The Butterfly Button
בודדה. מי יעזור לי להחליט?

שאלה מקטגוריה:

שלום, אני בחורה בוגרת סמינר בית יעקב, צנועה ושמורה ,באתי מבית מורכב ולא פשוט,אבא שעזב, אמא שלא היתה לה פניות נפשית לטפל בנו ולתת לנו את הצרכים הרגשיים שלנו.
לפני כמה שנים עזבתי את הבית ואני מרגישה בדידות, אף פעם לא הייתה לי חברה טובה מגיל הנעורים ומעלה היה לי קשיים חברתיים, למרות שהיום אני בריאה בנפשי, אבל אני מרגישה שאני נלחמת כל היום על המקום שלי, , אין לי כאן קרובי משפחה משום שכולם בחו"ל, כרגע אני על פרשת דרכים אני גרה בדירה עם שותפות, הבנות לא הסגנון שלי אבל למרות זאת אנחנו חברות ונעים שם, אבל חסרה לי ההרגשה של השייכות בעולם אני מנותקת, ולא קשורה באמת לאף אחד, אין שם תנאים כל כך, וגם התחלופה של הבנות גבוהה, ואני לא מרגישה קרקע יציבה, ואלו שני הדברים שחסרים לי כדי שאוכל לבנות בית בקרוב עם חשק, מה לעשות האם לחפש משפחה תומכת או לגור עצמאי בדירה עם חברות או לנסוע לגור בחול עם תמיכה משפחתית, כרגע אני לא עובדת קבוע, מתלבטת מה ללמוד, אחרי תואר ראשון,

אני מרגישה שאין לי עם מי להתייעץ ואני לא יודעת מה יהיה לי טוב.

תשובה:

אחותי היקרה,

 

אצילות נפשך בוקעת מבין השורות. בתוך משא-מסע חייך את מוצאת את זוית ההסתכלות של

–  לדון לכף זכות (את אמא),

,- לחפש את הצעד הבא עם המבט קדימה (מה נכון וטוב לעשות לקראת בניית בית?),

– להלחם בכל יום מחדש על יציבותך ומקומך,

וכל זאת כאשר את מתארת את קשייך ולבטייך הכבדים ביותר!

אני נפעמת ומאושרת להיות אחות לנסיכה שכזו.

 

הלוואי והיה לי את מטה הקסם או כדור הקריסטל שהיה מגלה את כל הפתרונות.

אכן בורא עולם הניח אותך ואת כולנו בדור שאין בו נביא ולא אורים ותומים, אך העבודה הזו שנעשית בערפל הלא ברור של החיים – היא זו שמקנה לנו את השלמות הגבוהה והשכר הנצחי.

לשיקולים המשמעותיים שאת מציינת מגיע זמן איכות של שקילה במאזניים, ברור וניפוי עד שתגיעי להחלטה שנכונה לך. האם יש כיום דמות שבפניה תוכלי לפרוס את מחשבותייך?

אם כן – "תשועה ברוב יועץ" ותוכלי לשוחח ולקבל הכוונה. אך בעיקר תוכלי להקשיב לעצמך תוך כדי דיבור ולהבהיר לעצמך מהו הכיוון המתאים כעת.

אך לא תמיד יש דמות כזו בסביבה, ולכן אשת מקצוע תוכל לסייע.

עד שתגיעי לשליח הטוב, דעי שאת עושה עבודה מדהימה בהכנת הקרקע לבניית ביתך בע"ה. עצם הערנות שלך והשאלה: "מהם חומרי הבנייה שאצטרך? ומהיכן אוכל להשיג אותם?" מעידה על כך שאת כבר פועלת בכיוון.

אם יציבות וקשר הם ערכים החשובים לך, אין לי ספק (ואכן כך עולה ממכתבך) שאת כבר פועלת לבסס את הדברים האלה בחייך. למשל בכך שאת נלחמת על המקום שלך, למדת לפתח קשרים תקינים עם אנשים סביבך, את אוספת דרכי התנהלות ממשפחות שאת רואה. כל אלו מבססים בתוכך את האשה והאמא שאת שואפת להיות.

כך שהשאלה היא "מה הצעד הבא להתפתחות שלי?"

אני מציעה לך לקחת פסק זמן ולהקשיב לעצמך. אציע לך כמה דרכים, ואת תוכלי לבחור מה מתאים לך:

– אם את אוהבת לכתוב: שבי במשך חצי שעה עם מחברת או דפים וכתבי ברצף בלי להפסיק. (אם אין לך מה לכתוב, תכתבי "אין לי מה לכתוב" עד שמשהו זורם לך) עשי זאת כל יום במשך חמישה ימים. הכתיבה באופן כזה מעוררת את הנפש ואת תמצאי את התשובות שלך בע"ה, או לפחות דברים מסוימים יתבהרו לך.

– אם את יכולה להכנס לעולם הדמיון, נסי לדמיין את עצמך במצבים השונים שתארת (בחו"ל, עם אחותך, אצל משפחה, וכו'). שימי לב לגוף שלך כאשר את מדמיינת כל מצב. מתי את מתכווצת? מרפה? מהן התחושות שעולות בך?

באופן כזה את תקשיבי למה שהנפש שלך אומרת לגבי כל אפשרות.

– ללכת בטבע ולדבר עם בורא עולם, לשוחח עם עצמך,

– לצייר או כל אומנות אחרת (לא בתור אומנות אלא בתור ביטוי עצמי)

וכל דרך אחרת שאת נמשכת אליה, כל עוד יש בה ביטוי בלתי מסונן והקשבה פתוחה שלך.

 

זה לא קל בתחילה בגלל חוסר הרגל, אך להכיר את עצמנו ולהקשיב לאדם שבשבילו נברא העולם – זה היסוד לכל בניה שהיא.

כמובן ששיחה עם אדם נוסף שיודע להקשיב ולשאול שאלות תומכות, יוכל לעזור לך להבהיר ולהבין את עצמך יותר. תוכלי לפנות שוב או באופן ישיר על מנת לקבל הפניה מתאימה בע"ה.

 

בחיבוק של אהבה והערכה לנערה מיוחדת שהיא חלק ייחודי מנשמת עם ישראל,

ואף על פי שאינני מכירה אותך – אני גאה בך.

 

שפרה

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן