקלות ובמהרה.

רחל

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן