The Butterfly Button
האם אוכל לבחור באתר אקשיבה כרב?

שאלה מקטגוריה:

בשנים האחרונות שמתי לב לתופעה שאיני יודע אם היא טובה או הרעה היא.
אני רואה כי אני מחלק את שאלותי לשניים, את השאלות הפשוטות וההלכתיות אני שואל את מורה ההוראה בבית הכנסת שלי, אולם את השאלות האחרות, שאלות בדברים שהצנעה יפה להם, שאלות על חיים, שאלות של התמודדויות, השקפה ושאלות דומות, אני בוחר לשאול באתרי אינטרנט כמו אתר אקשיבה ואתרים דומים.

אני מוצא שדבר זה נוח לי, שכן אני שואל השאלה בפתיחות יתר, מתוך ידיעה שאני מגן על אנונימיותי, ונמנע ממבוכה לו הייתי שואל פנים בפנים.

אך חשבתי שאולי אני צריך לחשוב על כך שוב, שכן אחר הכל זהו אתר אינטרנט, וכמו אתר זה ישנם אתרים נוספים רבים, וסגנונם שונה זה מזה, וכן באתר זה סגנונו שונה ממשיב אחד לאחר, כך שמצאתי שאם תשובה מסויימת לא נוחה לי, אני פשוט פונה לרב אחר, או לאתר אחר כך שאני מוצא תשובה אחרת שנוחה לי יותר.

לא נראה לי שדרך זו נכונה, וכבר אמרו חכמים עשה לך רב, ולא שתלך פעם לבית שמאי ופעם לבית הלל, אלא רב אחד שממנו תקבל ההשפעה ולא לחפש כל פעם רב אחר שיקיל בעניין.

כמו כן, האם אני צריך אכן למצוא דמות אנושית וקרובה שאוכל לשוחח ולדון עימו על דברים שהצנעה יפה להם (דבר שאני לא חושב שיקרה), או שעדיף להמשיך להשתמש באתר אינטרנט ולשמור על אנונימיות?

תשובה:

שלום לך אדם יקר ואחראי.

ראשית, הערכה גדולה על הסדר והאחריות שאתה שרוי בהם.

יש שאלות שאתה שואל רב. ויש שאלות שאתה שואל באתרים.

אתה אדם שואל, רוצה לדעת. וחי על פי משנה סדורה שאתה למד משאלות חיפושים ושיטוטים.

אתה תוהה, האם אתה צריך לעשות לך רב על ה כ ל.

אני כמובן אענה את דעתי האישית. ואתה תפקידך – לחשוב!

מה באמת יגרום לך לשמוע ולהאזין לדברי, אם אתה מסתפק בכלל האם לא לבחור רב ולשאול אותו גם על זה עצמו…

באמת שאלה..

אני רוצה להסביר לך משהו שמשאלותיך אני מעלה, שאתה חש ומרגיש, אך אתה מתקשה לקבוע זאת כדרך חיים וכאידיאל בפני עצמו.

אדם נברא כדי לחיות כאן בעולם, לעבור התמודדויות, לנסות להצליח, לנסות לבחור בטוב. וללכת…

ברור שהאחריות על החיים הם של האדם עצמו. רק האדם עצמו. זה מוכרח ככה לכל בר דעת.

ירדנו לכאן כדי לחיות, כדי לבחון, כדי להחליט וכדי לבצע.

כמובן, שקיבלנו סט רחב של כלים לחשוב ולהישמר, ביניהם סנהדרין, בית דין, מורה הוראה, וכל כיוצא בזה.

אבל אלו רק כלים..

האחריות בסופו של יום היא עלינו. אנחנו צועדים במסלול. אנחנו משחקים את המשחק. אנחנו חיים את החיים. אנחנו צריכים להגיע מנקודת יעד אחת למשנה סופה.

א נ ח נ ו!

לא אף אחד אחר.

מותר לנו לטעות. מותר לנו ליפול. ואפילו מוכרח שניפול ונקום, ניפול ונקום.

אנחנו לא מושלמים ולא נהיה. כל הבריאה אינה מושלמת. אין שלימות כאן. אין.

יש דרך, עבודה, בנין איטי, מאמץ. הרבה נפילות. וגם הצלחות בעז”ה.

אבל יש אחריות. אחריות מליאה על החיים, על המעשים, על הרצונות, על השאיפות, ועל המעשים.

רב הוא כלי עזר. רב אינו נוטל אחריות. רב יכול להיות דמות מכוונת, אבל רב לא יכול להחליט.

רב יכול להרחיב את היריעה, לסבר את האוזן, ולכוון את הלב.

אבל אתה ניצב במרכז. החיים הם שלך…

ולכן..

נראה לי שאתה עושה טוב מאוד. כי משום מה, לך נוח לשאול ולהתייעץ הלכתית את הרב, כי הוא יודע יותר ובקיא יותר.

ובשאלות של הנהגה נוח לך יותר לקבל תשובות ברשת ובמקומות אחרים שאתה מרוצה מהם.

אתה אינך מקבל פסקי הלכה, אתה מקבל אספקטים שונים, אתה מקבל השראה, ידע, כיוונים, צורות חשיבה.

ולכן.. חשוב שתלך אחרי ליבך, תיחשף למגוון דעות.

ו ת ג ב ש לך דעה משלך שאתה נמשך אליה ועל פיה תחיה.

*

כלפי מה הדברים אמורים.

איני בא לומר לך שאינך צריך רב או כדומה לזה. ממש לא.

אני רק בא לתת לך פורפורציות בענין.

אם אתה מבין שאתה כאן הבוס כמו שאומרים, ועליך המלאכה לגמור. ממילא כל השיטוטים שלך והשאלות שאתה שואל רבנים אינם בגדר ‘מה שאומרים לך עשה’. אלא הם נותנים לך צורת חשיבה, כיוונים חדשים של אנשים מנוסים, מחשבה רחבה יותר, וכדומה. כעת עליך לקחת את דעתם ולהחליט בעצמך, כי אתה המלך!

משכך, איני חוש שיש מה לשאול האם טוב לחפש תשובות לפי רצוני. כי אם אתה אדם אחראי וחושב ובוגר וחכם, ויש לך מצוקה או לבטים, ואתה חושב ובוחן, בדרך כלל יש לך כיוון בראש של פעולה שמתאימה לך. אלא שאתה צריך לראות מישהו שאומר את זה או כותב את זה. ולכן טוב שאתה מחפש מישהו שיענה לך כרצונך, כי כך אתה מחליט בעצמך בעצם.

*

האם צריך למצא דמות אנושית קרובה לשוחח עימה.

תראה, קשה לענות על כך תשובה. כי הדבר מאוד תלוי באופייך בטיב קשריך וביחסיך עם בני אדם.

אני מאוד זקוק לדמות קרובה. זה לא חייב להיות בהכרח דמות רבנית, זה יכול להיות חבר טוב, אמא, רעייתך.

ושוב, הדבר מאוד מאוד מאוד תלוי באופייך.

מדבריך נשמע שאתה מן הסוג הזקוקים לכך. ואם כך למה לא? זה תועלתי מאוד.

האם לשוחח על דברים שהצנעה יפה להם?

גם זה מאוד מאוד תלוי בצורת השיחה ובאופיה ובאופייך האישי. ובאיזה סוג דברים.

ככלל אני חושב שלא כל כך כדאי להתייעץ בדברים שהצנע היפה להם עם מישהו קרוב. זה לא כל כך נעים ומעט חושפני.

אני חושב שאם היום ישנם פתרונות כל כך יפים כמו ‘אקשיבה’. למה לא להשתמש בהם ולנצל אותם ולשמוע מגוון של דעות חכמות על מגוון נושאים.

אדרבה ואדרבה!

אני מאחל לך בהצלחה רבה

ואני ואנחנו [משיבי אקשיבה] זמינים לך תמיד בכל עת ובכל שעה [כמעט]

בברכה

דוד DAVID924803@GMAIL.COM

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

למה אין לי בחירה על עצמי כאישה?
שאלה חשובה לי: ילדתי לפני חצי שנה, הרב שלנו התיר לי רק שנה למנוע. האמת שמאד קשה לי ,המעבר, להיות לאמא , להיות רק סביב התינוק , בלי זמן לטפל בבית לבשל , לעבוד בעסק , כאחת שלפני עשתה, ופעלה , והרוויחה ,בבת אחת להיות בבית ,( כן , גם...
אני אמורה להקשיב למה שהרב אמר אבא שלי?
מסלול החיים שלי בתור דתייה לאומית בהגדרה, עד לפני זמן מה, כבר היה די קבוע מראש. יסודי, חטיבה, תיכון ו… שירות לאומי או צבא. אבא שלי התייעץ עם הרב, מעין מנטור שלו וחרדי כמדומני, כדי לדעת מה עדיף עבורי, והרב אסר את שניהם ואמר שאגש ישר לאוניברסיטה. מצד אחד, נורא...
הרבנים מבינים בנושאים שהם מורים בהם לציבור?
רציתי לשאול בכלליות למה הרבנים מדברים על נושאים שהם לא מבינים בהם? איך הם יכולים לצפות שנאמין ברוח קדשם, ובזכות הנרכשת בד בבד עם לימוד וידיעת התורה? הם יודעים מה זה אקדמיה? מה זה אינטרנט? קומה כשרה? חיסוני קורונה הם שמעו משהו? אני לא חושב שמתקבלות על הדעת תשובות כגון...
האם חובתי לשמוע להוראות ציבוריות שאינן הלכה?
שאלתי היא הרי ידוע שאנחנו בתור ציבור חרדי צריכים לשמוע לרבנים, השאלה שלי עד כמה, כלומר יש מלא דברים שהם לא כתובים בהלכה ורבנים בתקופה הזאת אסרו, כגון מכללה חרדית, פלאפון מוגן, ועוד מלא דברים שאסרו בגלל גדר, ואני מבין את זה לציבור כללי אבל עד כמה אני מחויב בתור...
איך חיים עם התהפוכות של הדור הזה?
היי, שלום לכם ותודה מראש על מתן האפשרות לשאול באנונימיות ולפרוק את כל מה שיושב על הלב ומעיק. וחוסם. ולוחץ. האמת היא שאני ממש מבולבל מכל המצב. מערבולת של תחושות. מצד אחד ”הלא תדעו כי שר וגדול נפל היום בישראל” כלשונו הטהור של דוד מלך ישראל. האבידה גדולה. איך בדיוק...
איך קמים לעולם לעולם שבו שר התורה איננו איתנו?
מה עושים עכשיו? איך ממשיכים? לאיפה מתקדמים? העולם השתנה בשנייה. עד לא מזמן היה לנו את גדול הדור איתנו. והנה פתאום. איך בכלל אפשר לכתוב זצ”ל אחרי שמו? איך מעכלים את הבשורה? איך קמים בבוקר לעולם שבו שר התורה איננו איתנו?

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן