The Butterfly Button
בעלי נהיה קיצוני ומחמיר מדי בשבילי

שאלה מקטגוריה:

חוזרת בתשובה, בת 27 ובעלי בן גילי.
הכרתי אותו לפני החזרה בתשובה כשהוא היה גוי..
אני באה ממשפחה חרדית עם רקע של כפייה וקיצוניות בילדות,
אבא שלי ביד אחת אחז את ספר הזוהר וביד השניה היה מכה אותי ללא רחם על כך שברחתי מהבית בלי גרביים,
יצאתי בשאלה כי רציתי להרגיש את מהותו של הבורא..
בעולם של דין חיפשתי חסד, צדק, אמת..
צורת ההסתכלות על השם יתברך הייתה מעוותת,
לימדו אותי שה׳ הוא רודן, סאדיסט, שישרוף אותי בגיהנום ויעניש אותי אם לא אלך בדיוק לפי קיצור שולחן ערוך..
הדת הצטיירה אצלי ואצל אחיי ואחיותיי כמשהו מאיים, מפחיד וקיצוני,
לא יכולתי לגשת אל הבורא מתוך לב אוהב,
אלא מתוך נפש מפוחדת עד מאוד,
היו תקופות שמרדתי בו כל-כך עד שעשיתי את כל מה שאסור בתורה, איך אפשר לאהוב רוע? סאדיזם? ורודנות?
איך אפשר למצוא חיבור בלב עם בורא שישרוף אותי ויעניש אותי בבוא העת..
משהו לא התחבר לי,
חקרתי לאחר שנים.. קבלה, תורה שבכתב, ספרי הסוד.
גיליתי מציאות שונה..
אל עדיין היה קשה לי לצאת מדפוסי החשיבה שהושתתו במשך כל ילדותי על הבורא ועל הדין..
והתחלתי ללכת לאיבוד,
אז רגע.. ה׳ הוא חסד או דין? טוב או רע?
אם אני כבת אנוש עם יכולות מוגבלות לעולם לא ישרוף את הילד שלי כי הוא לא הקשיב לי אז מה זה אומר לגבי הבורא וגיהנום? זה שרחמן ממני פי כמה וכמה.. אוהב פי כמה וכמה. אינסוף ובלי מוגבלות בכלל.. בסופו של דבר מצאתי את השם בדרך שלי, הבנתי את תכלית בריאתנו, השוואת צורה לבורא מתוך עשרת הספירות בדרך קבלית, מהפנים לחוץ ולא מהחוץ לפנים, אלטרואיזם ואהבת חינם, ואהבת לרעך כמוך, ודרך ארץ שקדמה לתורה,
התחלתי להתקרב לדת.. להתעניין בתורה ומצוותיה, והגעתי למסקנה פשוטה, ה׳ מחפש את הלב, ואי אפשר להשוות צורה לבורא דרך גשמיות, עלינו להתעסק קודם כל באהבה ובמידות, תורה לא ניתנה למלאכים, ואל תוסיף ממנה ואל תגרע.. מחלוקת בית הלל ובית שמאי. זאת מחלוקת שיצרה המון המון פילוגים בין רבנים ומחלוקות שממשיכות עד עצם היום הזה,
זה משום שהחליטו להוסיף גדרים שלאו דווקא רלוונטיים לנפש האדם בהתמודדות חייו, בקרבה לדת, ולקרבה עם המהות התכליתית שלשמה נבראנו..
עסוקים כל-כך בלחשוב אם 10 סנטימטר מעל הברך או מתחת לברך הופך אותי לצדיק יותר או צדיק פחות.. וההתעסקות בדברים הפעוטים מרחיקה אותנו מהמשמעות האמיתית..
אבות אבותינו לא היו יהודים אך היה קדושים בהשוואת הצורה, בית המקדש נחרב לא בגלל 10 ס״מ מעל הברך אלא בגלל שנאת חינם, רבי עקיבא סיכם את כל התורה במשפט של ואהבת לרעך כמוך,
וביהדות דרך ארץ קודמת לתורה!
אני מאמינה בתורה שבכתב.. גם לתורה שבעל פה אך מאמינה באיזון.
חלק מהזכות בחירה שניתנה לנו בעולם הזה.. אנחנו לא חיות שצריכות כמה שיותר גדרים וגבולות.. זה בסדר גם להקל ובטח שבדורנו.
בעלי חושב הפוך.. היכן שיש החמרה שם נמצא האמת האמיתית,
הוא מאוד מקורב לאבא שלי לאחר הגיור..
ואבא שלי לא לגיטימציה בעיניי לדרך השם בשלמות למרות שאבא שלי השתנה 180 מעלות.. היום הוא מתוקן בהרבה יותר, הכוונה יותר מאוזן 🙂 שזה מה הפך אותו למתוקן יותר, פתאום מצליחים לראות אדם בעל רגשות ולא מרביץ בשם התורה..
אנשים לקחו את הדת לקיצון ובחוסר פרופורציה, ספרדיות לא נכנסות לבית הספר אשכנזי, חלילה.. הם לא ברמה.
זה בסדר לקרוא לחייל ציוני ולזרוק עליו אבן. דווקא במקומות הכי חרדיים.. משמע חוסר איזון וקיצוניות מעשה השטן הוא..
כמו ערבי שרוצח בשם אללה. קיצוניות מרחיקה מהבורא.
זה שיחות רבות שקיימתי עם בעלי. כמה אהבה ניסיתי להחדיר בו, כמה אמת ומידות,
הוא פוסח על המידות אבל מסיים מסכתות בהתלהבות, קורא תיקוני הזוהר בארמית כי טוען שזה מעלה רוחנית אבל מאידך קיימת בו גאווה שזה המידה השנואה ביותר על הבורא יתברך..
נמנע מלראות נשים ולא משנה גם איזה נשים, מבחינתו אישה מבוגרת וצנועה היא אסורה לראייה והורסת רוחנית, מטרתי זה לא להרוס את שמירת העיניים שלו, להפך.. אני מאוד בעד..
אבל אני גם בעד איזון והוא נסחף עם כל דבר עד הסוף ופונה הרבה מתוך דין קשה..
מרגיש לי שהתפיסה שלי היא צדק אהבה וחסד,
והוא בשקר שמתחפש לאמת, בדין והחמרות, וככל שהוא נשאב לשם הוא הופך לשיפוטי יותר כלפי הסביבה, ברמה שמתחיל לשפוט רבנים שמקלים בדברים מסויימים ולעשות השוואה בין המחמירים, שזה תוצר לוואי גאוותנו שיפוטי ומזעזע..
אנחנו כל היום רבים..
קשה לחיות עם אדם כזה בבית,
שזה לא רק תחייה ותו לחיות, זה פוגע בי כבר ברמה האישית, לראות את בעלי הולך כמו רובוט ללא ג’ית והבחנה לבבית אמיתית, אלא כי כך אמרו וכך רשמו.. המרובעות הזאת עושה לי רע,
ואני לא יכולה לשתף אותו כמעט בכלום, הוא חושב שהוא יודע הכל.. פוסל את דעותיי על הסף אבל לאחר 3 שעות של התשה שבה הוא מקטין ואומר לי לא נכון את טועה וזה לא ככה, אני מוכיחה לו שצדקתי ואז הוא נזכר לומר לי.. אה את צודקת,
זה פשוט הפך למלחמה.. האגו לא נותן לו לגדול ולהתפתח.. כאילו הוא שטוף מוח ולא יודעת מאיפה!!
זה לא הגבר שרציתי, לא האמונה וההשקפה.. מאוד מקשה עליי בזוגיות, כי זה כבר פוגע בי ברמה האישית, התקשורת הולכת לאיבוד, וכל דבר שהוא מתחיל לומר נהיה לי אי שקט וכעס.. בייחוד שמדובר בענייני דת כפייתים..
סליחה על הטקסט המאוד ארוך.. אשמח לתשובה

תשובה:

שלום לך אישה יקרה מאוד!

מצטערת מעומק הלב על זמן ההמתנה הרב.

אני קוראת אותך ונפעמת מתעצומות הנפש שבך. עברת חיים לא פשוטים של קיצוניות דתית יחד עם אלימות . עזבת את מה שהכרת וסללת לך דרך כל כך מיוחדת להתקרב חזרה לבורא יתברך. השאלות שעלו לך בדרך, הברורים שעשית והמקום שפגשת בתוכך. האהבה שמצאת להשם יתברך שבליבך, מרגש אותי מאוד.

זה מהדהד לי את החיפוש והדרך שעשה אברהם אבינו עד שפגש והכיר את בורא עולם. אשרייך!

את משתפת על פער מאוד גדול בתפיסה הדתית שלך את היהדות והשם לבין התפיסה של בעלך.

והפער הזה כואב לך מאוד ומשפיע לרעה על הקשר בינכם.

מזמינה אותך להביא את נקודת האמת שיש בך והכח לבירור פנימי להסתכל לפנימיות הדברים .

כל דבר שקורה לנו במציאות החיצונית רוצה לספר לנו משהו על עצמינו כדי שנגדל למקום חדש. פעמים רבות אחרי שנבין מה השיעור שלנו בתוך הקושי, הקושי יעלם או לא ירגיש כקושי.

מזמינה אותך לשאול את עצמך, מה הדבר שהכי מכעיס אותי בהתנהלות של בעלי.

נסי לתמצת את זה לנקודה או שתיים. .

אחרי שפגשת מה הכי מכעיס אותך , שאלי את עצמך, כשמתנהגים כלפי או לידי בצורה כזו, מה אני מרגישה?

אם לדוגמא עלה בך: הכי מכעיס אותי שהוא מתנהל עם דברים בקיצוניות ובלי חמלה ולב. או , הכי מכעיס אותי שהוא שם גבולות ואטום לדרך או לרצון שלי.

אחר כך מזמינה אותך לרגע לשים את בעלך בצד ולבדוק איזה רגש זה מעלה בך.

כשמתנהגים ככה לידי אני מרגישה: חסרת אונים /מפוחדת/ רעה וחסרת תקנה…

הבאתי את הדברים כדוגמה. מזמינה אותך לשאול את עצמך ולתת ללב ולבטן להביא תשובות ולראות מה עולה.

הענין הוא שדבר שמכעיס אותנו מאוד, לרוב מאחוריו יש כאב ומאחורי הכאב יושבת חוויה מאוד כואבת שעברנו.

משום מה, לפי מה שאת כותבת, החוויה שלך מול בעלך מחזירה אותך לחוויה שלך מול אבא קפדן בנושא דת (ואולי בעוד מקומות נוספים) עד כדי אלימות.

אני הייתי מציעה לפגו ש את הילדה הקטנה בתוכך שמחכה לריפוי. שעברה חוויה קשה בילדות. שקיבלה מכות כשלא התהלכה בצניעות. שפחדה פחד מוות מהשם ומאבא. הילדה הקטנה בתוכך כנראה מחכה לך, שתקשיבי לה, שתרפאי אותה. שתתני לה את מה שלא קיבלה.

נכון, עשית דרך מדהימה ולימדת את עצמך מחדש מהי אהבה לבורא. איך אפשר להתקרב ולהתדבק בו מרצון. וזה פלא גדול!!

יחד עם זאת, יש פצע פתוח ומדמם שמחכה לריפוי.

אחרי שתקשיבי לקטנה שבך ותתני לה ריפוי – מומלץ על ידי טיפול מקצועי,

תוכלי לראות שהמציאות החיצונית מתחילה גם היא להשתנות. איך, אני לא יודעת לאמר לך. אבל מנסיוני האישי ושל עוד נשים רבות שליוויתי, כשהלב שלנו מקבל ריפוי והמציאות הפנימית משתנית, גם המציאות בחוץ נהיית טובה יותר.

רוצה גם לאמר לך, לחלק של הדעת. שיש מושג הנקרא נשמות שבאות מעולם התוהו ונשמות הבאות מעולם התיקון.

עולם התוהו זה כמו התוהו ובוהו שהיה לפני הבריאה. ההוויה היתה ללא גבולות.

הרבה אור ללא כלים. זוהי מציאות של חופש ללא גבולות. נשמות שבאות משם אוהבות מרחב, קשה להם להכיל גבולות ברורים וסדר. הם מרגישות יציבות דווקא כשלא מגבילים אותם. ואילו עולם התיקון זה עולם ששם יש סדר וגבולות. האור נכנס לתוך כלים כדי שיהיה לו אפשרות להתקיים.

נשמות שבאות מעולם התיקון אוהבות גבולות. מבקשות סדר. דווקא הגבולות התחומים נותנים להם יציבות ועוגן.

כל נשמה יש לה תנועה משלה וזה בא לידי ביטוי בהתנהלות בחיים, בתפיסה את הדת ובקשר עם התורה והמצוות.

אין כאן טוב או רע. יש כאן תנועה ומקור שונה. הנשמות מעולם התוהו יהיה עליהם לחזק בתוכם את הכלים ולהכיל גבולות. למצוא חופש ומרחב דווקא בתוך הגבול. ואילו לנשמות מעולם התיקון תהיה עבודה לשחרר לפעמים את הכלים. להסכים לחופש ולמרחב. האידאל בא לידי ביטוי ביהדות זה נשמה של תוהו בתוך גוף ומציאות של תיקון . נשמה חופשיה בתוך עולם של תיקון- התורה.

בקשר בינכם את יכולה לראות איך בעלך נמשך יותר לגבולות ברורים ואילו את נמשכת אחר החופש והמרחב.

יש כאן עבודה של כל אחד ואחת להרחיב את הגבולות של עצמו.

כמו כן את כותבת שהוא נגוע בגאווה. הייתי שואלת אותך: מהי גאווה

האם יש מקומות שאת שופטת אותו כמו שהוא שופט אותך

האם הכאב שלך על ההסתכלות שלו עליך האם אין בה משהו מההסתכלות שלך עליו.

אוסיף ואומר, במידה והדרך שלו גורמת לפגיעה אישית וישירה בך, צריך לעבוד עם הדברים בצורה נוספת אבל לא התרשמתי מדברייך שהוא שולט או מכתיב לך צורת חיים והנהגה.

אסיים ואומר לך שהעזרה הראשונה שהייתי ממליצה לך. זה לצאת לדבר עם ולשתף אותו במילים שלך , בכאב, בכעס, בקושי ובכל מה שזה מעלה בך.

בקשי ממנו שיוביל אותך למקום שיתן בך שקט , שלווה , שלום עם עצמך ושלום בינכם.

איתך בתפילה ובהערכה רבה אילה [email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן