The Butterfly Button
אני מדמיינת או שבאמת נחצו קוים פה?

שאלה מקטגוריה:

אני בת 28 נשואה+ ילד. נישואי עלו על שירטון. פניתי לייעוץ זוגי אצל מטפל נחשב ומוכר. התחלתי את הטיפול. ומהר מאד נדלקו אצלי מספר נורות אדומות. המטפל התחיל איתי. חיכיתי לראות אולי אני מדמיינת. אבל המצב אינו משתמע לשתי פנים. הוא נגע בי בחיבה כשהייתי לבד איתו. שלח לי הודעות בעלות תכנים בוטים. כשהערתי לו על זה. הראיתי שנבהלתי. הוא האשים אותי שיש לי ראש כחול. וזה ממש לא בקטע כזה זה בקטע של אהבה ואכפתיות. אני לא תמימה ולא מתרגשת מכל גברבר, אני חרדית שחיה ועובדת בעולם החילוני. תגידו לי שאולי אני טועה. וזה קו לא אדום,שהמטפל לא חצה.
עכשיו אני לגמרי מבולבלת, מצד אחד לזוגיות הוא עשה לנו טוב.
מצד שני להקריב את נשמתי בשביל זה? נשמע לי הזוי.
אני בוכה כבר שבוע. כבר לא ברור לי ממה. מהזוגיות שלי. או מהשוק.
מה עושים? איך מפסיקים את הטיפול. מה אומרים למי אומרים.
הבן זוג שלי בחיים לא יסמוך על איש.
אני בוודאי שלא
האדם שאמור היה להיות קשוב ולעזור,הפך את הקערה על פיה..

תשובה:

יקירתי,

 

"עולם הפוך ראיתי" – וכמה כאב טמון בהיפוך הזה. מה שמועיל מצד אחד, מזיק מצד שני. וכיצד נבחר מה יעלה על המזבח?

השוק שלך הוא סימן של אשה בריאה, שמצפה שהעולם יחזיר אור. והנה, את מוצאת את עצמך בתעתוע של אור וחושך.

כעת, יש לך הזדמנות לעלות כיתה. לא רק שתראי אור, אלא תדעי לזהות את האור והחושך, את הטוב והרע, גם כשהחוטים דקים ומסתרבלים אחד בתוך השני.

 

כפסיכולוגית קלינית, בשורות הבאות אשתדל לעשות קצת סדר בהביט פסיכולוגי-תורני:

בעולם הזה, הגם שהוא הפוך, יש לנו מלאכה רבה, והיא: מלאכת הבורר.

מאז חטא אדם הראשון, האכילה מעץ הדעת ערבבה ולכן יש בכל דבר טוב ורע בו זמנית. העבודה המוטלת עלינו היא לברר את הטוב מהרע בשני שלבים:

  1. לזהות מה טוב ומה רע, אמת ושקר
  2. להתרחק מהרע ולבחור בטוב.

(להרחבה ראי ב"מסילת ישרים")

 

  1. בסיפור שלך, את מדברת על הטוב: זוגיות שמשתפרת. ברוך ה'! שימשיך.

את מספרת על רע: מגע קרוב באשת איש – איסור חמור!!!

 

את תוהה האם המחיר הרע שווה את הטוב.

שיהיה ברור: טוב לא יוצא מרע!!

המטפל הזה נוטף ארס. אין דבר כזה "לא בקטע של אהבה, אלא בקטע של אכפתיות" אם היה אכפתיות הוא לא היה פוגע ברגשותייך באופן כפול: גם לעבור על איסור, וגם לבלבל אותך שזה באשמת ה"ראש הכחול" שלך.

אם זה "בקטע של אכפתיות" למה הוא עושה זאת רק כשאת לבד?!

לאורך זמן, הזוגיות שלכם לא תוכל לפרוח אם יש גורם שמפריע לנפש שלך לדבוק בבעלך, והוא מפריע.

אינני אומרת זאת מתוך נבואה רעה, אלא מתוך מציאות של החוקים הרוחניים שהקב"ה קבע בעולם.

 

  1. אני חוזרת לאחל שהשלום ישרור בתוככם וביניכם, במשכן לקדושה שאתם בונים. זהו מקום מקודש, כלומר: אין רשות כניסה לאף אחד אחר! ואם הוא לא מקודש ומגודר בפני זרים, הרי הוא מחולל.

 

הבחירה בידייך: להציל את המשכן שעליו אתם עמלים, הוא לאפשר לו להחרב.

 

כל זה ממבט האמת של יהודי מאמין.

 

מההיבט המדיקו-לגאלי (חוקי אתיקה): חסרים לי נתונים כגון ההסמכה של המטפל, והאם האקט הזה בוצע ברשותך או בניגוד להסכמתך.

ייתכן שהוא עובר על חוקי האתיקה הטיפולית, ויש לך אחריות דווח עליו לשם מניעת המשך פגיעתו באחרים.

 

כעת לשאלות הנוקבות שהצבת בסוף המייל:

1."איך מפסיקים טיפול"?

אינני מכירה את האופי של המטפל. אינני מכירה את אופיו של בעלך.

אנסה להציע מהלך, אבל תשתמשי באינטואיציה שלך האם הוא טוב, ותחשבי איך להתאים אותו לסיטואציה הספציפית שלכם.

המהלך אומר שאת מוצאת סיבה, תרוץ, כלשהו להפסיק את הטיפול. זה יכול להיות כל שינוי שקורה בחייך, זה יכול להיות עצם השיפור בזוגיות והרצון שלך לנסות לכמה חודשים לעמוד בעצמכם בשיפור שחל.

אני מנחשת שהמטפל ינסה לשכנע אתכם שזה לא נכון. (הוא כבר משחק במוח שלך כשהוא מאשים אותך ב"ראש כחול" בעוד הוא עושה מעשים נבזים). הוא מניפולטור ולא יהיה קל להשתחרר ממלתעותיו. אל תכנסי לדיון! רק תחזרי שוב ושוב על הבעת תודה על הטוב שהיה, ועל התרוץ שחשבת עליו.

 

  1. לדעתי חשוב שתשתפי את בעלך. יש כאן פוטנציאל לקרבה וחיבור עוד יותר עמוק אם תדברי ללב שלו.

תחשבי איך לעטוף את זה בעדינות ובהרבה אמונה בכך שהכל משמים, ושטוב יצא לכם, אבל לכל אחד יש נסיונות. גם למטפל, והוא נכשל. מתוך ההבנה שיש למטפל ניסיון קשה מדי, ושאת רוצה לדבוק רק בו ולהתרחק מכל דבר שיש לו אפילו ריח פסול.

ביחד תהיו איתנים בהחלטה שלכם ובאמירה החזקה מול המטפל.

תזכרו שלמטפל אין כח אמיתי עליכם! הוא נותן שרות, ואתם הלקוחות המחליטים מה לקבל ממנו ומתי.

 

אשה יקרה, אחרי שחשבתי כל כך הרבה עלייך ונתתי מתמצית נפשי את השורות שכתבתי,

אני מרגישה מחוברת אלייך.

תפילתי איתך לבהירות שתפקח את עיניכם,

שתמצאו את האוצר שלכם בתוך ביתכם –

משכן לשכינה.

 

אשמח מאד להיות בקשר באם תרצי לפנות באופן ישיר,

ואעזור ככל שאוכל.

 

מחזיקה בידייך,

שפרה

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. פונה יקרה, הקשיבי לליבך. נחצה במעשיו קו אדום חמור מאד . "להתחיל" עם אישה נשואה???? עם אשת איש? זהו מעשה חמור מאין כמותו. זהו מעשה שלא יעשה גם אם היה מדובר במטפל חילוני, (בגידה חמורה באתיקה המקצועית שלו, ובנאמנות המקצועית שלו כלפי מטופליו). וכשמדובר במטפל שומר מצוות – אז הדברים קל וחומר. מה שחשת, זה בדיוק מה שזה. זה לא הראש הכחול שלך, אלא לגמרי הראש הכחול שלו. עבירה על חוקי שמים וגם 'הטרדה מינית' כמובנה החמור בחוק. (יחסים בין מטפל/רופא למטופל, בין מורה לתלמיד, בין מפקד בצבא לבין פקודתו, אלו יחסי מרות כהגדרתם בחוק, וממילא הטרדה מינית בנסיבות אלו הינה חמורה ביותר גם לפי החוק. התגובה שלך כפי שהנך מספרת (בוכה כל השבוע) הינה תגובה אופיינית לנפגעות הטרדה מינית שחשות מבולבלות ולעיתים גם אשמות (שלא באשמתן כמובן, מתוך מחשבה מוטעית שהן גרמו להתנהגות נלוזה זו) . עשי בהקדם כפי שיעצה לך שפרה, ושימי קץ כמה שיותר מהר להתנהגות חמורה זו.

    ראי את הסעיפים הרלוונטים בחוק הטרדה מינית תשנ"ח- 1998

    הטרדה מינית והתנכלות

    3. (א) הטרדה מינית היא כל אחד ממעשים אלה:

    (2) מעשים מגונים כמשמעותם בסעיפים 348 ו-349 לחוק העונשין;

    (3) הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, המופנות לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות האמורות;

    (4) התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות;

    …..(6) הצעות או התייחסויות כאמור בפסקאות (3) או (4), המופנות למי מהמנויים בפסקאות המשנה שלהלן, בנסיבות המפורטות בפסקאות משנה אלה, גם אם המוטרד לא הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות או בהתייחסויות האמורות:

    (א) לקטין או לחסר ישע – תוך ניצול יחסי מרות, תלות, חינוך או טיפול, ואם טרם מלאו לקטין 15 שנים – גם בלא ניצול יחסים כאמור, ובלבד שהמטריד אינו קטין;

    (ב) למטופל, במסגרת טיפול נפשי, בריאותי, רפואי או פארה-רפואי – תוך ניצול תלות של המטופל במטפל; בפסקת משנה זו, "טיפול נפשי" – כהגדרתו בסעיף 347א לחוק העונשין;

    כפי שאת רואה – הטרדה מינית במסגרת של טיפול נפשי היא עבירה על החוק וחמורה מאד מאד. בהחלט יתכן שהוא פוגע באופן דומה בנשים אחרות, שהן פחות חזקות, מודעות ואסרטיביות ממך, ועל פניו, (לאחר הוועצות ובדיקה משפטית) יש לעשות כל הנחוץ לפי החוק כדי לעצור מעשים כאלו בהקדם האפשרי.

  2. כחלוף זמן מה מתאריך השאלה, נראה לי שכדאי לבדוק מה מצב השואלת, ולנסות ולדלות ממנה פרטים על ה"מטפל" הסוטה. היום הוא הפיל אותה, מחר הוא יפיל אחרת!!
    ומי יאמר ידינו לא שפכו את הדם הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן