The Butterfly Button
הרגשת פספוס בתוך חיי הנישואין

שאלה מקטגוריה:

בס"ד
שלום, ברצוני לשתף בתחושותיי כרגע בחיים.
אני נמצאת בשנים מאוד חשובות בחיי . שנים שבהם אני צריכה להקים בית ולהרגיש ולחוש אהבה רגש שמחה ושלמות הלב המתקבלת מהבית שהקמתי
אך אני חשה שזה לא כך.
אני ובעלי נשואים שנתיים עם תינוקת . מאז החתונה אנחנו לא מסתדרים ורבים הרבה . אין ביננו קשר עמוק מתחילת הנישואין. לבעלי חשובה מאוד התורה וההלכה אי לכך אינו משקיע בזוגיות. הזוגיות חשובה רק לי בקשר ואילו לו חשוב רק קיום מדוקדק של תורה והלכות
אינני מרגישה שותפה . איני חשה שהוא שותף לחיים
ברוב היום אני לבד והוא בעבודה ובכולל . ההתעסקות שלו עם התינוקת לא רבה. אני חשה אם חד הורית החסרה באהבה.
כבר מיום הנישואין לא הייתה כמיהה מצידו להיות קרוב לאשתו הוא כבר אז אמר שהוא זקוק לזמן.
מאוד נפגעתי מזה . הרי התחתנו הרגע לשם מה לך זמן כדי לתת לי את מה שמגיע לי.
אני מרגישה שבעלי לא סגנון האיש שחיפשתי. הוא לא מצליח לפרנס אותי . ואנחנו עוזבים שכירות כי אין לו במה לשלם . הוא לא משתף אותי בחייו . בכסף. או בהחלטות אחרות. עד היום אין לנו חשבון בנק משותף.
אני לא יודעת אם להתגרש או לא. מסתפקת ולא בטוחה האם הוא האיש של חיי . כי חיכיתי למישהו בסגנון אחר . יותר משקיע ואוהב . אכפתי . שאני חלק מחייו ונותן לי להרגיש חלק ממנו . יותר חברותי ויותר אחראי למשפחתו . אני נמצאת במצב שאני מקנאה בחברות שיש להן בעל שמשקיע ואוהב אותן בעוד שלי יש בעל שמאז הלידה כמעט שלא מדבר איתי. ומחפש סיבות על מה לריב.
אני מרגישה תחושת החמצה כשאני חושבת על נישואים לגבר אחר….ולא יודעת אם כל אלו הם סיבות להתגרש . אנח לא מרגישה שרע לי אבל גם לא שמצאתי את השמחה בחיי. עוד אציין שהמשפחה של בעלי מרחיקה אותי ואינם רואים אותי כחלק מהמשפחה . הם מנהגים בקרירות ולא רוצים קשר . גם חמותי שומרת על מרחק גדול וקרירה.
מעולם לא אמרו לי שהם שמחים בי. ולא הראו סימן לזה.
אני יודעת שאלו שנים מאוד חשובות וקריטיות בחיי לכן חשוב לי כל כך להתייעץ ולקבל תשובה מה לעשות..
אני נורא מתלבטת האם לנסות לדחןף בנישואים כי זה נורא קשה או לחפש בעל חדש . מה שבטוח שאני לא רוצה לבזבז שנים יקרות מחיי. אודה לכם על רצונכם לייעץ ולסייע.

תשובה:

שלום לך. יקרה.

את כותבת מכתב כל כך נוגע ללב וכל כך כואב! את מספרת על חיים במחיצת גג אחת, עם איש שאינו שותף לחייך, וזהו כאב עצום, עצום יותר ממי שכלל אין לה איש, שכן לך – כאילו יש, ובעצם אין.

כואב מאד לכתוב את זה, אבל את מציינת שהוא מקפיד מאד בשמירת הלכות והתורה חשובה לו. קצת קשה לי עם ההגדרה הזו, שכן ההלכות והתורה כולה מצווים על אהבת אשתו, על החיוב לשמחה ולכבדה, על הקשר, על הזהירות העצומה מלצער.

מכל אלו עולה שאלה גדולה – איך ייתכן שאיש שאמור להיות אמן על התורה והמצוות, ירא אלוקים, "שוכח" או מדלג על מצוות חשובה כזו של שלמות הבית, של הברכה הגדולה בחיי משפחה יהודית – אהבה ואחווה ושלום ורעות?

אני חושבת שבשורות הבאות של השאלה שלך, רמוזה התשובה.

כמובן, אינני מכירה לא אותך ולא אותו, אבל אין לי אלא מה שעיני רואות וליבי מרגיש, ואת, בכוחך, תבדקי האם המילים שלי נכונות לך ומדוייקות לכם:

את כותבת שגם מצד המשפחה שלו אין קשר, אין חיבה, אין שייכות.

אולי – בעלך פשוט אינו מכיר. אינו יודע מהו פרוש קשר. מהי אהבה, מהי משפחתיות חמימה וזוגיות מאושרת. אולי הוא פשוט "תינוק שנשבה" בחווית הקשר, האינטימיות, הקירבה וה'יחד'.

בנישואין, יש שני כוחות שפועלים במקביל. כח האהבה וכח התאהבות. הם קשורים אלו באלו. האהבה היא הביתיות, החמימות, הקשר היציב והחזק, הביטחון והשלווה. האהבה קשורה לילדים ולדור ההמשך, בעיקר, ולתחושת הבית.

ההתאהבות, לעומת זאת, קשורה לזוגיות. לקשר יותר 'רומנטי', עז, מפתיע, מרגש, כזה שיודע עליות וירידות ולא רק תחושת ביטחון.

התאהבות אמיתית יכולה להחזיק מעמד רק אם יש אהבה וביטחון אהבה וביטחון עלולים להיות משעממים קצת, ועבורם נדרשת מידת התאהבות.

ואצלכם, נשמע שאת מכירה ורוצה ומתגעגעת לקשרים שכאלו, בעלי אהבה ומשיכה, ואילו הוא – נסוג ומתרחק… אם יורשה לי לנחש – אז גם שלא באשמתו, אולי הוא פשוט לא מכיר ולא יודע. מי שלא קיבל הזנה ריגשית חמה וקרובה בילדותו, הלב שלו קופא, והוא לא מסוגל ולא יודע לתת את זה…

וכאן מגיעה שאלה, ש- שימי לב, אבל המענה אליה אינו מוחלט לכאן או לכאן. יש לך בתוכו אפשרות אמיתית לבחירה. אלא שמשבחרת, תהיי מחוייבת לכל מה שבחרת, חיוב עצום.

את יכולה לבחור ולומר – קשה לי. לא בשבילי. אני נסוגה מהעבודה המפרכת הזו. אני רוצה ללכת. לחיות את חיי בעצמי.

יהיה לבחירה הזו מחירים. של בדידות וכאב, אבל יש בה שיחרור וחופשיות.

את יכולה לבחור גם אחרת בדיוק – לבחור להתחייב לקשר. להאמין באמונה שלמה שאם השם הטוב שם אותך בתוך קשר שכזה, ויש בך את הכמיהה והגעגוע לקשר אמיתי, אז יש לך גם את היכולת, בסייעתא דשמייא, לתקן, לייצר משהו חדש ומופלא.

להמיס את הלב של אישך, שקפא לו שם.

איך? ראשית מתוך חמלה גדולה ומודעות למה שקרה לו. למה שעבר עליו. לעובדה שאת בעלת יכולת ריגשית גבוהה ומפותחת יותר ושהוא לא זכה לכך.

אחר כך מתחילה הדרך. והיא לא תמיד קלה, גם לה יש מחירים, אבל היא עשויה להיות קסומה מאדו מתגמלת מאד.

איך ממיסים לב שקפא? בהמון המון חום, ללא לאות.

לפעמים לב שקפא דוחה תא החום, מתנגד, תצטרכי להיות שם חכמה במיוחד ואולי גם לקבל עצות, הכוונה ותמיכה ספציפיים יותר בעבורך – בעבורכם.

אבל קודם כל ושלב ראשון, יהיה להחליט לבחור. לקחת על כתפייך את העול הזה של הבחירה, את המשא הזה של המסע.

להחליט ולבחור לאיזו דרך את יוצאת, ועם כל הכוחות המופלאים שהשם הטוב צייד אותך בהם ומשתקפים כל כך במכתב שלך, שממלא מודעות, רגישות, טוב פנימי וכמיהה לאהבה.

מה שאנחנו כמהים אליו, מה שאנחנו מתגעגעים אליו, מה שאנחנו רוצים ונכספים – כבר נמצא בתכינו, בדרך כלל. נשאר לנו להוציא אותו אל הפועל.

מחזקת את ידייך ומאמצת את ליבך.

המשיכי לאהוב, המשיכי לקוות, המשיכי להתפלל.

ואם תרצי, אני כאן.

תמר ע.

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן