The Butterfly Button
חמותי מתערבת לנו בחיים

שאלה מקטגוריה:

היי, אני בת 22 ונשואה כמה חודשים.
ההורים שלי גרים בצפון ובעלי במקור מירושלים ובגלל שאני לומדת בירושלים אבל ההורים שלי שכרו לנו דירה בירושלים לפחות עד שאני יסיים את התואר.
עכשיו בגלל שגם בעלי מאד צעיר (בן 23) אז אמא שלו כל הזמן דואגת לו וחושבת שאני ילדה קטנה מידי בשביל לדאוג לו לאוכל כביסות וכל זה אז כל יום היא באה אלינו הביתה וחופרת לי בדיוק מה אני הולכת להכין לו אוכל ושלא יהיה רעב כשהוא חוזר מהכולל (הוא לומד בישיבה וחוזר רק ב6) ומעירה לי למה אני לא מכינה לו מספיק אוכל מזין ולא מכבסת או מגהצת לו מספיק טוב וכל מי שמכיר אותי יעיד שאני אוהבת אותו ממש ודואגת לו כמה שאני יכולה. פעם הערתי לה שאם היא רוצה היא יכולה לעזור לי בזה אבל היא רק אמרה שאני מזלזלת בבן שלה ולא עזרה כלום ומאז כל פעם היא מעירה לי והיא רואה שאני כמעט בוכה אבל היא לא מבינה ולא מפסיקה. כל יום שאני רק חוזרת מהלימודים אחרי 8 שעות שאני לומדת קשה, 2 דקות אחרי זה היא נוחתת אצלי בבית בלי להודיע ופשוט דופקת ונכנסת לתוך הבית.
וכשאני מעירה לבעלי שזה מעצבן אותי אז הוא נפגע שאני שונאת את אמא שלו ולא עושה עם זה כלום וככה זה ממשיך מהשבוע שאחרי השבע ברכות עד היום.
התחננתי לבעלי שנעבור דירה למקום רחוק יותר אבל מאד קשה לו לעזוב את האזור והוא לא מוכן להגיד שום מילה לאמא שלו.
אתמול בצהריים היה לי מבחן אחרון בסמסטר וסיימתי ב2 בצהריים אז החלטנו אני ובעלי שהוא יחזור יותר מוקדם ונצא יחד להמבורגר באזור ואחרי זה נטייל קצת כדי להתאוורר. איכשהו אמא שלו התקשרה אליו בדיוק והבינה ממנו שאנחנו יוצאים לאכול בחוץ אז היא התעצבנה והתקשרה אלי מיד שזה לא בריא ג'אנק פוד ושהיא באה לראות מה יש בבית כדי שאכין לו אוכל ביתי ובריא. ברגע שהבנתי שהיא בדרך אלי אז אמרתי לה שאני עוד לא בבית ומיד לקחתי את התיק שלי ונסעתי להורים שלי לצפון ובכיתי כל הנסיעה אז כיביתי את הפון שלי וכשבעלי הגיע הביתה הוא לא הבין איה נעלמתי אז רק שהגעתי להורים שלי ואמא שלי קצת הרגיעה אותי אז התקשרתי אליו ואמרתי לו שיבוא גם הוא להורים שלי שנהיה שם כמה ימים (ושמעתי את אמא שלו צועקת עליו ברקע שהיא לא מוכנה שיסע עד שאני אבוא להתנצל בפניה שכביכול פגעתי בבן שלה) אז הלילה הייתי לבד ועכשיו בעלי אמור להגיע להורים שלי.
עכשיו הבעיה שאני אוהבת אותו מאד ולא רוצה לפרק אבל אני פשוט לא מסוגלת לראות את אמא שלו בשום צורה בשנה הקרובה. ההורים שלי כל הזמן מנסים לעזור והציעו לממן לנו יעוץ זוגי ושלחו מישהו שידבר עם אמא שלו אבל היא לא מוכנה לשמוע על זה כי רק היא מבינה ויודעת ואפילו אבא של בעלי לא יכול לומר לה כלום.
אין לי יותר מה לעשות ולמי לפנות.
מה עושים??? תצילו אותי!!! אני לא רוצה להיות גרושה כבר בגיל הזה!!!!!!!!!!!!

 

תשובה:

אשה יקרה ואוהבת,

המציאות שבה את חיה היא בלתי אפשרית, ואף על פי כן את מצליחה להפריד בין אהבתך לבעלך, לבין גורמים מפריעים. עצם היכולת הזו היא כח עצום, שזכות היא לך להכיר בו ולהודות עליו.

עוד יש להודות על בעל שאת אוהבת ומעריכה ורוצה להשאר נשואה אליו.

יקירתי, את בפלונטר אמיתי. נעלמה מחמותך ומבעלך עובדת החיים הבסיסית של נישואין, של קשר איש-אישה בלי מתערבים כלל: "על כן יעזוב איש את אביו ואת אימו ודבק באשתו".

חמותך אינה מאפשרת לזוגיות להתקים, ולכן בצער רב, המצב הוא "או היא או אני". ההערכה שלך נכונה: במצב הנוכחי זה יסתיים או בהחלטה להפרד ממנה ומהשפעתה הארסית לזוגיות שלכם, או בגרושין.

חשוב להדגיש כי אינני שופטת אותה כאדם רע. אני בטוחה שהיא פועלת מתוך כוונותיה הטובות. אבל העובדה היא שמעשיה אינם מאפשרים לזוגיות שלכם לשרוד.

על מנת להחזיר שפיות ולהחזיק את הנישואין, אתם חייבים להתרחק. נקודה.

אני מבינה את הקושי של בעלך מול העוצמות של אמא שלו. בצומת הדרכים שלכם כרגע הוא חייב להבין ש:

1. את לא שונאת את אמא שלו אלא אוהבת אותו.

2. כל עוד אמא שלו מתערבת, מבקרת ובכך פוגעת בך, זו פגיעה ישירה בזוגיות שלכם.

3. את לא מוכנה להמשיך בנישואין שבהם את נפגעת באופן מתמיד.

בעלך חי באשליה מתוקה ומובנת כל כך, שיוכל לרצות את אמא שלו דרך השתיקה וההכנעה שלך.

אני לא מציעה שתילחמי, אלא שתהיה לך בהירות, לגיטימציה וכח לדעת מה האפשרויות ולהניחם בברור ובאהבה לפניו.

כדי לעזור לכם להגיע להחלטה נבונה, וכדי לעזור לך להעביר את הדברים בצורה נכונה, יש צורך בהתערבות של צד שלישי.

אני תקווה שיש לבעלך רב שעליו הוא סומך (כל זוג צריך רב מקשיב שכזה). תאמרי לבעלך שחיי הנישואין שלכם על הפרק, ולא בגלל שאת רוצה בכך. נסי להביאו בדרכי נועם ואהבה לשיחה עם דמות שכזו. אם אין לכם, כתבי לי ואשתדל בע"ה להפנות אתכם.

מתפללת איתך מאד שתצליחי לבנות את ביתך בחכמה ובתבונה,

אשמח להיות בקשר ולסייע ככל שאוכל,

שפרה

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן