The Butterfly Button
הדחיינות שלנו הביאה אותנו לחובות

שאלה מקטגוריה:

שלום ראשות אקדים לומר בעלי הוא בעל ואבא נהדר והרבה יותר מכך!
יש לו יראת שמים ומידות טובות באמת!!!! והוא אדם מיוחד!
אך יש לנו בעיה משותפת שיוצרת בלגן.
אנחנו דחיינים דוחים הכל עד למצבים נוראים ביותר אנחנו דוחים בכסף עד שעכשיו אנחנו בחובות של 400000 שח בלי דירה
ברוחניות שזה ממש מפריע לי. הוא לא מצליח לקבוע עיתים אפילו לא קצת. לפתוח ספר לעיין ככה כי הרצון בוער זה לא קיים וזה חסר לי מאוד.
איך אני יכולה לדרבן אותו באהבה לעשות את זה. למען שנינו…

תשובה:

שלום יקרה,

כמה טוב לשמוע על הערכה הרבה שיש לך לבעלך. זה בסיס איתן לזוגיות טובה.

בדברייך הקצרים מאד התייחסת לשתי נקודות, ואולי לשלוש.

כתבת על חובות גדולים וכתבת על עיתים לתורה והזכרת עובדה שאתם דחיינים.

יתכן ושלושת הדברים תלויים זה בזה ויתכן שלא.

ואתחיל באמירה כללית,

כאשר זוג מתחתן לפעמים מקובל לומר ששני חצאים נפגשו ומשלימים זה את זה אבל תרשי לי לנסות לדייק את הדימוי הזה ולהגיד שכאשר זוג מתחתן הרי זה שני שלמים היוצרים שלם נוסף.

למה כוונתי?

בתוך הזוגיות יש את היחד שיצרנו, את הקשר ביננו, את המשפחתיות. ולצד זה יש את הנפרדות של כל אחד ואחד מאיתנו. יש מקומות שנשארים עבודת המידות הפרטית של כל אחד, יש את החלומות והכישרונות של כל אחד וצריך בחכמה רבה לדעת מתי אנחנו מתעסקים בנושא זוגי ומי בנושא פרטי.

אתייחס לדבריך ואנסה ללכת דבר דבר לפי סדר כתיבתך,

נושא החובות וההתנהלות הכלכלית הוא עניין זוגי, של שניכם. יתכן ואחד מכם יותר מאורגן והשני יותר מפוזר אבל התוצאה נוגעת לשניכם ממש וגם לילדים ולכן צריך לעבוד בשיתוף פעולה.

במצב שאת מתארת של חובות מאד גדולים, בלי חסכונות ואני מבינה שגם עם ילדים אז נראה לי הכי נכון לפנות לעזרה מקצועית בניהול כלכלי בבית. זה ידרוש מכם לארגן את הניירת שלכם, זה ידרוש מכם משמעת עצמית אבל אם אכן תשתפו פעולה זה יעזור לכם להיות במקום אחר.

מקומות שהייתי פונה אליהם הם פעמונים או מקימי. שניהם ארגונים שעוזרים למשפחות במצבכם להתארגן ולהיות במצב אחר.

פעמונים: https://www.paamonim.org/he/

מקימי: https://www.mekimi.org.il/md/?gclid=EAIaIQobChMIpvyIk6-D6gIVQuvtCh3U5gm9EAAYASAAEgKSIPD_BwE

תתחילי בלקרוא חומר באתרים שלהם וממש מציעה לפנות לאחד מהם. לי יש נסיון עם משפחות שעברו ליווי של פעמונים ויצאו מבורות כלכליים גדולים.

לעומת זאת ובשונה מהתנהלות כלכלית שנוגעת לשניכם יחד ולבית שאתם מקימים, קביעת עיתים לתורה היא אחריות של איש על עצמו. זו המצווה שלו, הקושי שלו, ההנאה שלו וממילא ההתמודדות שלו.

מקום האישה היא להיות עזר כנגדו, להיות שם למה שהוא צריך.

מכיוון שכתבת בתמצות אני לא יודעת בדיוק מה הרקע אצלכם

אבל, אם יש אדם שההתמודדות שלו עם לימוד היא גדולה מסיבות שונות, קשה לו להתרכז, הוא נלחץ, הוא לא מבין מהר, אין לו חברותא טובה או מכל סיבה אחרת בד"כ בסביבה חרדית הוא ירגיש לא בסדר עם עצמו. מקום האישה להבנתי במצב כזה היא להיות המקום התומך ולא עוד זירת התמודדות.

המקום שלך זה להגיד- אני יודעת שזה קשה לך אני כאן לעזור במה שתרצה. לא להחמיץ פנים אם לא לומד, לא להלחיץ אם יושב עם עיתון. לשמוח בכל פעם שכן לומד ולאפשר את המרחב גם אם זה לא תמיד נח.

יש אנשים שיותר טוב להם ונכון להם לעבוד חצי יום וללמוד רק בערב והם עדיין אנשים יראי שמיים, צדיקים ואוהבי ה'.

תזכרי שזו מצווה שלו וגם התמודדות שלו.

והדבר האחרון, נושא הדחיינות.

אני חושבת שעבודה עם ליווי על הנושא הכלכלי תחייב את גם לגעת בנושא הדחיינות שכתבת שיש לשניכם. האם אכן זה של שניכם? האם זה יותר רלוונטי לאחד מכם?

דרך הליווי הכלכלי הייתי ממליצה לכם לברר למי יותר קשה ומי יותר יכול לקחת אחריות על נושא תשלומים, הודעות, רישומים ועוד.

במידה ואחד מכם דחין באופן שפוגע בבית זה נושא לטיפול בפני עצמו.

אני בטוחה שעם אהבה, תמיכה אכפתיות ורצון אמיתי תצליחו להתקדם ולבנות את ביתכם.

ברכת ה' עליכם.

רחל

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן