The Butterfly Button
אני פמיניסטית והוא שובינסט-אפשר לחיות ככה?

שאלה מקטגוריה:

הי, ראשית אני חייבת לומר תודה על הפעילות המדהימה הזו!
.
אני נשואה 3 שנים. די מהר לאחר שהתחתנו דברים התחילו להתנגש. הגענו למצב שלפני חצי שנה (אחרי שנתיים וחצי) הרגשנו שזהו זה! הלכנו למספר יועצי זוגיות אך כרגע אנחנו במעגל. בכל מקרה, עכשיו כשאנחנו די אבודים בעלי הושיב אותי לשיחה והסביר לי שבעצם מהרגע שהתחתנו- הוא לא אוהב אותי ולא נמשך אלי בכלל! לטענתו זה קורה בגלל פערי האידיאולוגיות ביננו.
בדעותי אני פמיניסטית מאד (לא ברמת קיצונית אך איני מוכנה להסכים לדברים שבתחושותי הם מנחיתים אותי כאישה) ואילו בעלי נוטה לצד שוביניסטי ושמרן מאד! הוא אינו מסוגל לסטות מאורח החיים שאינו "עפ"י הספר".
כרגע הברירה שהוא נתן לי זה שהאופציה היחידה שנותרה היא שאסכים לחלוטין לוותר על דעותי ואורח חיי ע"מ להתאים לו ובתמורה הוא יאהב אותי…
הוא מצידו מרגיש כי אינו יכול כלל לשנות ולו עיקרון 1 עבורי
מה עלי לעשות???!

תשובה:

שלום לך יקרה,

את מתארת מצב כואב מאד.

התחושה של אשה שמגלה שבעלה לא אוהב אותה- קשה מאד ומעלה חוויה בסיסית של דחיה ואולי אפילו של נבגדות.

ואם היא נדרשת לוותר על כל ה"אני" שלה כדי לזכות באהבתו- אנה היא באה?

חשבתי על דבריך, ואני רוצה לשתף אותך במחשבותי.

בין בני זוג יכולים להיות חלוקי דעות ואפילו חלוקי דעות עמוקים,

בנושאים רבים ומגוונים- מבלי שהדבר יפגע בכבוד, בהערכה ובאהבה ביניהם.

חלוקי דעות הופכים לבעיה כשהם מגויסים למאבק סמוי או לדינמיקה קבועה שכבר קיימים בין בני הזוג.

אם באויר ביניהם עומדת השאלה מי יותר חכם- הנושא עליו הם חלוקים יהפוך לזירה בה כל אחד יתאמץ להוכיח את עליונות חכמתו.

אם הם רוקדים את ריקוד "הרשע והצדקנית" הרי שאותו נושא, אותם חלוקי דעות, יגויסו להוכיח שוב את רשעותו ואת צדקנותה.

במילים אחרות-

העניין הוא לא תוכן הנושא עליו הם חלוקים, אלא המשמעויות האישיות שבני הזוג מעניקים לדברים, וההשפעה של המשמעויות האלה על הערך העצמי שלהם.

פער אידיאולוגי בין בני זוג לא שולל חיים של אהבה, אחוה שלום ורעות. והדוגמא המרשימה ביותר היא העובדה

שישנם גם זוגות של חרדי- חילוני שחיים בזוגיות מלאה ועשירה.

במקרה שלך, הדעות ההפוכות שלכם, "פמיניזם" לעומת "שוביניזם", טומנות בחובם משמעות אישית עמוקה.

זה לא רק מה נכון, איך נכון, מה מקום האשה ומה מקום הגבר מה צודק מה משפיל ומה מחפיץ-

זה מי אני ביחס אליך, ומי אתה ביחס אלי.

זה נושא שנוגע בעצם הקשר הזוגי. בהגדרת הנשיות והגבריות ולכן בהכרח גם בקשר ביניהם.

אני לא רק חושבת אחרת ממך אלא גם בוחנת את היחס שלך אלי דרך משקפי הצדק שלי.

אני לא רק חושב אחרת ממך אלא גם עומד על המשמר ומוודא שמקומי כגבר כפי שאני מבין אותו- לא ימחק.

את חווה את דעותיו ככאלה שמנחיתות אותך – " איני מוכנה להסכים לדברים שבתחושותי הם מנחיתים אותי כאישה"

והוא חווה את דעותייך ככאלה ששוללות את מקומו הראוי לו "על פי הספר".

כשבעלך מציב לך תנאי בו את אמורה לוותר על כל דעותייך כדי שהוא יאהב אותך,

סביר להניח שהוא לא מתכוון לשלול את עצם זכותך לדעה משלך,

ואני מנחשת שהוא גם לא חושב שאהבה היא אמצעי תשלום או מטבע במשא ומתן,

הוא מבטא, באופן לא מהוקצע ואולי אפילו לא מודע את המשוואה הפנימית שלו שאומרת:

כל עוד הדעות שלך מהוות איום על המקום שלי בבית ובקשר-

אין בי פניות לראות את מי שאת באמת, ולכן אני לא מצליח לאהוב אותך.

לא כי אין מה לאהוב בך. לא כי את לא ראויה לזה.

כי במצב הזה אני לא מסוגל.

והשאלה המתבקשת היא איך משנים את המצב הזה.

כדי לשנות את מה שקורה ביניכם- אין צורך שתשני את האידיאולוגיה שלך.

אין צורך שתוותרי על הדעות שלך.

יש צורך להתחיל לייצר קשר בינך ובינו, כבני אדם.

בין אדם לאדם- במקום בין רעיון לרעיון.

והצעד הראשון הוא ליצור קשר עם עצמך כאדם. להקשיב לעצמך.

אלו רגשות עולים בך מול המציאות הזו? האם פגשת רגשות כאלה בעבר?

האם יש בסיטואציה הזו דמיון לסיטואציות אחרות עם דמויות קרובות?

למה את זקוקה? מה עושה לך טוב? מה נעים או לא נעים לך?

להעביר את הפוקוס מהאידיאולוגיה והצדק לקשיבות פנימית.

להרחיב את הנאמנות – מנאמנות לדעות לנאמנות לעצמך, לרגשות שלך.

האם תוכלי לכבד את עצמך ולצפות לכבוד מבעלך-פשוט כי את ראויה לכבוד? בלי לנפנף בדגל הפמיניזם?

מתאים לך לשתף אותו ברגשותיך מבלי להצדיק אותם? רק כדי לשתף, כי ככה את מרגישה…..

נראה לך שאם תבקשי מבעלך לעשות דבר או להמנע ממשהו- כי נעים לך או לא נעים לך-

הוא עשוי להרגיש ולהגיב אחרת מאשר אם תוכיחי כי המעשה הזה לא נכון\צודק\שוויוני וכו'?

ובמקביל-

האם תרגישי בנח להתעניין במה שחשוב לו, באיך הוא רואה ורוצה דברים רק כדי להבין אותו? בלי להכנס לאידיאולוגיה שבדבר…

האם הוא ראוי בעינייך לכבוד, למקום, לקבלה כמות שהוא?

האם מתאים לך לזרום, לבוא לקראת, להתגמש, להעניק לו מה שחשוב לו- כמו שהיית רוצה שהוא יעשה בשבילך? כי הוא ראוי לכך ולא כי הוא הגבר ואת האשה….

אני נוטה להאמין שככל שתביאי יותר חלקים שלך אל הקשר,

ככל שתחווי את עצמך ואותו באופן מלא,

ככל שתהיי מחוברת לגוף, לנפש ולדעת שלך כאחד,

ככל שתכבדי את זכותו לדעות, רגשות וצרכים משלו,

השיח ביניכם ינוע ממאבק על עקרונות, ממאבק על מקום והכרה,

להתעניינות, לאנושיות, לשתוף, לנתינה, לסקרנות- וב"ה גם להנאה ולאהבה.

מאחלת לך חבור ואהבה. לעצמך. מבעלך. לבעלך.

זלטי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן