The Butterfly Button
למה אני מקבל רק סירובים?

שאלה מקטגוריה:

אני רוצה להבין משהו.. משהו שהוא לא ברור לי בכלל.
למה בחורות אומרות לי לא פעם אחרי פעם אחרי פעם. אני בחור חרדי שגדל ועשה את כל המסלול כפי שציפו ממנו. חרדי עם ראש פתוח. הגעתי לשידוכים , בהתחלה לא כל כך רציתי להתחתן אז שללתי המון הצעות שהיו לי. אבל היום במשך כל השנה וחצי האחרונות אני מרגיש כאילו מישהו מתנקם בי, כאילו הכל חוזר אלי בבומרנג, אני יוצא עם בחורות פעם אחר פעם, כל הבחורות שאני רוצה להמשיך איתן לכיוון רציני של חתונה, אומרות לי לא. אף פעם הן לא מסבירות למה. תמיד אומרות שהקשר לא מתאים. למה? אני לא מבין. אולי אני לא מספיק חרדי/דתי בשבילן? אולי אני לא מספיק עשיר? אולי אני נראה גרוע? אני ממש מתבלבל מכל הדבר הזה. לפעמים אני אומר לעצמי אולי כדאי להיות דתי לייט או אולי אפילו לא זה אלא בכלל לא להיות דתי , ככה אני אוכל למצוא בחורה בלי כל מיני סיווגים שונים וקיטלוגים כאלה ואחרים. האופציות אצלנו הן ממש צרות ואין הרבה הצעות, ובכל זאת למרות כל זה אני ממשיך לקבל סירובים פעם אחר פעם מבחורות. אני חושב שאני בחור טוב עם לב טוב, נראה בסדר , יש לי עבודה מסודרת. אני כבר לא יודע מה לחשוב על עצמי, אולי אני כל כך גרוע באמת?? אולי באמת לא מגיע לי שאי פעם מישהי תאהב אותי ותסתכל עלי בכלל? מה אני עד כדי כך גרוע? לא מבין את זה..
רציתי לדעת איך אני יכול להבין איפה הטעות שלי ואיפה אני נופל. איך אני יכול לבקש מבחורה שאמרה לי לא- להסביר את עצמה ? אולי כדאי לי להיות אטום לגמרי? להפסיק לנסות וזהו? ככה לפחות הלב שלי לא יכאב..

תשובה:

שלום לך,

אפשר לגמרי להבין את התסכול שלך. על הנייר הכל היה נראה טוב, וכאשר נכנסת לפרק “האיש מקדש” חשבת שהוא יהיה פרק קצר עם סיום נוצץ. היום לאחר שנה וחצי, אתה מוצא את עצמך מופתע ומאוכזב מאורכו של הפרק, פגוע מדחיות חוזרות ונשנות, ובעיקר חרד לגבי העתיד.

הייתי רוצה להרגיע אותך, לומר לך שאין לך שום סיבה לחשוש, שללא ספק תמצא בקרוב את זווגך עליו הוכרז ארבעים יום קודם יצירתך, שכל העיכובים הם לא יותר מאשר ניסיון שיש לעבור אותו, לנחם אותך ולתת לדברים להמשיך כפי שהם. יכולתי להשיב לך בסגנון כזה, אבל אינני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, מכיוון שמה שמטריד אותך, יש לו אכן בסיס. אתה מרגיש שמשהו כאן לא זורם כפי שצריך, ובתבונה ואומץ לב מגדיר את המצב, מכיר בו ומוכן להתאמץ ולפתור את המעקשים. אתה צודק לגמרי ואני שמח שאינך נוקט בגישה המקובלת של “אל תדאג, יהיה בסדר…”.

למה בחורות אינן מעוניינות להתחתן אתך? אני יכול לחשוב על כמה אפשרויות:

יתכן שפשוט היה לך מזל רע, וכל הבנות אתן נפגשת ושהיית מעוניין להמשיך אתן בקשר רציני ומחייב, כולן במקרה לא ראו את מעלותיך ולא התברכו בשכל ישר ובהבנה בריאה. זו אפשרות תיאורטית, אבל תרשה לי לדחות את התיאוריה הזו על הסף עקב ההסתברות המאד מאד נמוכה שלה.

אפשרות שנייה היא שסוג הבנות אתן אתה נוטה להפגש, איננו הסוג המתאים לך. קורה שלאדם יש תמונה מסויימת של עצמו, בעוד אחרים מסתכלים עליו בצורה אחרת לחלוטין. יתכן שבחורות מסתכלות עליך בדרך שונה ממה שאתה מסתכל על עצמך. לא הייתי מדבר על הסתכלות “נכונה” ו”לא נכונה” מכיוון שמדובר על עניין סובייקטיבי, אך לפעמים ראוי לו לאדם לערוך בירור מעמיק יותר עם עצמו ולגבש את דעותיו, את מטרותיו בחיים ואת הדרך בה הוא רואה את יחסיו עם רעייתו לעתיד. אולי אתה מחפש משהו שלא באמת מתאים לך?

אפשרות נוספת היא שלמרות כל המעלות והיתרונות שלך, אתה לא מצליח לשדר אותם לבחורות עמן אתה נפגש. אינני מכיר אותך ולכן אדבר באופן כללי על תופעות בהן נתקלתי. יש בחורים שבזמן פגישות משדרים חוסר בטחון עצמי, ויש כאלה המשדרים בטחון עצמי מופרז. יש שאינם יודעים להקשיב, ויש שאינם יודעים לדבר, להפתח ולשתף. יש שאינם מבינים את אופן חשיבתה של אשה שהוא לעיתים שונה מאד מזה של גבר, ואינם יודעים לכבד את השונה ולהעריך אותו.

הזכרתי כמה אפשרויות, אך האמת היא שיתכנו עוד הרבה גורמים שונים ומשונים, והצד השווה שבכולם הוא שלא תמיד אפשר לצאת מהסמטאות הללו בכוחות עצמיים, ויש צורך בעזרה. לשמחתנו ישנם אנשים מקצועיים ומנוסים שיכולים לייעץ, לכוון ולהדריך. אדם מקצועי כזה נפגש עם הבחור, מקשיב לו, מתרשם מדמותו, שומע על הפגישות שהיו לו, על מה שהצליח ועל מה שלא, על השאיפות, על הדעות. אדם כזה צבר המון ניסיון, יכול לעזור בהבנת הצרכים, בהערכת ההתאמה, ומכיר שיטות להתגבר על הקשיים. למען האמת אני סבור שראוי היה לכל צעיר וצעירה לעבור ייעוץ כזה ואולי הדבר היה מונע כמה זיווגים כושלים מלאי צער ועוגמת נפש.

לפני כמה שבועות נזקקתי לייעוץ משפטי, ושלמתי על חצי שעת ייעוץ 585 ש”ח. אבל אין לי ספק שהדבר היה כדאי כי הייעוץ מנע ממני לעשות טעות שהייתה עולה לי עשרות מונים יותר. האם יש לך “עיסקה” חשובה יותר ובעלת השלכות יותר מאשר נישואין? אז אם הכל הולך למישרין מוטב, אבל אם אתה נתקל במהמורות בדרכך, עצתי אליך היא לפנות לבקשת הדרכה שתעזור לך להבין את עצמך טוב יותר ולהגדיר מה אתה מחפש. ייעוץ כזה גם יעזור לך להבין אם יש מקום להתנהל בצורה שונה במהלך הפגישות. אם תהיה מעוניין אשמח לברר על אדם מתאים באזור מגוריך.

ולגבי המחשבה לעבור לחברה אחרת: אם החברה החרדית או הדתית איננה מוצאת חן בעיניך, הרי שלאחר מחשבה ושיקול דעת תעשה את שנראה בעיניך נכון. זו הבחירה שלך. אבל אל תשלה את עצמך שבמקום אחר תעלמנה הבעיות שאתה מדבר עליהן. לכל חברה יש את האתגרים שלה, ויש גם קשיים אוניברסליים שאינם שונים מחברה לחברה. מפתה לפעמים לחשוב שהגירה לחברה אחרת תפתור את כל הבעיות ללא עבודה נוספת, אבל זה בדרך כלל לא נכון. הדשא של השכן נראה ירוק יותר, אך כשמתיישבים עליו מגלים שגם בו יש קוצים.

ולבסוף, למרות הפתיחה, אני רוצה להרגיע אותך שאינך הראשון שעמד במצב הזה וגם לא האחרון. רוב רובם של אלה מצאו לבסוף את החצי השני שלהם וחיים בשמחה ובאושר. הסיכויים הם לטובתך, ואתה יכול להגדיל משמעותית את הסיכויים הללו ולקצר את טווח הזמן על ידי נקיטת הצעד המתבקש של קבלת הדרכה.

בברכה שתעמוד בקרוב תחת החופה ותראה חיים עם אשה אשר אהבת,

גרשון

gporush@cisco.com

From

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. אני קוראת את המילים שלך ובטוחה שאני כתבתי אותם.
    אני מרגישה ממש כמוך!!
    למה בחורים אומרים לי לא פעם אחרי פעם???
    אולי אני לא מספיק טובה? אולי לא נראת כזה טוב כמו שמשדרים לי הסביבה? אולי יש בי משה, דפקט? או אולי בגלל שאני שללתי אחרים אז מתנקמים בי?
    יש פעמים שאני בוחרת להסתכל בצורה הזו אך יש פעמים שאני פשוט מרימה העניים למעלה ואומרת לאבא שבשמים: אני יודעת שאני טובה, חכמה, מוכשרת ויפה. יודעת שלא חסר לי כלום בשביל להתחתן. יש בי את כל הנכונות להשקיע בבית שלי, בבעלי ובילדים ואתה יודע בדיוק כמה אני רוצה, אבל מי רוצה יותר ממך??! אני רוצה לבנות את ביתי שלך! ואם אתה אומר לי לא פעם אחרי פעם אז כנראה שעדיין לא הגיע הזמן. כנראה שאני צריכה עוד קצת להבנות ולהכין את עצמי להיות ראויה לבן תורה.
    אז אני לא אומרת שלא קשה! ברור שקשה ותעשה הכל כדי למצוא את שלך. אבל רק לפעמים תביט למעלה יש שם אבא שיושב ומחכה שנסתכל עליו ונקבל הכל בהבנה- וזה יבוא!!!
    בחורה שעדיין מחכה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

האם כשאתארס אצליח להיות יותר שמחה?
גמרתי סמינר מהמצוינים בארץ. כיום עובדת מעט במשרה חלקית. גרה בבית שלא קל לשהות בו. כבר כחצי שנה בשידוכים. רב החברות שלי נשואות. פעם היו אומרים עלי שאני בת שמחה. כיום אני רוב הזמן בעצבות, מרגישה שהחיים קשים. בימים שלא הולך טוב בעבודה אני מרגישה בזבוז בעולם, למה לחיות סתם...
חוסר מימוש עצמי כשאני כבר לא עובד בחינוך
בעברי היתי איש חינוך . דברי היו נשמעים. כיום אני ללא עבודה ומרגיש מרוחק מהחברה והנורא ביותר אני מרגיש שלא ממש את היכולות שלי. אם בעבר עזרתי ויעצתי לרבים.כיום אין מי שרוצה לשמוע ממני. שאלתי. 1. מה לעשות בפועל.לחיות עם הגזרה…. 2. לחפש בכל דרך אפשרות להפיץ דעותי ולנסות לעזור...
אם אצא ללימודי מקצוע זה יתקע את השידוכים שלי?
אני לומד בישיבה ליטאית נחשבת ובזמן האחרון הרגשתי תחושת מיצוי וחוסר סיפוק ורצון להוציא את היכולות שלי בתחומים נוספים והחלטתי בשיתוף עם ההורים לצאת ללימודים להשלים בגרויות ואני מאד שמח עם ההחלטה ורוצה את זה אבל הפחד הגדול הוא שידוכים כי הורגלתי וחונכתי בממסד לחשוש משידוכים (גם אם לא אומרים...
רוצה להתחתן אבל מפחדת להתנתק מהבית ומההורים
יש לי בעיה מצד אחד אני רוצה להתחתן ומצד שני אני ממש מפחדת להתנתק מהבית ומההורים אף פעם לא ישנתי מחוץ לבית ותמיד הייתי עם ההורים שלי בקשר מאד קרוב לא נעים להגיד אבל אני מפחדת לישון בלי שאני יודעת שהם בבית אני אוהבת ממש להיות קרובה אליהם ומפחדת מנישואין...
מחפש את עצמי אחרי כמה שנים בישיבה
אני בחור מתחזק כבר 5 שנים לומד בישיבה והתחזקתי מאוד וכרגע אני נמצא במצב שאני לא הולך לישיבה ומחפש את עצמי כי דיי נמאס לי מהישיבה ואני רוצה לעשות דבר שיתן לי סיפוק וייתן לי פרנסה כי ללמוד כל היום זה דבר שמקשה עליי מנטלית כי אני לא מאמין בזה...
איך להחליט נכון בלי להתלבט יותר מדי ובלי להתחרט על ההחלטה?
אני בנאדם שמתלבט על דברים כל כך המון וקשה לי להחליט החלטות אני יכולה להתלבט על משהו שעות ימים ושבועות וזה קשה לי ככה להתנהל בחיים איך אפשר להגיע להחלטה נכונה מבלי להתלבט יותר מדי ומבלי להתחרט אחר כך על ההחלטה? אני עושה רשימות של יתרונות וחסרונות ובודקת מה יותר...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן